Місцеві господині: які ресторани найбільше полюбили українці

8 травня 2018, 18:20

Усього декілька років тому ресторанний бізнес переживав затишшя. Та ті часи вже у минулому – зараз цей ринок росте і розвивається

Якщо у 2014 у столиці закрилося 119 закладів, а наступного року ще 85, то вже 2016-го року у Києві було відкрито понад 100 нових (дані компанії Ресторанний консалтинг).

Тренди сьогодення

Відео дня

Грузинська та азійська кухні – головні макротренди сьогодення для ресторанного бізнесу в Україні. Нові заклади такого напряму активно відкривають у містах-мільйонниках. Для невеличких містечок більш характерний формат стріт-фуд із хачапурі різних видів та азійськими супами-салатами.

Оксана Cередюк, власниця мережі ресторанів Мафія, Georgia, Casta, NAM, BAO, та Гра з вогнем, пояснює це просто – українцям важливо, аби їжа була дуже смачна та приготована з душею, тому тут так легко сприймається азійська кухня.

Азійська їжа доступна, ситна та смачна. Заклади, які пропонують її, особливо у Києві чи Одесі – постійно мають клієнтів. Тому, один зі столичних магазинів морепродуктів у своє скандинавське меню додав трохи Азії. «Наш шеф-кухар щомісяця відкриває щось нове. Ми почали продавати сашимі з дорадо та ягодами», – каже Олександр Погосов, тренер із продукту Egersund Seafood. Тобто ресторан узяв азійський напрям, хоча назвати цей ресторан східним навряд чи хтось наважиться.

Серед головних критеріїв вибору їжі в Україні – ціна та легкість насичення. Грузинська кухня в цьому сенсі – задовольняє будь-яку аудиторію. Та щоб клієнти поверталися до закладу, потрібно знати – на чому не можна економити та які витрати треба закласти в бюджет, відкриваючи грузинський ресторанн.

Аби приготувати справжній грузинський хачапурі – потрібен сир. «Не в усіх країнах ви знайдете сир, схожий на грузинський. Тож нам довелося відкрити сироварню», – розповідає Дато Марджані, шеф-кухар кафе-сироварні Мацоні.

Щоб догодити відвідувачам, деякі власники свідомо закривають ресторани, роблять ребрендинг, і звертаються за допомогою до шеф-кухарів.

Хороший шеф коштує чималих грошей. Тому, за шеф-кухаря з «колоритом» власникам ресторанів доводиться викладати тисячі доларів. Але варіанти співпраці можуть бути різними. Залежно від фінансових можливостей. Утім, Анна Федорець, власниця ресторану Золота Форель, каже, що є багато ресторанів, які вчать самостійно фахівців і навіть інвестують в їхню освіту закордоном.

Здорова їжа

Азія та Грузія сьогодні – господині на кухнях українських ресторанів. Але інші тенденції теж набирають обертів. Мова йде про здорове харчування. Це можуть бути як окремі заклади, так і оздоровлення тих страв, які вже в цій кухні. Питання – в інгредієнтах, які використовують. «Сучасний гість будь-якого ресторану уважніший до деталей», – зауважує Карина Корейба, головний фахівець із маркетингу мережі Salateira.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Хачапурі по-імеретинськи чи салат із водоростями хіяші. Що би ви зараз не замовляли в ресторані, прибуток закладу принесе саме та концепція, яка, окрім сталості смаку і вражень, зможе переконати споживача у своїй абсолютній надійності та вмінні зробити корисну для здоров'я пропозицію. Про це йдеться у сюжеті економічного тижневика Перша Шпальта.

Крім того, Перша Шпальта робить підказки українським фермерам на прикладі досвіду європейських країн. Також у програмі досліджується IT-ринок і ті ніші, де співвітчизники мали успіх.

Завершує випуск огляд економічних подій за тиждень від блогера та ділового журналіста Дениса Безлюдька.

Програма Перша Шпальта виходить на каналі UA:Перший у партнерстві з журналом Новое Время.

Показати ще новини
Радіо НВ
X