Модна ніша. Як виробники органічних продуктів відвойовують місце під сонцем

22 травня 2018, 08:30
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

З кожним роком попит на фермерські продукти в Україні зростає. Люди цінують натуральну та органічну продукцію, вирощену без використання пестицидів і генетично модифікованих організмів.

Обсяг продажів фермерської продукції на внутрішньому українському ринку зріс на 15,5%, свідчать дані Мінагрополітики за минулий рік.

Проте в загальному обсязі вироблених товарів АПК частка фермерської продукції могла би бути більшою. Втім, за наступні три роки, до 2020-го, міністерство планує довести ці показники хоча б до 12%.

Відео дня

Щоб домогтися суттєвого зростання попиту на продукцію, фермерам перш за все необхідно навчитися продавати товари на внутрішньому ринку.

Ціни на фермерську продукцію у півтора-два рази вищі, ніж на заводську. Таку різницю виробники пояснюють малими обсягами виробництва. Зате при виготовленні використовуються виключно натуральні компоненти.

"Люди зараз ставляться до свого здоров'я, до своєї їжі більш уважно. Вибирають виробників, не дуже люблять мас-маркет (продукцію, розраховану на масового споживача, – ред.). Тож сьогодні якраз фермерська продукція є в пошані і набирає дуже великі обсяги І останнім часом це дуже видно", – каже Олеся Усенко, директор із розвитку мережі магазинів М'ясторія.

На думку співвласника інтернет-магазину Fermer Green Андрія Цвєткова, цей ринок є необмеженим, і він буде зростати, мінімум на 20% щороку.

Проте, незважаючи на високий потенціал фермерської продукції, перед виробником постає низка питань. Одне з них - як його товару потрапити на полиці магазинів?

"Коли до нас звертається мережа чи магазин, перше за все ми з'ясовуємо, чи є вони нашими однодумцями, чи співпадає наша філософія. Чи дійсно вони шукають якісний товар, а не лише ціна для них важлива. Бо зазвичай мережі, їх бізнес – це можель "дешевше купити і більше продати", заробити на об’ємах", – розповідає Тарас Ложенко, власник господарства Доообра ферма.

Співпраця з невеликими фермерськими господарствами має свою, відмінну від роботи з заводами, специфіку.

За словами Олександра Толстого, генерального директора мережі Winetime, перш за все виробник повинен надати всі документи, які сьогодні вимагаються на рівні законодавства. На другому етапі, якщо з документами все в порядку, тоді категорійні менеджери магазину, які займаються питаннями якості продукції, їдуть до фермера, здійснюють аудит.

"Ми стараємось побувати на самому виробництві, – зазначає він. – У нас є дуже простий принцип: ми самі вживаємо те, що ми продаємо. Це якщо дуже спрощено. Коли той, хто виробляє продукт, дійсно сам його вживає і впевнений у тому, що він класний, – для нас це дуже важливо. Інакше не може бути".

Перевірку на якість фермери проходять без проблем. А от з логістикою та надмірним регулюванням – їм впоратися доволі складно. Принаймні, зараз.

"З фермерами працювати достатньо складно. Вони вміють якісно робити ту продукцію, якою вони займаються все життя. Але такі питання, як логістика, терміни доставки, як треба товар запакувати, який він має мати вигляд, як притримуватися постійної якості, – з цим постійно виникають питання", – нарікає директор із розвитку мережі магазинів М'ясторія.

З нею погоджується Тарас Ложенко, власник господарства Доообра ферма. За його словами, сьогодні фермеру складно зібрати всю необхідну кількість документів, особливо це стосується дозволів. "В цьому дійсно проблема. Оскільки у держави є тільки вимоги для великих заводів, а немає окремих вимог для малого фермерства. Тож маленький фермер змушений відповідати всім вимогам великих виробництв. А це майже неможливо", – зазначає він.

Співвласник інтернет-магазину Fermer Green Андрій Цвєтков зізнається: складно організувати логістику навіть по Києву. Поштових операторів дуже багато, – Нова пошта, Інтайм, ще декілька, – але вони можуть привезти тільки через день.

"А доставити людям якісну свіжу продукцію треба день в день. Ніхто в Києві такого сервісу не робить", – зазначає Цвєтков.

Світова й українська тенденції підтверджують: люди цікавляться якісним харчуванням. І готові платити за нього гроші. Тож, фермерський ринок зростатиме й надалі. І не тільки в Києві та великих містах. А отже, виникає нова ніша для бізнесу.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X