Середній клас поповнює армію українських бідняків – Перша шпальта
Така невтішна статистика б'є по роздрібним торговцям і грає на руку приватним підприємцям, а також продавцям секонд-хенду. «Я недавно заходив гіпермаркет Ашан, а потім в секонд-хенд. Так от у магазині секонд-хенду покупців більше», – зазначає голова наглядової ради компанії "Фуршет" Ігор Баленко.
За словами Баленко, зростання обороту супермаркетів за останній рік склав не більше 7-12%, тобто набагато менше інфляції. «Зарплати в державному секторі не виросли, і оборот збільшується хіба що за рахунок невеликого приросту в приватному секторі», – каже Баленко.
За словами начальника аналітичного відділу ІК Concorde Capital Олександра Паращія, реальні доходи населення порівняно з 2013 роком знизилися на 18%, а реальні зарплати на 11%.
Баленко вважає, що змінити ситуацію в кращу сторону можна, якщо знизити податки для роздрібних мереж до рівня приватних підприємців. А також за рахунок впровадження різних механізмів підтримки підприємців.
У той же час, експерти вважають, що зростання добробуту і збільшення кількості людей середнього класу вимагає підходів, які б грали на руку не окремим гравцям а підприємцям в цілому.
За словами Паращія, для цього необхідні зовнішні інвестиції, а для цього потрібно поліпшити інвестклімат. І в першу чергу вирішити питання військового протистояння на Сході України, каже Баленко.
Президент Київської школи економіки, професор Пітсбургського університету Тимофій Милованов додає, що необхідно цілеспрямовано створювати середній клас. А для цього необхідні рольові моделі. «Потрібно показувати наших героїв-підприємців – людей, які з нуля побудували великий або невеликий бізнес, – каже він. – А також вчити людей підприємництва: створювати бізнес-інкубатори, надавати їм підтримку».
«Середній клас – це люди, які не бояться робити нове в своєму бізнесі», – говорить Милованов.
Також у програмі дивіться інтерв'ю Юрія Косюка, голови правління найбільшого в Україні виробника м'яса курки-компанії Миронівський хлібопродукт.
Програма Перша шпальта виходить на каналі UA: Перший в партнерстві з журналом Новое время