Між Uber і Uklon. В Україні запускається Яндекс.Таксі
Підкорювати український ринок Яндекс.Таксі має намір низькою ціною. У компанії поки не розголошують ставки за тарифами, але поінформоване джерело відзначило, що вони будуть набагато цікавішими, ніж в Uber і Uklon.
Викликати таксі можна буде через мобільний додаток, доступний для завантаження на смартфон з App store (IOS), Play Market (Android) або Windows Store (Windows mobile). Багато функцій Яндекс.Таксі схожі з подібними сервісами - Uber і Uklon. Оплатити послугу можна буде поки лише готівкою. Оплата банківською картою поки доступна тільки в Росії. Крім цього, буде також автоматично підвищуватися коефіцієнт вартості в години пік, як зараз є в Uber.
Ще однією особливістю нового сервісу є те, що Яндекс.Таксі вважає за краще співпрацювати не з водіями безпосередньо, а працювати з таксопарками. На практиці це може призвести до того, що на виклик Яндекс.Таксі приїде машина з логотипом іншої служби.
Сервіс Яндекс.Таксі вперше було запущено в жовтні 2011 року в Москві. На сьогодні він працює в 20 містах Росії та країн СНД. А Москва є основним ринком сервісу, де частка Яндекс.Таксі становить близько 50%. У червні 2016 року Яндекс.Таксі заявили про відкриття сервісу у Вірменії. А вже з 1 липня машини Яндекс.Таксі почали роботу в Єревані.
Учасники ринку скептично ставляться до появи нового сервісу. Запуск Яндекс.Таксі переноситься вже втретє, охочих працювати вкрай мало. “Це відбувається через неконкурентні умови оплати праці - Uber перед запуском пропонував таксистам зарплату 3,2 тис грн за добу, а Яндекс.Таксі поки що пропонують лише 2 тис. грн і за 12 годин", - розповів учасник ринку, який побажав залишитися невідомим. Він також додає, що представники компанії були в багатьох диспетчерських. І оскільки їхня пропозиція порівняно з пропозицією Uber невигідна, то вони вважають, що в сервісу немає шансів на успішний старт.
Однак у Яндекс.Таксі запевняють, що вже зараз машин достатньо для запуску, хоча точна їхня кількість не зазначається.
Керуючий партнер венчурного фонду Hybrid Capital Ілля Кенігштейн пов'язує прихід нового сервісу з успішним запуском Uber у країні. За його словами, Яндекс, перебуваючи в Україні вже протягом багатьох років, так і не наважився відкритися. "А після приходу Uber, усі відразу ж зацікавилися цим напрямком", - говорить Кенігштейн.
З ним погоджується екс-глава департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку автомобільних перевезень Мінінфраструктури Роман Хміль і додає, що запуск сервісу в Україні затягувався, оскільки Яндекс боялися ризикувати і не хотіли бути першими. "Зі старту Uber видно, що попит у 10 разів перевищував пропозицію цієї компанії", - говорить Хміль.

Крім цього, конкуренція серед компаній призведе до покращення сервісу на ринку в цілому, вважає Кенігштейн. "Я дуже сподіваюся, що тепер у погану погоду будуть приїжджати багато служб таксі, а не тільки Uber, як зараз", - повідомляє він.