Посилки в законі. Які правила готують для міжнародних поштових відправлень

22 листопада 2018, 19:00
1086
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Посилки в законі. Які правила готують для міжнародних поштових відправлень - фото

Споживачі навряд чи виграють від можливих нововведень щодо міжнародних посилок

Верховна рада в першому читанні підтримала зміну правил ввезення міжнародних посилок в Україну. Учасники на ринку називають такий закон компромісом.

Виконавчий директор Центру економічної стратегії Гліб Вишлінський каже, що попередній варіант передбачав, що кожен міг протягом місяця отримати не більше трьох відправлень по €150.

"Цей варіант виявився неробочим. Оскільки проконтролювати кількість отриманих відправлень було неможливо", - заявив він в коментарі у випуску економічного щотижневика Перша Шпальта.

Світлана Михайловска, заступник директора Європейскої бізнес асоціації пояснює, що законопроект спрямований на скасування цієї норми, яка б просто не діяла на практиці.

З іншого боку, законопроект №9260 розділяє за категоріями фізичних осіб та юридичних осіб.

"Для юридичних осіб залишається той же самий безмитний ліміт у €150. До того ж, це розділяється як для митної вартості. Тобто, при реалізації вартість продукції для юридичних осіб може бути вищою. З іншого боку, для фізичних осіб дійсно поріг був зменшений до €100. І це фактично фактурна вартість посилки", - розповідає Михайловська.

Законопроект про зниження вартості ввезення продукції особливо вигідний великим і легальним імпортерам. Адже ринок стрімко зростає - все більше людей замовляють товари з США та Європи.

Денис Кубрак, віце-президент Unitrade Group вважає, що закон ухвалили через те, що понад 90% посилок коштують до €150. Люди купують не надто дорогі речі за кордоном. Тому великі українські гравці відчули, що українці надають перевагу іноземним маркетплейсам.

У більшості країн дійсно визначено низький ліміт на отримання товарів з-за кордону без податків, розповідає Вишлінський. За його словами, це стосується країн Європейського Союзу, де використовується ще й податок на додану вартість. І в багатьох країнах стоїть ліміт у €22.

Проте такий підхід виявився недієвим у Білорусі. "Там теж було введено обмеження до €22, що повністю обвалило ринок, значно зменшило кількість відрахувань до держбюджету. Після чого вони повернули обмеження на нинішній рівень", - розказує Кубрак.

А от у США кілька років тому вирішили посилити ліміт - з $200 до $800. Тому що адміністрування поштових перевезень коштувало би дорожче, ніж самі посилки.

Якщо депутати все-таки проголосують за зміну правил щодо ввезення міжнародних посилок в Україну, приватним операторам експрес-доставки доведеться вирішувати проблему швидкого та зручного розмитнення вантажів.

Наприклад, отримуючи в Укрпошті посилку, яка дорожча €150, ви сплачуєте податок безпосередньо у поштовому відділенні. Це просто і зручно для клієнтів.

"З операторами, які працюють на ринку експрес-перевезень, складніше. Бо там, наскільки я знаю, така система виявилася не досконалою. Тобто, потрібно в одному місці розмитнювати посилку, а в іншому місці - сплачувати за неї”, - зазначив Вишлінський.

У цілому, зниження безмитного ліміту саме і спрямовано на те, щоб поштові перевезення не використовувались як канал для контрабанди, підкреслює Михайловська.

Зміни щодо ввезення міжнародних посилок в Україну вигідні операторам, що працюють легально. От тільки споживачі від них навряд чи виграють. Тому, новий законопроект можна назвати не лише компромісним, але й суперечливим.

Також у випуску Першої шпальти розповідається, чого чекати від змін Податкового Кодексу про знижену вартість легалізації авто з єврономерами.

Завершує випуск огляд економічних подій за тиждень від блогера та ділового журналіста Дениса Безлюдька.

Програма Перша Шпальта виходить на каналі UA:Перший у партнерстві з журналом Новое Время.

Читайте новий номер журналу НВ

Передплатіть журнал НВ та читайте новий номер вже зараз. Передплатники також отримують доступ до архівних номерів журналу НВ. Вартість передплати журналу на 3 місяці усього 59 грн.

Передплатити журнал

Вибір редакції

Економіка

23 травня, 09:00

thumb img
Зима близько. Як Нафтогаз і Газпром готуються до загострення транзитного конфлікту
Компанії/Ринки

23 травня, 09:15

thumb img
До 2021 року ми хочемо вивести компанію на оборот в мільярд доларів. Інтерв'ю з СЕО GlobalLogic
Компанії/Ринки

24 травня, 20:06

thumb img
Що зміниться в роботі аеропорту Бориспіль — 6 тез топ-менеджерів

Стань автором

Якщо Ви хочете публікувати свої колонки на НВ Бізнес, напишіть листа на адресу:

kolonka@nv.ua