Перша Шпальта розповіла, як український мед підкорив зарубіжні ринки
Обсяг експорту меду з України за цей період досяг $87 млн. Зростання у цьому сегменті триває вже котрий рік поспіль. Українські виробники меду за 12 місяців минулого року перевершили по експорту Індію і Мексику.
Справа за малим – випередити пару лідерів: Китай і Аргентину. І з нинішніми темпами зростання це цілком реально.
Цього року Україна найбільше наростила експорт меду в п'ять країн: США, Польщу, Францію, Бельгію та Туреччину. З точки зору загального експорту на мед припадає мізерна частка. Україна експортує значно більше товарів, таких як зерно або метали, або машинобудування. Але чим більше окремих нішових продуктів, тим краще, тому що це диверсифікація.
"Якщо зерно дуже чутливе до коливань ринкових цін, то мед зовсім не такий чутливий продукт. А враховуючи можливість продавати органічний мед, в нас абсолютно не вичерпаний потенціал продавати не великі обсяги", – переконана Вероніка Мовчан, керівник Центру економічних досліджень.
Та якщо потужності виробництва меду будуть рости в такому ж темпі, як зараз, то можливо, що Україна через кілька років стане головним експортером меду, вважає Андре Піллінг, керівник проекту Агроторгівля України.
Зараз багато фірм, багато компаній переходять від виробництва меду насипом, наливом до виробництва меду з більшою доданою вартістю. Як мінімум його фасують під private label. Друга ступінь – це виробництво під власними торговими марками. "Зараз є достатньо великий інтерес іноземних інвесторів до інвестицій в цю галузь на території України, до виробництва продукту з доданою вартістю", – відзначає Наталія Микольська, заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України.
Одна з таких компаній відкрила промислове виробництво меду в Україні буквально пару років тому, інвестувавши в проект $10 млн. Це – Біхайв.
На думку голови компанії Олега Барського, зараз українським виробникам меду треба зробити ставку на постачання кінцевого продукту, самостійно розлитого і фасованого: "Це запорука успіху, на цьому будувалися всі кращі економіки світу, як в Китаї, в Америці".
Україна має великий потенціал стати одним з головних постачальників продуктів харчування для Західної Європи. З груп товарів, які можна виділити, це перш за все, фрукти і овочі, також органічна нішова агропродукція. Наприклад, ягоди та гриби. "Основну ставку зараз потрібно зробити на ці товарні групи. А в майбутньому з розвитком виробничих потужностей вже приділити більше уваги продуктам переробки, наприклад, печиво, макаронні вироби або ж соуси", – вважає Піллінг.

Що буде з українською важкою промисловістю, на Перша Шпальта розповість співвласник компанії Ferrexpo Костянтин Жеваго.
Завершує випуск огляд економічних подій за тиждень від блогера і ділового журналіста Дениса Безлюдька.
Програма Перша Шпальта виходить на каналі UA:Перший у партнерстві з журналом Новое Время.