Перша Шпальта розповіла, як економічно прожити без РФ
За останні три роки транзит вантажів через українські морські порти впав більш ніж в чотири рази. Це сталося через війну з Росією і відтік російських вантажів.
Щоб повернути колишні обсяги транзиту, потрібно залучати в країну нові транспортні проекти. "Але поки наша транспортна інфраструктура не є цікавою для глобальних транспортних коридорів. Якщо говорити про наші порти, то там є можливість поліпшення якості, в першу чергу поліпшення швидкості перевалки", - вважає Олександр Паращій, керівник аналітичного департаменту інвесткомпанії Concorde Capital.
З ним погоджується Дмитро Чурін, голова аналітичного відділу Eavex Capital. Аналітик вважає, що потрібно прискорювати деякі розвантажувальні та навантажувальні роботи. А також підвищити ефективність ІТ-систем, які керують усіма процесами, тобто знизити участь людського фактору.
Держава також вважає, що питання розвитку портів потрібно вирішувати в першу чергу за рахунок вирішення внутрішніх проблем. За словами керівника Адміністрації морських портів України (АМПУ) Райвіса Вецкаганса, важливо більше орієнтуватися на напрями, пов'язані з експортом-імпортом, які створюють додаткову вартість у самій Україні: "Так можна досягти не найбільшого, але стабільного приросту, який при цьому буде залежати від розвитку реформ у галузі інвестиційного клімату, тобто від внутрішніх факторів, а не зовнішніх".
Закріпитися в таких виробничих ланцюжках, є однією з можливих перспектив. "Але для того, щоб це було, інфраструктура не є критичним показником, а критичним є ситуація з інвестиційним кліматом, його потрібно покращувати, аби залучити інвесторів", - вважає Дмитро Яблоновський, старший економіст Центру економічної стратегії.
Потрібно зробити все можливе, щоб в Україні створити зручний транспортний транзит, і показати, що ми привеземо сюди, зберемо і потім відправимо в Європейський Союз.
Вецкаганс в інтерв'ю Першій Шпальті розповів, хто найближчим часом проінвестує в українські порти і як підвищити їх інвестиційну привабливість.
Також у програмі дивіться інтерв'ю з Хосе Гутьєрресом, президентом Westinghouse, про те, як із змінами паливних елементів компанія зміцнила позиції на українському ринку, відібравши частку РФ.
Завершує випуск огляд економічних подій тижня від спеціального кореспондента Першої Шпальти Майкла Щура.
Програма Перша Шпальта виходить на каналі UA: Перший в партнерстві з журналом Новое Время.