Як джип. Чому українці пересідають на невеликі позашляховики

8 грудня 2017, 22:05
В Україні за останній рік значно зросла частка автомобілів класу SUV

Автомобіль класу SUV або Sport Utility Vehicle – спортивно-утилітарний автомобіль. Він має кузов типу "універсал", збільшений дорожній просвіт, і багато інших переваг. Це ще не повноцінний позашляховик, але вже й не економічний автомобіль середнього класу. Збільшення популярності цих автомобілів спостерігається в усьому світі. Але саме в Україні, цього року склалися найкращі умови для їх продажів.

Відео дня

Автомобільний ринок цього року демонструє дуже хорошу динаміку. З січня до листопаду продажі нових автівок зросли більше ніж на чверть. Та головне зростання в Україні відбулося саме у сегменті SUV, як маленьких та середніх автівок. Якщо весь ринок зростає на 30%, то зростання у SUV десь приблизно на 50-52% у порівнянні з 2016 роком. І це не випадковість. Такі вподобання в українців уже третій рік поспіль.

Нa SUV зараз припадає близько 40% авторинку. Одночасно зменшується частка В та С класів. Бути власником автомобіля класу SUV зараз модно. Але справа не тільки в моді, але й у якості доріг, по яким їздять українці. "Стан доріг, він все-таки теж впливає на те, що люди обирають більш високий кліренс автомобіля, більш надійний та більш зручний у цілому автомобіль", - пояснює Тетяна Рябокінь, гендиректор дилерського центру Арма Моторс.

Що й казати, позашляховики стали комфортними. "Це вже не рамні автомобілі, не ресорні, це звичайний автомобіль, який серед інших особливостей ще додає якусь впевненість і великий простір в багажному відділенні", - каже Геннадій Четверухін, комерційний директор Хюндай Мотор Україна.

Виробники помітили популярність спортивних практичних автомобілів серед своїх клієнтів. І тому, автодилери вважають за потрібне мати у своєму портфелі цілу лінійку "cувів". При чому не тільки дорогих повнопривідних моделей. Зараз фактично коже виробник, що себе поважає, має у своєму модельному ряді SUV. І як правило, одразу декілька таких моделей.

В нашій країні модельний ряд будь-якого автодилера, має свої особливості, які продиктовані насамперед ціною. В Україні поки що ринок замалий, а купівельна спроможність ще невисока. Через те й усі функції автомобіля, які перед ним стоять, об’єднуються в один. "Тому SUV у цьому випадку, мабуть, найоптимальніше поєднання", - вважає Сергій Дашко, директор автокомпанії Прайд Мотор.

Більшість SUV, які зараз продаються на території України та Європи – це автомобілі, які мають формулу 4х2, тобто передній привід. Фактично SUV наблизився до легкових хетчбеків, але має деякі переваги. І головне, що цей набір можна придбати у різних цінових категоріях. Залежно від комплектації цінник на таке авто починається з $15 тис.

У дилерів кажуть, що зараз на такі автівки починають встановлювати ті ж двигуни, що й на класичні седани. А з огляду на те, що більшість SUV, які продаються зараз в Україні, – це автомобілі з переднім типом приводу, то обслуговування їх не набагато дорожче або взагалі не відрізняється за ціною, ділиться Дмитро Барановський, директор дилерського центру АвтоАльянс.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Фахівці вважають сьогоднішній попит на SUV дещо аномальним. Мовляв, якщо зростатиме автомобільний ринок, зростатиме й популярність більш класичних моделей. Особливо, якщо у людей з’явиться більше грошей, та покращяться наші дороги. Зі збільшенням купівельної спроможності населення інші сегменти авторинку будуть набирати силу. Доля SUV в Україні буде знижуватись, вважає Дашко.

Але драматичного провалу продажів тут не станеться. "Зростання відбувається не лише в Україні, а й у Європі. Європейський тренд зростання більше 60%", - каже Олексій Каплатий, заступник директора з продажів Віннер Автомотив. Тому він не бачить причин, чому в Україні повинно бути інакше.

Такі практичні автомобілі найімовірніше й надалі будуть популярні. Їх частка в загальних продажах в Україні може падати, але враховуючі стан нашої дорожньої інфраструктури, вони навряд чи втратять своїх прихильників.

Показати ще новини
Радіо НВ
X