Наглядачі. Як зміниться робота Укрзалізниці з незалежними керівниками

6 липня 2018, 14:30

Кабінет міністрів дав старт фундаментальним змінам в держкомпанії Укрзалізниця, яка є найбільшим роботодавцем України.

Уряд нарешті затвердив нову наглядову раду Укрзалізниці. До складу увійшли люди, від яких точно не слід чекати заступництва та сприяння корупції у компанії.

Судячи з досвіду НАК Нафтогаз України, – таке рішення – важливий крок до довго-очікуваної незалежності держпідприємств. Про це йдеться у сюжеті ділового щотижневика Перша Шпальта.

Відео дня

Отже з кінця червня в Укрзалізниці сформувався новий склад наглядової ради. Чотири особи – незалежні спеціалісти, троє – представники від держави. Більшість із членів ради – іноземці.

Насправді наглядова рада в Укрзалізниці була і до цього. Але до її складу входили лише чиновники, тому і результат її був більше орієнтований на державну роботу.

Як же вплине це призначення на клієнтів компанії, тобто на український бізнес? Зараз мова йде про те, що залізниця чим далі, тим більше стає компанією, а не державним органом і звісно вона має повинна мати відповідну структуру корпоративного управління.

На думку Сергія Вовка, директора Центру транспортних стратегій, створення наглядової ради з незалежними директорами з міжнародною репутацією, – це ще один елемент, який допоможе зробити діяльність компанії більш прозорою, більш зрозумілою і для суспільства, і для держави як головного акціонера.

У Міністерстві економіки сподіваються, що це матиме великий вплив на діяльність компанії. «Наше міністерство послідовно виступає за те, що державними компаніями мають управляти недержавні службовці. Обрання наглядової ради Укрзалізниці – це черговий шлях у правильному напрямку», – підкреслює Максим Нефьодов, перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі.

За цей рік Укрзалізниця перетворилася з пострадянської структури на акціонерне товариство. Наступний етап процесу – узгодження ключових напрямків діяльності наглядової ради. Наразі компанія знаходиться на активній стадії корпоративної реформи.

Євген Кравцов, в.о. голови правління Укрзалізниці, каже, що наглядова рада буде приймати рішення по ключовим напрямкам діяльності держкомпанії. Тобто повноваження досить широкі, перш за все, пов’язані з номінацією менеджменту компанії, голови правління, членів правління. Крім того, наглядова рада матиме повноваження щодо затвердження найбільших угод і договорів Укрзалізниці.

Взагалі в цілому говорити про те, як запрацює нова система, можна буде після того, як закінчаться три етапи. Перший – це формування наглядової ради Укрзалізниці. Другий етап – це формування нового правління Укрзалізниці. І третє – це нова структура корпоративного управління Укрзалізниці. Зараз міжнародні консультанти працюють над тим, щоб сказати і державі, і Укрзалізниці, яка модель управління компанією є оптимальною, виходячи з тих завдань, які перед нею стоять.

Безперечно, нова структура є повноцінним і дуже впливовим органом правління. Вона не займатиметься операційною діяльністю, але точно визначатиме тренди і напрямки розвитку Укрзалізниці. Адже пасажирські та вантажні перевезення надзвичайно важливі для забезпечення економічного зростання країни.

Крім того у програмі Перша Шпальта розповідають про те, до чого як українські продукти пробиваються на японський ринок. Також дивіться ексклюзивне інтерв'ю з власником агропромислового холдингу Астарта Віктором Іванчиком.

Завершує випуск огляд економічних подій за тиждень від блогера та ділового журналіста Дениса Безлюдька.

Програма Перша Шпальта виходить на каналі UA:Перший у партнерстві з журналом Новое Время.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X