Як Укрзалізниця заробляє на автомобілях
Цей показник вдвічі перевищив результат січня-жовтня 2015 року.
Вагон-автомобілевоз має 8 місць для легкових автомобілів з висотою, що не перевищують 1,7 метра. Таку, наприклад, має популярний в Україні кросовер Kia Sportage. Загальна вага вантажу не повинна перевищувати 10 тонн.
На даний час цей вагон курсують на семи напрямах:
Київ - Дніпропетровськ - Київ
Дніпропетровськ - Львів - Дніпропетровськ
Дніпропетровськ - Одеса - Дніпропетровськ
Київ - Трускавець - Київ
Київ - Ужгород - Київ
Харків - Мукачеве - Харків, Харків - Івано-Франківськ - Харків і Харків - Львів - Харків
Харків - Львів - Одеса - Львів - Харків
Щоб скористатися цією послугою, потрібно надати технічний паспорт автомобіля. А ось вартість буде залежати від дальності поїздки і ваги машини. Так, наприклад, щоб перевезти автомобіль від Києва до Ужгорода за 1 тонну автомобіля необхідно заплатити 580 грн, від Дніпропетровська до Львова - 633 грн і від Києва до Львова - 450 грн.
Експерт у сфері транспорту Олександр Кава пов'язує популярність послуги з поганою якістю доріг в країні. "УЗ стала зручніше підбирати розклад маршрутів", - говорить він.
Зараз компанія шукає всі можливості для розширення клієнтської бази та лінійки сервісів, розповідає керівник експертного спрямування ЦТС-Консалтинг Андрій Шкляр. Тому така динаміка однозначно позитивна на тлі падіння вантажних перевезень на 1,6% цього року.
Наступного року ця послуга буде користуватися попитом. Все буде залежати від УЗ. "Як вони будуть коригувати свої графіки і в які потяги включатимуть цей вагон", - говорить Кава.
"Сьогодні вивчається питання включення вагонів-автомобілевозів у напрямку Одеса - Харків, Ужгород, Івано-Франківськ, Київ - Івано-Франківськ, Дніпропетровськ - Івано-Франківськ", - повідомили в прес-службі УЗ.
Втім, успіх послуги можна очікувати, якщо компанія зуміє скористатися сезонними факторами і запропонує ринку адекватні умови перевезень. Наприклад, якщо вартість перевезення автомобіля в Буковель буде порівнянна з вартістю палива на цьому маршруті, пояснює Шкляр.
Якщо ж подивитися на сектори бізнесу УЗ, де компанія зустрічається з конкуренцією - справи у неї там не надто добрі. "Тому дуже важливо, щоб УЗ активно працювала над формуванням клієнтоцентричності і розширенням спектру ніш і послуг, що надаються ринку", - пояснює керівник експертного спрямування ЦТС-Консалтинг.