Класика не в тренді. Як працює новий маркетинг

13 листопада 2018, 18:30
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Розвиток соціальних мереж, проникнення інтернету у повсякденність - усе це привело до змін і в такій сфері, як маркетинг.

Тепер споживачі можуть отримати альтернативну інформацію не тільки з джерел, пов’язаних з брендами, а й обмінюючись між собою, йдеться у випуску економічного щотижневика Перша Шпальта.

Відео дня

За словами Ігоря Гайовича, професора, викладача з маркетингу Единбурзької бізнес-школи, сьогодні великий обсяг інформації користувачі отримують завдяки гаджетам, і це стає викликом для багатьох брендів - потрібно стати ближчими і зрозумілими для клієнтів, адже за них ведеться серйозна конкуренція.

Мартін Ліндстром, засновник маркетинговых агентств Brand Sense и Buyology, відомий завдяки новій стратегії компанії Lego зазначає, що потрібно користуватися соцмережами, проте вони незабаром зміняться, оскільки викликають все більше негативної реакції.

"Люди втрачають приватне життя, втрачають друзів, стають більш ізольованими від суспільства. Популярність соцмереж ростиме 2-3 роки, потім зупиниться на одному рівні, а згодом і зовсім знизиться. Вони трансформуються у щось нове. Компаніям варто користуватися соцмережами, але пам’ятати, що вони - не незмінний формат, попереду ще багато інновацій", - підкреслив він.

Крім того, необхідно чітко розуміти свою цільову аудиторію, розповідає директор з розвитку бізнесу і стратегій Konica Minolta Inc. Мілан Лакхані.

"Це є другим важливим аспектом під час переходу до нових методів маркетингу. Тепер необхідно бути абсолютно впевненим, що створена вами маркетингова пропозиція націлена саме на вашу цільову групу", - відзначив він.

Раніше традиційні методи були більш узагальненими - просто створювався продукт, до нього створювалися супутні маркетингові матеріали, і все це випускалося на ринок. Проте зараз, на думку Лакхані, потрібно виходити на більш глибокий і точний рівень прогнозування.

Мартін Ліндстром розповідає, що перш за все потрібно визначитися, з чим працює компанія. Зробити це настільки точно і чітко, щоб можна було користуватися лише одним словом.

"Якщо, наприклад, в автомобільній галузі я скажу слово "безпека", ви, швидше за все, відповісте: Volvo. Якщо я скажу "пошук", то ви відповісте: Google. Для компанії також потрібне одне слово. І якщо воно ваше, то все буде обертатися навколо нього. компанія Volvo домоглася цього завдяки тому, що вони першими винайшли ремінь безпеки в 1959 році. Це дозволило їм стати лідером, а також власником" слова "безпека", - пояснив він.

Друга порада від Ліндстрома - компанії потрібно мати чітку мету. За його словами, не можна просто сказати, що мета - заробити грошей. Вона повинна мати велику цінність.

"Ви повинні щось міняти в світі, ви маєте давати людям надію, змінювати світогляд ваших співробітників. Інакше до вас не прийдуть талановиті працівники, ви не зможете привабити покупців", - каже фахівець.

Крім того, необхідно ділитися своєю ідеєю у провокаційній формі.

"Не бійтеся нажити собі ворогів. Наприклад, я вважаю, що мати ворогів - корисно, бо вони дають зрозуміти, хто ви насправді" - підкреслює Ліндстром.

Ще одна тенденція, яка вже змінила маркетинг - поява систем накопичення даних. У часи Big Data маркетинг стане більш прямим і відчутно відкритішим, адже сьогодні лише невелика кількість споживачів діляться своїм негативним досвідом, каже Олександр Ніколенко, засновник та CEO маркетплейсу Carbook.

"Більшість надає перевагу голосуванню гаманцем. А тепер уявіть, що існують системи, які збирають всю інформацію про те, що ми купуємо і коли. Якщо ми відмовляємося від покупки, система одразу це автоматично фіксує та аналізує. І вся мережа подібних систем також це реєструє. Після того, коли таких людей стане багато, жоден штучний інтелект не допоможе знову продавати цей товар", - пояснив він.

У майбутньому маркетинг стане більш автоматизованим і вбудованим у споживчий досвід клієнтів та брендів. Нові часи диктуватимуть нові правила для компаній, щоб краще залучати і працювати зі своїми клієнтами.

Також у випуску йдеться про те, які стратегії використовують ритейлери заради заробітку.

Завершує випуск огляд економічних подій за тиждень від блогера та ділового журналіста Дениса Безлюдька.

Програма Перша Шпальта виходить на каналі UA:Перший у партнерстві з журналом Новое Время.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X