На півдорозі. Укравтодор поки що виконав лише половину запланованих робіт

21 жовтня 2016, 12:19
Сьогодні в Україні відремонтовано близько 612 км автомобільних доріг, з запланованих – 1328 км, тобто менше 1% від мережі доріг загального користування, повідомили НВ Бізнес в Укравтодорі

Основна причина низьких показників полягає в тому, що тільки в березні 2016 року був затверджений Держбюджет, після чого можна здійснювати роботи з проектування і починати тендерні процедури, розповідає радник з комунікацій в Укравтодорі Тетяна Циба. За її словами, на узгодження тендерних процедур йде близько двох місяців. "З цієї причини ремонтні роботи у деяких областях почалися тільки в серпні", - говорить вона.

Відео дня

Вона також додає, що проблема дорожників в тому, що поки немає безперебійного фінансування. Важливо, щоб всі розуміли, що є певна сума на ремонт, вона зрозуміла всім і не буде змінюватися. "Коли ти не розумієш, скільки тобі грошей дадуть, дадуть все, зараз або потім, або взагалі раптом вирішать не дати, то складно щось робити", - пояснює Циба.

Експерт Реанімаційного пакету реформ Андрій Мартенс пояснює, що так відбувається з року в рік. Роботи починаються лише в червні, а іноді й у серпні. Так як підготовка проектної документації займає тривалий час.

З ним погоджується екс-глава департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку автомобільних перевезень Мінінфраструктури Роман Хміль і додає, що в цьому році вийшло так, що замість того, щоб на ремонт доріг вийти в березні, коли погода дозволяє, вийшли тільки у липні.

В Україні ця практика спостерігається впродовж 10 років. Коли фінансування передбачається за планом на останній квартал року. Тобто на вересень або жовтень. За словами Мартенса, все це робиться навмисне, розуміючи, що Укравтодор не зможе освоїти необхідну кількість грошей. Тим самим Министертсво фінансів економить кошти. "А так як ці гроші знаходяться в загальному фонді бюджету і не мають цільового призначення, то Мінфін може абсолютно спокійно використовувати їх на закриття певних своїх бюджетних проблем і дірок", - говорить експерт.

Нагадаємо, на ремонт українських доріг у 2016 році планувалося залучити 19,4 млрд грн. За цю суму передбачалося капітально відремонтувати 1,7 тис. км автомобільних доріг, що в 5,5 разів більше, ніж у 2015 році.

В Укравтодорі відзначають, що всі заплановані ремонти можуть виконані в строк - до кінця року, якщо не завадять погодні умови у вигляді дощу і снігу.

Мартенс зазначає, що в цілому, у порівнянні з минулим роком ситуація з дорогами покращилася в два рази. За його словами, це пов'язано з збільшенням і ритмічністю фінансування. За підсумками року експерт прогнозує, що 100% план Укравтодор не виконає, але відремонтувати близько 900-1000 км доріг зможе. Однак, екс-глава департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку автомобільних перевезень Мінінфраструктури вважає, що буде диво, якщо половина грошей і половина обсягів робіт буде реалізована. Хміль зазначає, що сьогоднішні показники і є остаточні результати року. "Так як при середній добовій температурі нижче п'яти градусів, класти асфальт вже не можна", - констатує він.

Виходом з цієї непростої ситуації експерти бачать у прийнятті закону про Дорожній фонд, який був нещодавно прийнятий у першому читанні у Верховній Раді. У разі, якщо він пройде всі стадії узгодження, то в майбутньому з його допомогою можна буде чітко регулювати можливості переходу невикористаних коштів з одного бюджетного року в інший з метою завершення запланованих робіт.

Показати ще новини
Радіо НВ
X