Roshen будує нову велику фабрику в Борисполі. Для чого і що це дасть
Кондитерська корпорація Roshen вирішила відкрити в Борисполі нову фабрику – бісквітну. Загальна площа фабрики становить 19 га, в будівництво проекту вкладено 1,5 млрд грн. Навіщо це робиться і що дасть корпорації, розібрався НВ Бізнес.
1. Про що йде мова
Один з найбільших виробників кондитерських виробів в Україні корпорація Roshen планує вже восени почати випуск продукції на своєму новому підприємстві, яке вона побудує в Борисполі (Київська область).
За словами президента корпорації В'ячеслава Москалевського, будівництво фабрики вийшло на фінішну пряму: обладнання вже готове до монтажу, який почнеться до червня. Загальні інвестиції на першому етапі склали близько 1,5 млрд грн, з яких 1,2 млрд грн – будівельна частина. Першу лінію планується поставити в цьому році – вона буде виробляти крекер, а на наступний рік заплановано ще дві лінії.
Москалевський відзначив, що фабрика в Борисполі матиме трохи більший штат працівників, ніж київська – створить від 800 до 1000 робочих місць. Набір персоналу, в основному з технічних спеціальностей, планують почати влітку для монтажу обладнання фабрики. А навчання інших працівників почнуть у вересні цього року. Зарплата для звичайного працівника-пакувальника стартує від 12 тис. грн, середня заробітна плата майстра складе 30-32 тис. грн.
2. Навіщо будувати новий завод
Бізнес Roshen бере початок з радянських фабрик, де виробництво не було розділене. При цьому, виробництво шоколаду, карамелі і бісквіту відрізняється своєю технологією – особливість бісквітної фабрики у великих печах. Тому вона будується як одноповерховий комплекс, все виробництво буде здійснюватися на одному рівні.
Москалевський відзначив, що в Борисполі буде побудована перша бісквітна фабрика корпорації – вона повинна взяти на себе виробництво борошняної продукції. При цьому, виробництво тортів корпорація залишає Київській фабриці.
Крім того, це третя фабрика Roshen, яка будується з нуля. У корпорації зазначили, що побудувати нову фабрику буде дешевше, ніж реконструювати старе підприємство.
Поява бісквітного комплексу, за словами Москалевского, обумовлена технологічними особливостями.
"У нас є фабрика в Кременчуці, яка зараз випускає тільки карамель – близько 6 тис. тонн карамелі на місяць. У Вінниці є шоколадна фабрика. Бісквітної не було", - зазначив він.
3. Коли це запрацює
Зараз основні роботи на фабриці закінчені: побудовано велике приміщення, де буде зберігатися сировина і вироблятися продукція. На першому поверсі розмістять склад сировини – борошна та інших комплектуючих для виробництва. Склад готової продукції планують поєднати з відділом упаковки товару. Вже випробувана підстанція на 1100 кВт-годин.

Другий і третій комплекси – дві частини основної будівлі. Обидві частини розраховані на 10 ліній з виробництва. У квітні компанія планує почати монтаж технічного обладнання на бориспільській фабриці, а в вересні-жовтні запустити першу лінію, яка буде виробляти крекер. Згодом, протягом декількох років на фабриці планують збільшити асортимент продукції і запустити другу частину основної будівлі – ще один корпус на 10 ліній. У корпорації пообіцяли, що за чотири роки фабрика вийде на повну потужність – передбачається, що вона складе 5 тис. тонн на місяць.
4. Проблеми з землею
Незважаючи на активну підготовку до запуску виробництва, у фабрики все ще є ряд не вирішених проблем. Так, відведену під завод ділянку корпорація бере в суборенду у комунальних підприємств. Roshen вже тривалий час намагається домовитися з місцевою владою про покупку землі за 50 млн грн – за словами президента корпорації, ще в 2015 році їм пообіцяли продати землю. Однак поки міські депутати не допомагають вирішити це питання, тому що побоюються продати такий великий шмат землі в місті. Москалевський вважає, що таким чином Бориспільська влада намагається підняти ціну на ділянку.
Незважаючи на це, фабрика зареєстрована в Борисполі, тому податки буде платити в місті. Вони складуть 16-20 млн грн на рік після того, як фабрика буде повністю укомплектована обладнанням.
5. Ринки збуту
За словами генерального директора Української асоціації постачальників торговельних мереж Олексія Дорошенка, Roshen вже займає ключову частку на українському кондитерському ринку, яка до того ж постійно збільшується. Корпорація АВК весь час скорочує свою частку на ринку, а Конті істотно зменшив свою частку. "Внутрішній ринок завойований Roshen, і він не зможе прийняти значно більше продукції, поки не виросте платоспроможний попит", - пояснює Дорошенко.
Тому ключовим стане експорт нової продукції. Він буде здійснюватися в країни Близького Сходу, СНД, а також Польщу, Литву, Румунію, Болгарію.
Дорошенко зазначає, що попит на продукцію Roshen зростає в Східній Європі, особливо в Польщі, де багато українського населення. За його словами, чим більше українців за кордоном, тим більше Roshen може розраховувати на лояльність своїх покупців там.