Яке майбутнє чекає нерозмитнені автомобілі в Україні

8 вересня 2017, 19:15
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Вчора, 7 вересня, голова Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна повідомила про досягнення компромісу з мітингувальниками за доступне розмитнення автомобілів на єврономерах

Це сталося на другий день мітингів в урядовому кварталі.

Южаніна повідомила про підписання між сторонами меморандуму про взаєморозуміння, який передбачає прийняття законодавчих актів як в інтересах автомобілістів на єврономерах, так і в інтересах держави.

Відео дня

За її словами, в ньому йде мова йде про розробку законопроекту, за яким вже ввезені в Україну автомобілі іноземної реєстрації (до 7 вересня 2017 року) можна було б розмитнити за пільговою ставкою, зі сплатою всіх митних платежів і поставити на облік. Це рішення буде діяти на автомобілі не старше 2000 року випуску.

"Коли ми порахували, це абсолютно невеликі суми сплати митних платежів. Категорія з об'ємом двигуна до 2,2 л (друга категорія автомобілів) обійдеться власникові в районі 1 тис. євро. Наступна категорія - 1,2-1,4 тис. євро", - повідомила Южаніна.

Вона також додала, що ставки акцизного збору будуть встановлені в євро, залежно від об'єму двигуна.

Крім цього, документом передбачається закриття кордонів для автомобілів, які незаконно використовують режим тимчасового ввезення або транзиту.

Народний депутат від БПП і автор законопроектів №3251 (про зниження акцизу на б/у автомобілі) і №5624 (про відстрочку екологічного стандарту Євро-6 з 2018 до 2020 року) Роберт Горват розповів НВ Бізнес про те, що активістам було запропоновано розмитнити і узаконити автомобілі європейської реєстрації до 2000 року випуску за торішнім законом №3251. Який буде діяти на дизельні легкові машини з об'єм двигуна до 2,5 літрів і бензинового до 3-х літрів. "Одночасно при цьому будуть встановлені "запобіжники на кордонах ", щоб співвітчизники не їздили по країні в режимі транзиту", - пояснив Горват.

Крім того, планується змінити митне законодавство і передати загальну базу тих, хто в'їхав в Україну в режимі транзиту - Нацполіції. За словами депутата, працювати система буде наступним чином: якщо ззаду буде їхати автомобіль Нацполіції, а спереду машина іноземної реєстрації, то її співробітники під час руху перевіряють її по базі. У разі, якщо автомобіль пересувається незаконно, то його мають право зупинити і конфіскувати.

"Ми надамо поліції такі повноваження, так як більшість українців, як би це не звучало дивно, їздять по своїй країні на автомобілі в режимі транзиту", - констатує Горват.

Також зараз існує інша проблема, це тимчасове ввезення нерезидентами України з подальшою передачею керма нашим громадянам. За словами депутата, це все планується упорядкувати, що дозволить громадянам, які зараз стали заручниками і мають на руках ці машини, легалізувати і поставити на український облік таким чином, щоб інші 9 млн автомобілістів не відчували себе дискримінованими через те, що вони заплатили всі податки, а хтось привіз авто незаконно і при цьому отримав якісь преференції. "Всі будуть в рівних умовах", - пояснює депутат.

Склалася важка ситуація, погоджується з депутатом директор по маркетингу компанії Рено Україна Оксана Борейко. Так за останні кілька років було завезено безліч машин на єврономерах, то було б неможливим змусити таку кількість людей вивезти їх з території України. "Це Соломонове рішення", - стверджує Борейко.

Крім цього, за її словами, використання автомобілів з іноземними номерами має: криміногенні ризики (коли автомобіль іноземної реєстрації став учасником ДТП і втік з місця події, а її власника неможливо знайти, так як ці машини ніде не реєструються), соціальні (незаконні схеми ввезення транспортного засобу призводять до падіння обсягів продажів легально ввезених нових автомобілів) і екологічні - (б/у авто, які сьогодні дозволено ввозити, мають норми вихлопів не нижче Євро-5).

Мітингувальники не зовсім були задоволені умовами меморандуму. Адже з ними, за словами депутата, на захід приїхали як прості люди, які виключно для своїх потреб купили ці машини і були люди, які налагодили цей бізнес з доставки цих машин з Литви, Польщі і т.д. "Тому їм буде невигідно, якщо схему тимчасового ввезення або транзиту прикриють. Адже вони заробляють гроші за ввезення цих машин, плюс до них звертаються з тим, щоб автомобілі раз на рік не перетинали кордон, що повинні робити в режимі тимчасового ввезення. Вони платять хабарі на митницях", - констатує Горват.

Минулого року ми проголосували за створення Дорожнього фонду, куди будуть надходити гроші на ремонт і утримання доріг. Він, крім акцизного податку з нафтопродуктів, буде наповнюватися і за рахунок акцизу і мита з розмитнених авто. "Тому ми не можемо дозволити, тим більше під час війни, їздити автомобілям по нашим дорогам, власники яких платять податки комусь в кишеню, а при цьому їздять в Україні", - пояснює депутат.

Керівник громадської організації Авто Євро Сила Олександр Чернявський в свою чергу зазначає, що керівництво комітету ВР з питань податкової і митної політики повідомляє те, що вигідно їм. За його словами, на другий день акції активісти повідомили голові комітету, що не підписуватимуть той меморандум, який повністю створює нову корупційну модель розмитнення в Україні.

За словами Чернявського, Ніна Южаніна запропонувала всі ввезені автомобілі після 6 вересня 2017 року, обкласти високими штрафними санкціями з конфіскацією авто. Але при цьому закон цей буде прийнятий тільки до 2018 року. "Виходить, що після прийняття цього закону ті, хто завіз автомобілі, матимуть можливість їх розмитнити за умови того, що їх треба буде встигнути вивезти в двомісячний термін в Європу і зняти там з обліку, потім назад привезти в Україну", - пояснює активіст.

Він також додає, що при цьому соціальна проблема не піде, тому що люди все одно мають потребу в доступних автомобілях. "У нас існує прихований попит на 5 млн автомобілів за ціною 2-3 тис. євро", - говорить Чернявський. "Ми бачимо, що люди готові платити гроші до бюджету за розмитнення, але за умови, якщо це буде, як в Європі: 20% ПДВ і 10% мита від вартості авто".

Чернявський впевнений, якщо дозволяти розмитнювати авто за європейськими мірками, то в рік цих машин в Україні буде заїжджати замість 500 тис. - кілька мільйонів. "Буду сплачені до бюджету колосальні гроші від податків і буде надходити більше податків з палива. У виграші будуть всі", - підсумовує він.

"До нового року ми цю ситуацію обговоримо і розберемо з робочою групою. Коли закон буде прийнятий і вступить в силу, я поки сказати не можу", - прокоментував Горват.


Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X