Порт Южний переманив вантажопотоки
Цей показник перевищив результат четвертого кварталу 2016 року у півтора рази, повідомляє прес-служба підприємства.
З початку року підприємство опрацювало 41 судно, що на 22% більше ніж трьома місяцями раніше. Із загального обсягу вантажопотоку, експортні вантажі склали 75% (2,2 млн т.), імпортні – 19% (570 тис. т.).
За перші три місяці поточного року в загальному обсязі вантажопотоку навалювальні вантажі склали – 98,4%. Найбільше перероблено ЗРС – 2,13 млн т. (72%) та вугілля – 625 тис. т (21%), інші і генеральні вантажі — 6%.
“Головне завдання для порту сьогодні – підвищення конкурентоспроможності і подальше збільшення обсягів перевалки. З цією метою в 2017 році ми плануємо запустити в реалізацію проект розвитку терміналу з перевалки імпортного вугілля для енергетики, коксування, для збільшення обсягів перевалки ЗРС“, – заявив в.о. директора порту Южний Віталій Жуковський. За словами Жуковського, в довгостроковій перспективі порт планує вийти на обсяги перевалки до 15,1 млн тонн за рахунок внутрішніх поліпшень – зростання якості та швидкості перевалки за підсумками модернізації.
Южний – незамерзаючий глибоководний порт, один з найбільших на Чорному морі. Він спеціалізується на переробці насипних, генеральних і тарно-штучних вантажів, які перевозяться морським, залізничним та автомобільним транспортом. Шість причалів порту здатні приймати судна вантажопідйомністю до 200 тис. т. і вище. Річна розрахункова потужність порту становить 16 млн. т.
Зростання перевалки в порту пов'язане з тим, що основні вантажовласники перебудували свої експортні та імпортні вантажопотоки у зв'язку з блокадою Донбасу, повідомив НВ Бізнес Жуковський. На думку директора Центру транспортних стратегій Сергія Вовка, порт Южний, безумовно, є лідером щодо навалювальних вантажів. Як через те, що у нього найкращі глибини, які підходять для цих вантажів, так і з точки зору екології, оскільки вугільні і ЗРС вантажі дуже пилові за своєю природою. "І здійснювати перевантаження цих вантажів у портах, які розташовані в межах міста, як, наприклад, Одеса, Миколаїв або той же Чорноморськ – це не зовсім правильно", - констатує Вовк. У Южного тут є перевага – він розташований за межами міста.
Голова регіонального представництва міжфракційного депутатського об'єднання Сприяння розвитку водного транспорту України Мусатов Олексій розповідає, що вантажопотік через Україну падає щомісяця, щокварталу. Тому нарощування вантажопотоків одних портів відбувається за рахунок інших.
Поруч з Южним розташований порт Чорноморськ, вантажопотік якого в минулому році впав у 2,8 рази. За словами Мусатова, ці всі вантажі пішли в приватну компанію ТІС, яка працює в порту Южний.
Нагадаємо, в минулому році обсяг вантажопереробки в морських портах України склав — 131 млн 998 тис. тонн. Цей показник виявився на 9% нижче, ніж у 2015 році.

Подальший розвиток перевалки в цьому році залежатиме від того, як зміняться вантажопотоки. “Якщо в Україні виникне вантажопотік енергетичного вугілля (близько 5 млн тонн), то виникне додатковий вантажопотік з коксівним вугіллям. Його поки важко оцінити, оскільки незрозуміло якими будуть реальні потреби ринку", - каже Вовк.
Україна історично таких обсягів на імпорт ніколи не приймала. Тому тут велике питання наскільки транспортна система країни впорається з цим усім. Тобто як з перевалкою імпортного вантажопотоку, так і з обслуговуванням традиційних експортних вантажопотоків по порту Южний і по цілому ряду інших напрямків.
На думку Жуковського, заради подальшого залучення вантажів підприємству необхідно шукати інвестиції, оптимізувати собівартість і, таким чином, конкурувати.