Дешево та сердито. Продажі нових автомобілів витягнув дизельгейт
В Україні зріс попит на нові автомобілі. Цього року вже продано їх більше ніж 19 тис.
За даними AUTO-Consulting, протягом першого кварталу цього року показник продажів нових авто збільшився на 16,3% – до 19,1 тис.
Втім, якщо у перші місяці року їх продажі зросли на 40%, то вже у березні темпи зростання значно знизилися, про це йдеться у новому випуску економічного щотижневика Перша Шпальта. А якщо порівнювати із торішнім березнем, продажі скоротилися на 3,8%.
Уповільнене зростання попиту на нові автомобілі цьогоріч, окрім традиційних факторів, пов’язують із новими тенденціями на ринку. Експерти кажуть – на ринок тиснуть декілька факторів одночасно. За словами Андрія Нестеренко, генерального директора компанії Nissan Мотор Україна, через прогалини у законодавстві, в Україні частіше з'являються автомобілі на іноземній реєстрації, але ж за кермом сидять українські громадяни, і це сильно вливає на вітчизняний авторинок. Тобто попит змістився в бік вживаних автівок на "євробляхах".
З цією проблемою стикалися і у багатьох європейських країнах та в тих же Марокко й Алжирі, але потім, коли ці країни побачили вплив цих машин на безпеку й забруднення довкілля, в уряді вирішили закрити кордони й зупинити їх потік, згадує Франсуа Маріотт, голова правління компанії Renault в Україні.
Ще одним з головних чинників уповільнення росту ринку його гравці називають коливання національної валюти. У березні автівки стали дешевшати, покупці очікували, коли ситуація стабілізується. Ярослав Вовк, директор компанії НІКО Авто Холдинг, каже, коли у березні гривня зміцнилася, люди вирішили зачекати з купівлею автомобілів.
Зараз ринок дуже модифікований. І мова йде не тільки про вживані автомобілі з Європи. Протягом останнього часу на ринку спостерігаються надпривабливі ціни на автівки Volkswagen та Аudi. А все це через ефект дизельгейту, через який на вітчизняний ринок ринули автомобілі зі значними знижками. "Важко реагувати на знижку у 40-50%", – зізнається Нестеренко із Nissan Мотор Україна.
Вовк бачить у цьому певний позитив, адже це зміцнювало попит загалом на ринку нових автівок, попри шалене завезення вживаних автомобілів.
За статистикою, середній вік автомобіля в Україні приблизно 20 років. Якщо говорити про парк – це приблизно 200 автомобілів на 1 тис. жителів. У Європі такий показник коливається від 400 до 700. Тож, головні учасники автомобільного ринку сподіваються на продовження оновлення автопарку та зростання продажів.
Дмитро Бугославський, директор із роздрібного бізнесу групи компаній Winner Україна, сподівається, що друга половина року принесе суттєвіше економічне зростання Україні, і це повинно покращити купівельну спроможність і, відповідно, прискорити зростання нового ринку автомобілів.

Нестеренко теж настроєний оптимістично і прогнозує зростання ринку на кінець року до 20% порівняно з минулим. За словами Вовка із НІКО Авто Холдинг, стимулювати ринок можуть розвиток кредитування, економічне зростання країни та припинення ввозу автівок на єврономерах: "Проте ми розуміємо, що країна ще не є заможною, економіка не розвивається темпами по 7-10% на рік. На жаль, це на рівні 2-3%. Тому зростання у 50% авторинку очікувати не варто, але на 20-30% можливо".
Крім того, у програмі дивіться сюжет про те, як українські дизайнери підкорюють вітчизняний ринок.
Завершує випуск огляд економічних подій за тиждень від блогера та ділового журналіста Дениса Безлюдька.
Програма Перша Шпальта виходить на каналі UA:Перший у партнерстві з журналом Новое Время.