Пункт призначення: Що допомогло аеропорту Бориспіль переписати історію

13 січня 2017, 21:59
У минулому році Бориспіль зміг перевершити найкращі результати попередніх років

Головні повітряні ворота країни – міжнародний аеропорт Бориспіль – у 2016 році обслужили 8,6 млн пасажирів. Приріст рік до року склав майже 20%. Загальний обсяг пасажиропотоку аеропортом став рекордним за всю історію держпідприємства.

Відео дня

Найбільший внесок у цей результат внесли трансферні пасажири. За рік їхня кількість зросла на 49% і склала 2,31 млн осіб. За словами Євгена Дихне, в.о. голови аеропорту Бориспіль, результату досягнуто в більшій мірі завдяки розвитку транзитної моделі базового перевізника авіакомпанії Міжнародні авіалінії України (МАУ). "Протягом року МАУ отримувала нові повітряні судна, відкривала багато нових напрямів. МАУ за рік збільшила обсяг перевезень на 22%", – перераховує причини зростання пасажиропотоку Дихне.

Цього року МАУ знову почала збільшувати флот після декількох років скорочення, зараз він виріс на шість бортів і становить 39 літаків. Частка МАУ в обсягах усього пасажиропотоку Борисполя вже давно перевалила відмітку в 60% і стрімко йде вгору.

"Ми спостерігаємо значне зростання кількості пасажирів в/з Німеччини, Ізраїлю, Польщі, Нідерландів, Великобританії, Франції, Китаю, Казахстану, Азербайджану, Вірменії, Грузії, США та чартерних напрямків у Туреччину", – зазначає Дихне. Навіть всупереч несприятливій економічній і політичній ситуації в країні іноземні пасажири в 2016 році одним із транзитних пунктів часто обирали Бориспіль, констатує Євген Хайнацький, директор компанії Стиль Авіа.

Показники роботи аеропорту Бориспіль за 2014-2016 роки

2014

2015

2016

2016 до 2014

2016 до 2015

Кількість залучених пасажирів, тис.,

в т. ч.:

6 890

7 277

8 645

125%

119%

- трансферні

916

1 549

2 307

252%

149%

- прямі

5 974

5 728

6 338

106%

110%

Джерело: аеропорт Бориспіль

Експерти в цілому називають сукупність факторів, що вплинули на роботу Борисполя. За спостереженнями Віктора Войцеховського, комерційного директора Tickets Travel Network, у минулому році істотно скоротилася кількість регіональних пасажиропотоків. "Тобто рейсів з інших українських міст стало набагато менше. При цьому частина пасажирів добирається до Києва локальним транспортом, а після направляється в аеропорт", – каже Войцеховський.

Сергій Хижняк, експерт з транспорту Офісу ефективного регулювання (BRDO), однією з причин називає високий попит на туристичні поїздки в Туреччину: "Турецька влада субсидувала туристичний бізнес, ціни просіли, і українці стали більше літати до Туреччини, що також позначилося на пассажиропотоках".

За даними Борисполя, тільки на Анталію за минулий рік за чартерною програмою обсяг пасажиропотоку виріс на 350 тис. осіб. "Для популяризації туризму аеропорт Анталії влітку 2016 року доплачував авіакомпаніям за кожен рейс більше 6 тис. євро", – додає Хижняк.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Але і транзит у Борисполі зростав завдяки доступним цінам. Хайнацький каже, що зараз з МАУ літати набагато вигідніше, ніж їхніми конкурентами по більшій кількості напрямків. "Франція, Іспанія, Ізраїль, Грузія МАУ через Київ часто дешевше тих-таки лоукост-перевізників – Ryanair і Wizzair", – перераховує глава консалтингової компанії Friendly Avia Suppor Олександр Ланецький. Він наводить приклад, що на маршруті Вільнюс-Бориспіль-Париж вартість перельоту МАУ обходитися на 20 євро дешевше, ніж прямий рейс Вільнюс-Париж іншими перевізниками. І це далеко не межа.

Втім, тут є і зворотна сторона медалі. Войцеховський каже, що на тлі падіння ринку в минулі роки МАУ істотно збільшила частку транзитного пасажиропотоку в Борисполі. За словами Хижняка, фактично на ринку працює одна велика авіакомпанія, яка займає більш ніж 2/3 ринку і ще кілька дрібних нішевих перевізників. Тоді як у багатьох європейських країнах представлено кілька великих авіакомпаній. "У цьому і полягає певний ризик. Якщо у великої авіакомпанії виникнуть якісь проблеми, весь ринок «ляже»", – попереджає Хижняк.

На 2017 рік Бориспіль закладає зростання пасажиропотоку до 10 млн осіб. Це плюс 15% до минулого року. "Ми бачимо тенденції розвитку інших авіакомпаній і знаємо точні плани базового авіаперевізника щодо розвитку і освоєння нових маршрутів. Ми очікуємо, що трансферні пасажиропотоки будуть рости більш високими темпами, ніж прямі", – прогнозує Дихне.

Експерти більш стримані в прогнозах. Хайнацький говорить, що згідно із заявками, які є по чартерним і регулярним перевезенням, йде тенденція до збільшення. "Якщо не буде форс-мажорних ситуацій, політичних та економічних ризиків, то ринок буде рости. Певною підмогою може стати повна лібералізація ринку з ЄС у цьому році", – зазначає Хайнацький.

Показати ще новини
Радіо НВ
X