Лакшері-фуд по-українськи. Яка вигода в Україні від бізнесу на делікатесах

14 травня 2018, 14:25
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

В Україні зростає попит на елітні продукти харчування.

Українці за 10 місяців минулого року, за даними Державної служби статистики, з'їли ікри майже на $13 млн, що на 12% більше, ніж в попередньому році.

Виробництво чорної ікри колись було не тільки дорогим бізнесом, а й невідомим. Адже в Україні не було ні фахівців, ні технологій для виготовлення чорної ікри, каже Юрій Яременко, генеральний директор сільськогосподарського підприємства Bester. Однак, за останні роки цією справою вже зайнялося близько десятка компаній.

Відео дня

Прибуток від їстівного чорного золота можна отримати тільки через 5 років.

"Ми вже 5 років займаємося цим, але поки що вкладаємо кошти постійно і не можемо до нуля дійти. Думаю, і в наступному році не дійдемо. Адже за 5 років ми платили оренду, заробітну плату, виробляли і купували корми, платили за електрику і так далі, і нічого з цього фактично не мали або мали дуже мало. Тобто наші витрати значно перевищують доходи", - стверджує він.

Потужність виробництва досягає 15 кг/доба, в сезон нересту виходить до тонни ікри, яка за кілька годин потрапляє на полиці українських магазинів або експортується в Марокко, Китай, Францію.

Ще одним ризиком цього бізнесу є цінова нестабільність. За словами Антона Яременка, директора сільськогосподарського підприємства Bester, ціна ікри, як ціни на нафту, постійно змінюється: "З'являються нові ферми, вони демпінгують. Пропонують такі ціни, щоб просто все продати і закритися. Тому ціни постійно змінюються".

Зараз вартість вишуканого делікатесу для українців стартує від 16 до 30 тис. грн, а при цьому для європейських покупців – від $1 тис.

Бізнес-арена делікатесів активно розширюється. Зокрема, на ринку з'явилися хамон і прошутто, які виготовляються в італійських традиціях.

"Базові речі повністю взяті звідти. Ми прагнемо, щоб це було схоже на італійські аналоги. Але є своя специфіка, тому що у нас сировина трохи відрізняється від італійської. Підхід відрізняється трошки. Якась специфіка є, яка накладає свій слід. Тому сказати, що це повністю копія, не можна", - розповідає Сергій Чучков, партнер компанії Ham.Lo.

Також виробництво хамону і прошутто вигідна справа. Прибуток можна отримати швидше, ніж від ікри, всього за 12 місяців. Крім того, за ціною хамон і прошутто конкурують лише між собою.

"За ціною ми конкурентні, плюс – оптимізується логістика для наших споживачів. Можливо, ми не конкурентні з неофіційними імпортом", - додають в Ham.Lo

Хоч делікатеси і культура їх споживання ще не дуже розвинені в нашій країні, однак попит на них – це тренд і гарантія якості, стверджує Володимир Ярославський, бренд-шеф Good Wine.

"Йде велика комунікація з шефами. Не тільки прайм-сегменту, а й звичайного. Наприклад, той же ринок Столичний направляє шефів до виробників, які для себе, через якісь життєві причини, стали вирощувати органічні продукти або продукт, які не використовують ніяких прискорювачів росту, або роблять продукт без консервантів", - підсумовує він.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X