Харківський аеропорт привертає увагу європейців

21 лютого 2017, 23:48
Міжнародна рада аеропортів (ACI EUROPE) опублікувала звіт щодо пасажирських авіаперевезень Європи в 2016 році

В оприлюдненому документі йдеться, що в список європейських аеропортів, які показали вражаючий ріст пасажиропотоку, потрапив один український аеропорт Харків. Він посів п'яте місце в 4 групі (аеропорти з річним пасажиропотоком менше 5 млн осіб), і нарівні з аеропортом Паланги (Литва) показав зростання більш, ніж на 60% порівняно з 2015 роком.

Відео дня

АСІ - це недержавна і неприбуткова організація. Основна її функція – це збір статистики щодо всіх аеропортів-членів (близько 90% європейських аеропортів). Її членами є п'ять українських аеропортів, які формують 90% пасажиропотоку країни. Це два київські - Бориспіль і Жуляни, а також Харків, Одеса і Львів.

Комерційний директор з авіаційної діяльності аеропорту Харків Владислав Ільїн повідомив НВ Бізнес, що значне зростання перевезень безпосередньо пов'язане з тим, що минулого року аеропорт збільшив частоту наявних регулярних рейсів у Київ (МАУ) до двох щодня, Стамбул, аеропорт Ататюрк (Atlasglobal) – з початкових чотирьох до семи на тиждень, у Тель-Авів (МАУ) з двох до трьох разів на тиждень. Крім цього, в березні 2016 року в аеропорту відкрилися нові рейси до Варшави (LOT).

Також Харків обслужив безліч сезонних чартерних рейсів, а також відкрив нові - в Даламан (AZUR Air Ukraine, Bravo, Atlasglobal) і в Марібор (Bravo). Лідерами за кількістю виконаних рейсів серед чартерів стали Анталія (МАУ, Windrose, AZUR Air Ukraine, Atlasglobal, Yanair) і Шарм-ель-Шейх (Windrose, AZUR Air Ukraine, Bravo, Yanair, МАУ).

Екс-голова Державіаслужби Денис Антонюк пояснює торішні показники зростання аеропорту низькою базою порівняння в 2014-2015 році. Це були роки закриття Москви, як важливого напрямку для Харкова, хоча рейси в Росію з Києва продовжували виконуватися. У 2016 році цей трафік візуалізувався на рейсах у Мінськ (Білорусь), оскільки пасажири користувалися залізничним транспортом та рейсами з Києва і Білгорода (РФ).

Раніше, проблема харківського аеропорту полягала в тому, що він близько розташований до зони АТО, зазначає експерт з авіації Офісу ефективного регулювання (BRDO) Сергій Хижняк. За його словами, навколо аеропорту було частково закрито авіапростір, плюс були сумніви у деяких авіакомпаній щодо запуску нових рейсів. Однак, потім авіакомпанії все-таки стали повертатися в аеропорт, і збільшувати рейси. До того ж Харків - велике промислове місто, де багато іноземних студентів. Тому там є пасажиропотік. “Але раніше ці всі люди літали через Київ, куди треба було добиратися на поїзді. А зараз вони можуть спокійно летіти прямо з Харкова", - резюмує Хижняк.

Нагадаємо, минулого року аеропорт Харків зміг наблизитися до результатів рекордного 2013 року. Обслужив майже 600 тис. осіб, що на 61% більше, ніж у 2015 році.

Експерти сумніваються, що аеропорт Харків повторить аналогічний показник приросту пасажиропотоку в цьому році. Однак, позитивний тренд у будь-якому разі продовжиться. За словами Хижняка, пасажиропотік буде залежати від економічних та макроекономічних показників у країні. Оскільки сьогодні українці відчувають енергетичну кризу. "За таких умов неможливо щось прогнозувати", - вважає Хижняк.

Гендиректор консалтингової компанії Friendly Avia Support (FAS) Олександр Ланецький додає, що сьогодні економіка країни перебуває в занепаді, а потенціал виїзного туризму, крім Туреччини і Єгипту - нульовий. За його словами, останнім незручно літати навколо зони АТО. Однак, якщо Turkish Airlines додадуть будь-які рейси, то тоді можна переглянути плани на нинішній рік.

Антонюк додає, що в разі стабілізації ситуації на сході країни, зростання на 25-30%, цілком реальне. Причому воно можливе як за рахунок внутрішніх рейсів, так і за рахунок міжнародних рейсів. Головним стимулюючим фактором може стати скасування візового режиму і, як результат, можливе відкриття рейсів до Австрії, Італії або Чехії. Однак, за словами Антонюка, масового приходу лоу-костів, швидше за все, не станеться навіть у разі скасування візового режиму. Оскільки перш за все нові компанії будуть дивитися на Київ і Львів, і лише в разі успішності цих пунктів будуть розглядати аеропорт Харків.

На сьогодні, з 1 січня по 20 лютого аеропорт вже демонструє приріст у 51% порівняно з аналогічним періодом 2016 року, зазначає комерційний директор з авіаційної діяльності харківського аеропорту. За його словами, в цьому році приріст навряд чи буде на рівні 60%. Однак, є всі шанси збільшити пасажиропотік на 25-30%. Це можна пояснити тим, що у другій половині минулого року відбулося значне зростання за наявними напрямами і з'явилися нові маршрути. "Тому темпи росту до минулого року у другій половині року знизяться", - говорить він.

У березні поточного року відкриває нові рейси з Харкова авіакомпанія Turkish Airlines. За словами Ільїна, вони є лідером у світі за кількістю аеропортів, куди вони виконують рейси (понад 260 напрямків). Згодом, у квітні Georgian Airways відкривають нові рейси Харків-Тбілісі. Крім цього збільшиться кількість рейсів з 5 до 7 на напрямку Харків-Варшава (LOT). І в липні зросте кількість рейсів на Тель-Авів - з 3 до 4 на тиждень (МАУ). "Всі ці події можуть дозволити сумарно збільшити пасажиропотік на 25-30% у цьому році", - вважає Ільїн.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X