Прискорення в 15 разів. Чому порти стали перевалювати вантажі швидше

12 липня 2016, 09:30
1798
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Швидкість підготовки до вантажних операцій в українських портах зменшилась у 6 - 15 разів

11 липня 2016 року Міністр інфраструктури України Володимир Омелян заявив, що середній час від завершення швартових операцій до початку підготовки до вантажних операцій зменшився до 20 хвилин.

Мова йде про час підйому агента, сюрвейєра або стивідора на борт судна, В українських портах він зменшився до 20 хвилин.

"Сьогодні ми вже маємо перші результати дії постанови Кабінету Міністрів щодо пропуску через державний кордон, завдяки якій з 8 вересня 2015 процедура оформлення приходу суден у порти працює за спрощеною, інтерактивною схемою", - повідомив міністр.

За його словами, результати моніторингу роботи в морських портах України за перше півріччя 2016 року показують, що швидкість підготовки до вантажних операцій зменшилася з 2-5 годин до 20 хвилин.

Начальник прес-служби Адміністрації морських портів України Ігор Казакуца розповідає, що прискорити процедури вдалося після прийняття постанови Кабміну №491 з дерегуляції контрольних процедур в морських портах. До прийняття постанови на судно піднімалася комісія: митник, прикордонник, еколог, фітосанітарна, санітарна, епідеміологічна і ще купа служб. І поки вони не дадуть дозвіл на навантаження або вивантаження, судно простоювало. "Це могло тривати годинами", - говорить Казакуца.

Постановою №491 скасовується комісійний контроль на борту суден, запроваджується автоматизований радіологічний контроль вантажів та електронний документообіг в портах, спрощуються процедури оформлення яхт. Тепер на судно піднімається один представник прикордонної служби, який перевіряє паспортні дані тих людей, які є на борту. Всі інші служби піднімаються на судно в тому випадку, якщо є якісь підозри виходячи з власної системи ризику.

Керівник експертного напрямку Центру транспортних стратегій Андрій Шкляр пояснює, що процедури, які діяли раніше процедури мали досить розмиті часові рамки. Тобто судно могло пройти контроль як за 15 хвилин, так і за кілька днів. За його словами, якщо судно довгий час простоювало без навантаження, то цей час судновласникам оплачували вантажовідправники. "Це було важелем тиску на бізнес, за допомогою якого контролюючі органи вимагали гроші у вантажовідправників", - каже Шкляр. Неформальна плата була меншою, ніж потенційні рахунки від судновласників.

Екс заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков зазначає, що зниження швидкості підготовки до вантажних операцій означає, що Україна приходить до європейських стандартів з обробки вантажів. За його словами, формальності були стримуючим фактором, який знижував конкурентоспроможність порту. Простій суден - це витрати судновласників, витрати порту, витрати стивідорних компаній.

За словами Казакуци, в довгостроковій перспективі нова система може збільшити конкурентоспроможність українських портів з сусідніми портами по чорноморському басейну. Шкляр додає, що це здешевить логістику вантажовідправників і зробить продукцію більш конкурентоспроможною.

Вибір редакції

Країни

Сьогодні, 19:15

article_img
Новий ЮКОС? У Росії заарештували великого американського інвестора
Події

Сьогодні, 15:00

article_img
Формат пранку. Чому в Україні стають популярними фейкові мітинги на підтримку неіснуючих кандидатів
Люди

Сьогодні, 19:20

article_img
Мені не 80, щоб я гарно зберіглася. Ольга Сумська про вік, забобони і прабабусю, в яку закохався Нестор Махно

Головне

Події

Сьогодні, 18:55

article_img
Вимога ГПУ надати доступ до внутрішніх документів НВ: Єврооптимісти підтримали редакцію
Події

Сьогодні, 15:00

article_img
Формат пранку. Чому в Україні стають популярними фейкові мітинги на підтримку неіснуючих кандидатів
Євробачення

Сьогодні, 17:46

article_img
Євробачення-2019. Кириленко виступив проти участі в нацвідборі гастролюючих в Росії артистів