Приїхали. Новий екологічний стандарт, дешеві б/у іномарки і бум продажів нових машин

29 грудня 2016, 19:38
НВ Бізнес підбив підсумки автомобільного ринку

Автомобільний ринок цього року продемонстрував ознаки одужання після нокауту 2015 року. Продажі нових автомобілів, навіть незважаючи на посилення екологічних стандартів і відхід деяких дешевих брендів, зросли. Пояснюється це, як би не звучало цинічно, поліпшенням стану справ в українській економіці – ВВП росте, гривня стабільна, інфляція прогнозована.

Відео дня

Ложку дьогтю тут додало те, що країну наповнюють б/у автомобілі. Втім, для когось цей факт – теж позитивна новина.

1Євро-5 в Україні

З 1 січня 2016 року Україна перейшла на новий екологічний стандарт для автомобілів – Євро-5. А це позбавило наших співгромадян можливості імпортувати іномарки, старші за 2009-2010 року випуску. Саме тоді в ЄС перейшли на цей стандарт.

Його підвищення дало потужний імпульс українському автопрому, який у грудні 2015 року випустив рекордних 1,8 тис. автомобілів і автобусів (на 55% більше, ніж у листопаді і на 259% більше, ніж роком раніше). Пояснювалося це просто – заводи поспішали наповнити ринок моделями стандарту Євро-4, поки це ще було можливо. Адже собівартість таких автомобілів при переході на Євро-5 підвищувалася на $200-400. А українські споживачі дуже чутливі до ціни.

Наступного року ситуація може повторитися, адже з 2018 року у нас в країні вводиться стадарт Євро-6, а значить, можна буде імпортувати тільки автомобілі, не старші 3-4 років, а не 5-6, як зараз.

2Втеча брендів

Низький попит на нові автомобілі і підвищення екологічних стандартів торік призвели до того, що український ринок покинув американський бренд Dodge. За ним пішли іранські Saipa і Samand, а також китайські марки Lifan, BYD і FAW. Серед останніх найбільшим попитом в Україні користувалися автомобілі BYD. Але і ця компанія зрештою не витримала випробування кризою. Покинули наш ринок виробники вантажівок і шасі для автобусів індійська Tata і Ashok Leyland.

3Тріумф перевірених часом

У серпні нарешті відбулося довгоочікуване зниження акцизних ставок на ввезення автомобілів з пробігом. Це зробило набагато більш вигідним імпорт б/у автомобілів, випущених після 2010 року. Приміром, вартість преміального кросовера BMW X5 35i на українському ринку знижувалася на 2 тис. євро. А невибагливого Volkswagen Passat з дизельним двигуном на всі 4 тис. євро.

Зниження ставок не могло не позначитися на обсязі імпорту таких транспортних засобів. Обсяги продажів у вересні зросли на 73%, а у жовтні на всі 82%. В цілому за 11 місяців імпорт б/у іномарок збільшився на 3% до 13,2 тис. машин. При тому, що до зниження акцизів він впав більше, ніж удвічі.

4Вибралися з ями

Хороші новини в цьому році були не тільки на вторинному, але й на первинному ринку. За останні 11 місяців у країні було зареєстровано близько 58 тис. нових автомобілів.

Цей показник більш, ніж на 40% перевищує результати аналогічного періоду найбільш низко продаваного за останні 10 років – 2015 року.

Лідерами продажів у цьому році стали: Toyota – 6,8 тис. од. (+55% до 2015 року), Renault – 5,7 тис. од. (+56%), Volkswagen – 4,4 тис. од. (у 2,2 рази більше)

Найбільш продаваним автомобілем за період із січня по листопад став південнокорейський кроссовер KIA Sportage. Його обрали близько 2,3 тис. осіб.

У цьому році найкраще продаються бренди середньої і вищої цінових категорій, а не бюджетної. У топ-20 найбільш популярних серед українців брендів увійшло багато представників преміум-сегменту. Таких як BMW, Audi, Lexus і навіть Mercedes-Benz із Land Rover. Ці автомобілі часто фігурують у деклараціях чиновників.

За оцінками експертів, у наступному році ринок нових автомобілів буде зростати. Однак, не так інтенсивно.

Показати ще новини
Радіо НВ
X