Нафта впала через Brexit, а в Україні з'явилося туркменське дизпаливо і дорожчає скраплений газ – огляд і прогноз ринку нафти і пального
Минулої п'ятниці, 17 червня, після різкого падіння протягом тижня, ціни на нафту почали підвищуватися. Тоді інвестори стали менше боятися підсумків референдуму Brexit у Великобританії. Також були проігноровані дані про зростання числа бурових установок у США, опубліковані нафтогазовою сервісною компанією Baker Hughes.
У понеділок нафта продовжила дорожчати і знову досягла позначки в $50/бар. Сталося це на тлі здешевлення долара США по відношенню до світових валют, яке зробило нафту дешевше для власників іноземних валют. Зіграли роль і очікування збереження членства Великобританії в Євросоюзі.
З понеділка по четвер ціни на нафту були нестабільними і то незначно падали, то знову піднімалися. Причинами служили невизначеність з приводу Brexit, а також дані про зниження запасів нафти в США.
Але, вже в п'ятницю вранці світові котирування різко обвалилися через підсумки референдуму у Великобританії. Британці проголосували за вихід країни зі складу Європейського Союзу.
Вихід Великобританії з Євросоюзу викликав величезну невизначеність на ринку і підірвав європейські зусилля по зміцненню єдності на континенті, говорить директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн. Підсумком стало падіння цін на нафту більш ніж на 6%.
За словами Куюна, ціни на наступному тижні будуть повністю залежати від глибини істерики з приводу Brexit і швидкості її загасання. Емоційний фактор буде вище співвідношення попиту і пропозиції. Після цього послідує негайний відскік.
Про зміни у роздрібних цінах на бензин і дизпаливо поки говорити рано, говорить аналітик консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко.
За словами Сіренка, невеликі зміни відбулися лише у напрямках поставок. Так у кінці червня до Запоріжжя надійшов вже було забутий дизель з Туркменістану, який подолав важкий шлях через 3 моря і Волго-Донський канал. Постачальник – естонська Skywalk Trading заявляє, що перші 2,2 тис. т – це лише шоста частина від планованих обсягів у найближчий місяць.
"Ймовірно, туркменське дизпаливо зможе погасити дефіцитні південні регіони в період високого попиту і відсутності постачань з Румунії через корпоративні розгляди в Ромпетрол-Україна", – пояснює Сіренко.
Ціни на пальне в Україні весь тиждень зберігали стабільність, стверджує Куюн. А стрибок великооптових цін на дизпаливо пояснюється невеликим зростанням європейських цін, скомпенсованим пропозицією трубопровідного ресурсу.
Для українських водіїв як завжди є хороша і погана новина, говорить Сіренко. З хороших – у операторів закінчилися причини підвищувати ціни на бензин і дизпаливо. А погана новина більше торкнеться споживачів скрапленого пропан-бутану. Минулі 23 червня аукціони виробників Укрнафти і Укргазвидобування поставили вектор до подорожчання роздробу. На тлі дефіциту поставок зрідженого газу з Росії, зросла вартість оптових партій українських виробників, що дає підстави прогнозувати зростання ціни газу на АГЗС мінімум на 20 коп/л, а в перспективі – до 50 коп/л.

"Перші хто відчув реакцію на аукціони – харків'яни, які вже в п'ятницю не змогли купити газ дешевше 7,75 грн/л", – сказав Сіренко.
За прогнозом Куюна, зміцнення гривні дає підставу для деякого зниження роздрібних цін в Україні.