Мінінфраструктури хоче знизити аеропортові збори в Борисполі
Про це йдеться в проекті наказу Мінінфраструктури про затвердження змін до аеропортових зборах за обслуговування повітряних суден і пасажирів в аеропорту "Бориспіль", передають Українські Новини.
Згідно з документом, міністерство має намір скоротити аеропортові збори в Борисполі для міжнародних сполучень на 23,5%, або на $4 до $13 за кожного відправленого пасажира.
Міністерство розраховує, що реалізація наказу дозволить врегулювати питання зниження розміру збору за обслуговування пасажирів в аеровокзалі і скасує справляння збору за наднормативну стоянку повітряних суден, на розміщення яких з аеропортом укладено відповідну угоду на певний термін.
Крім цього, аеропорту буде надано право на застосування понижуючих коефіцієнтів до граничних ставок зборів при виконанні чартерних і нових рейсів.
На думку екс-керівника відділу авіаційного транспорту Мінінфраструктури Андрія Ярмака, з одного боку можна припустити, що із зростанням пасажиропотоку собівартість перевезення знижується, що дозволяє аеропорту знизити рівень збору за обслуговування в терміналі для зниження витрат авіакомпаній і пасажирів. З іншого, більш реалістичною, зниження збору продиктовано вимогами ірландського лоукостера Ryanair, які неможливо задовольнити за нинішніх ставок зборів.
З ним погоджується редактор профільного порталу avianews.com Олександр Мироненко і додає, що якщо застосувати до збору 80% знижку за відкриття нових напрямків, то отримаємо збір в $2,6 з пасажира. "А така сума точно сподобається керівництву Ryanair", - констатує Мироненко.
Однак варто врахувати і той факт, що при цьому зменшиться збір для всіх авіакомпаній, які літають в Бориспіль. У підсумку це позначиться на прибутковості підприємства, інвестиційних програмах та відрахуваннях до бюджетів різних рівнів.
У наказі міністертсва є і підводні камені. Наприклад, навіщо-то вводиться знижка 30% на чартерні рейси. Чартери здійснюються туристичним напрямками і з максимальним завантаженням, зазначає Мироненко. "Навіщо їм надавати знижки, якщо аеропорт Бориспіль робить ставку на хабовую модель, яка передбачає велику кількість хвиль регулярних рейсів?", - задається питанням він.
Навіть чинний збору в $17 при застосуванні знижки 80% не є великою - всього $3,4 і може зацікавити авіакомпанії до відкриття нових рейсів за умови прозорої політики надання знижок.
Ще один підводний камінь – зниження зборів пропонується лише в Борисполі. За словами Мироненко, інші аеропорти, ті ж Жуляни, можуть звернутися в Антимонопольний комітет, визнавши це дискримінацією.

Адже базові ставки зборів в аеропорту регулюються наказом Мінтрансу (раніше) і Мінінфраструктури (зараз). Сьогодні зниження ставок в одному аеропорту, із збереженням ставок в інших - може призвести до серйозного дисбалансу конкуренції.