Депутати знову провалили закон про дорожній фонд
За прийняття законопроекту проголосувало лише – 178, не голосували – 91 і утрималися – 35 осіб.
Законопроект про державний дорожній фонд був представлений на розгляд ВР у серпні 2015 року.
Законопроект передбачає, що акцизний збір від імпортних нафтопродуктів повинен йти в дорожній фонд і ділитися в пропорції 60 на 40. 60% буде виділятися на загальнодержавні дороги, а 40% - на дороги місцевого призначення.
На думку директора Центру транспортних стратегій Сергія Вовка, провал голосування консервує нинішню систему управління дорожнім господарством. "Ця система не ефективна з точки зору організації процесу, оскільки функції замовлення, виконання і контроль виконання зосереджені в руках Укравтодору", - каже Вовк. Він підкреслює, що законопроект давав всі підстави змінити існуючу фінансову модель через створення цільового дорожнього фонду.
Експерт громадської ініціативи Реанімаційний пакет реформ Андрій Мартенс вважає, що велика частина політиків не розуміє економічного ефекту законопроекту. За словами Мартенса, економіка України щорічно втрачає близько $3 млрд через неякісні дороги. "Транзит через Україну на 30% дорожчий за рахунок того, що середня швидкість, розрахована для вантажного транспорту, у світі становить 60 км за годину, а у нас же - 20 км за годину", - каже він. Через це збільшується витрата палива і час проїзду. Мартенс пояснює, що таким чином компанії, щоб оптимізувати свої витрати, обирають шлях в обхід України.
Втім, політолог Володимир Фесенко вважає, що низький показник тих, хто проголосував, пов'язаний не тільки з дорожньою галуззю, а пов'язано також зі специфікою депутатського корпусу в Україні. "Дисципліна і професійний рівень депутатської активності в нинішній ВР нижчі, аніж були в попередньому парламенті", - говорить Фесенко. За його словами, депутати розв'язують якісь свої проблеми, голосування для них вторинне. "Приходять вони на голосування тільки з кадрових питань або якщо на цьому наполягає керівництво партії, фракції", - пояснює політолог.
“Такими темпами з поточним фінансуванням через 5 років у нас не буде асфальту ніде, - обурюється директор департаменту стратегії дорожнього ринку і автотранспорту Мінінфраструктури Роман Хміль. – У нас залишаться тільки дороги Київ - Чоп, Київ - Харків і траса на Одесу. Все інше буде знищено, оскільки грошей на це потрібно в 10 разів більше, ніж виділено".