Інтернет та бізнес. Як сучасні технології дозволяють заробляти онлайн

25 жовтня 2018, 18:00

За даними дослідження e-Mаrketer, роздрібна електронна торгівля у світі за 2017 рік зросла на чверть - до $2,3 трлн. Хоча обсяг е-комерції становить лише 10%, ситуація швидко змінюється, і підприємцям варто це враховувати у своїй діяльності.

Як малі, середні та великі компанії використовують можливості інтернету? Про це йдеться у випуску економічного щотижневика Перша Шпальта.

Молоді підприємці Артем та Геннадій нещодавно відкрили модну піцерію у столиці Shotam. З першого місяця – десятки чеків щодня. При тому, що в середньому сума в чеку становить – 250 грн.

Відео дня

Бізнесмени зробили ставку на розташування у районі з платоспроможними клієнтами, а також вели роботу з клієнтами ще до відкриття – в Інстаграм. Артем Причинський, співвласник піца-шопу, розповідає, що 30% наших гостей прийшли до піцерії через цю соціальну мережу. До моменту відкриття Shotam мала 2,7 тис. підписників. Зараз їх понад 3,5 тис.

"І я вам скажу, що люди, які в нас працюють над Інстаграмом, хай би як це звучало, видаляють деяких людей, що нам не потрібні, – інтернет-магазини, людей з інших міст. Ми залишаємо тільки нашу аудиторію", – розповідає співвласник піца-шопу Геннадій Поцап.

А от загальноукраїнська мережа із продажу делікатесів Winetime починала навпаки - з офлайну. Працює за простою схемою: клієнт заходить на сайт, набирає товарів у віртуальний кошик, дає згоду на купівлю. Потім заїжджає в магазин, сплачує, та забирає пакунок із замовленням. Великої кількості нових клієнтів це не додає, та й онлайн-продажі поки поступаються офлайновим. Втім, без них уже не обійтись.

"Бо інтернет – це все одно канал продажів. Якщо там не бути присутнім, то це місце із задоволенням посядуть інші. Динаміка говорить про те, що цей бізнес - перспективний", – каже директор онлайн-напрямку мережі Сергій Матушевич.

За даними дослідницької компанії GfK, понад 20 мільйонів українців сьогодні користуються інтернетом і є потенційними онлайн-клієнтами.

Ірина Кравченко, провідний фахівець відділу розвитку електронної комерції компанії METRO Cash & Carry Україна розповідає, що понад 10 мільйонів людей замовляють різні товари через інтернет. Найбільшим попитом користуються непродовольчі товари: взуття, техніка, одяг.

"Але є понад 500 тисяч людей, що регулярно замовляють продукти харчування. Це люди забезпечені, це люди зайняті або домосіди, що перебувають в офісі і їм знадобиться на якийсь фуршет, на якусь конференцію певний вид товару", – підкреслює вона.

Директор напрямку електронної комерції P&G у Європі, Близькому Сході та Східній Азії – Том Пікфорд нещодавно навчав українських працівників та партнерів корпорації навичок електронної комерції. Він розповідає, що електронна комерція для компанії – це спосіб побудови бренду через прямий контакт зі споживачем.

Великий бізнес вкладає в електронну комерцію. Головне – зрозуміти, що потрібно клієнту, а що його відлякує. Про це свідчить те, які слова споживач набирає в пошуку і на що клікає.

Багато фахівців вважають, що потрібно стежити за трендами, які переважно з’являються на Сході. Зокрема у Китаї одним з найпомітніших трендів є поява омніканального ритейлера – поєднання онлайн та оффлайн торгівлі.

Другий приклад – спостерігається поява вертикально-інтегрованих брендів. Сильні бренди, що пропонують якісні продукти починають також самостійно продавати свої товари. У них є свій сайт для електронної комерції, і через нього вони напряму продають свої продукти споживачам.

Третій тренд – автоматизація споживання. Це означає, що побутова техніка, наприклад, пральна машина, буде під’єднана до інтернету і сама замовлятиме пральний порошок.

Але головний прорив у цій галузі відбудеться, коли компанії подолають головну перешкоду електронної комерції – так звану останню логістичну милю.

Наразі провідні гравці ринку, такі як Amazon та Alibaba, активно інвестують у цей напрям. Наприклад, використовують дрони та безпілотні автомобілі. Втім, проблема ще й досі актуальна і багатьох спонукає до походу у звичайний магазин.

Крім того, у випуску йдеться про те, чого чекати аграрному сектору та як зміцнити свої позиції під час глибоких кліматичних змін.

Завершує випуск огляд економічних подій за тиждень від блогера та ділового журналіста Дениса Безлюдька.

Програма Перша Шпальта виходить на каналі UA:Перший у партнерстві з журналом Новое Время.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X