Це бета-версія нового сайту Нового Времени. Надсилайте свої зауваження на адресу newsite@nv.ua

Українські дороги вбивають по 4 тис. людей на рік

27 квітня 2017, 15:40
512
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Годі платити за ремонт машин – вимагайте ремонту доріг

Фото: BizNews.com.ua

Як має змінитися політика уряду та поведінка громадян, аби Україна стала сильною, а дороги – рівними

Новое Время спільно з Українським інститутом майбутнього представили своє бачення стратегічного розвитку країни – Україна: план на завтра.

Провідні експерти відповідають на питання, якою має бути стратегія розвитку держави, та визначають першочергові кроки, які мають зробити влада та громадяни у найближчі 3-5 років, аби країна змінилася на краще.

Володимир Шульмейстер, директор програми Інфраструктура майбутнього про дороги і дурнів

Щільність українських доріг найнижча в Європі, а смертність на них – найвища. Головна провина лежить на Укравтодорі, який, разом із дочірніми держпідприємствами, наживаються на цьому. Проте і самі українські водії лишаються активними співучасниками руйнації українських доріг.

Влада зобов’язана виділяти на дороги гроші від 15%-го акцизу при імпорті нафтопродуктів – це 35 млрд грн на рік. Але наразі ці кошти йдуть на погашення кредитів за зовнішніми боргами. На 2017 рік на ремонт доріг дійде лише 8,8 млрд грн. При цьому до 40% коштів, які виділяють на ремонт, осідають в кишенях зацікавлених осіб та компаній, тому вони й не зацікавлені робити довговічні дороги.

На докорінне виправлення ситуації потрібні 4-5 років і до 100 млрд грн на рік. Окрім того, необхідно встановити контроль за діяльністю і витратами Укравтодору. А облавтодори передати на баланс обладміністрацій, або приватизувати.

Сформувати, нарешті, бюджет на ремонт доріг у розмірі не менше 50 млрд грн на рік. Джерелом фінансування визначити не лише акциз від нафтопродуктів, але й доходи від сплати за проїзд від великовантажного транспорту.

В ремонті задіяти іноземних експертів з багаторічним міжнародним досвідом, оголосивши міжнародні тендери. Застосувати бетонну технологію, як більш довговічну і економічно вигіднішу.

Встановити європейські стандарти магістралей. Розширити полотно доріг та встановитина них систему автоматичних штрафів за перевищення навантаження на вісь (Weigh-in-Motiom).

Інакше, українці продовжать витрачати власні кошти на ремонт машин, а смертність на дорогах не зменшиться.

Більше про першочергові зміни, які має зробити Україна, читайте у журналі Новое Время від 28 квітня 2017 року.