Мінінфраструктури планує створити новий водний коридор
За словами міністра, потенціал річок надзвичайно великий. “Зараз ми абсолютно серйозно думаємо над концепцією так званої "Великої дуги". Ми з'єднаємо Дніпро через Чорне море і Дунай. Цей проект уже підтримано посольством Німеччини", - пояснив Омелян.
Реалізація цього проекту дозволить збільшити обсяг перевезень Дніпром, розповідає консультант Центру транспортних стратегій Андрій Ісаєв. Інша мета – це здешевлення логістики вантажовідправників для поставок товарів із Європи. За його словами, зараз велика частина нашого товарообігу з Європою йде сушею (залізницею або автомобільним транспортом).
Ісаєв також додає, що підприємства, які знаходяться недалеко від річкових портів, могли б використовувати цей водний коридор як альтернативу наявним маршрутам. За його словами, поки рано говорити, наскільки вигідний цей варіант, оскільки вартість залежить від багатьох складових. Як, наприклад, ставки фрахту, вартості перевалки в портах, наявності флоту. "Зараз неможливо прорахувати точну вартість, оскільки аналогічних маршрутів в Україні останнім часом не було", - пояснює консультант.
Річковий транспорт – найдешевший, зазначає глава аналітичного відділу ІК Eavex Capital Дмитро Чурін. Він може коштувати менше за інші види перевезень на 50%. За його словами, маршрут може бути вигідний для перевезення зерна за допомогою барж.
Утім, такого роду поставки будуть сезонними, оскільки зимова навігація Дніпром неможлива. "Для несезонних вантажів, як руда і метали, не завжди зручно переключатися з одного транспорту на інший, оскільки логістика в них замкнута і її вони використовують цілий рік", - пояснює Чурін.
З'єднання Дніпра з річковою системою Європи може дати величезний поштовх розвитку річкових перевезень в Україні, додає Ісаєв. За наявною в Європі мережею внутрішніх водних шляхів перевозиться понад 500 млн. т вантажів (це близько 200 річкових портів і більше 11,5 тис. суден).
Інше питання – як це буде реалізовано технологічно. Адже судна, які можуть виходити в море, не зможуть пройти через перекати в середній і верхній течії Дунаю). Тому необхідно організувати перевантаження з морських суден на флот, що ходить Дунаєм, що збільшить вартість транспортування.