В Україні продажі електромобілів ростуть на 300-400% на рік. За темпами збільшення ринку ми займаємо одне з провідних місць у світі
Головна причина, по якій електромобілі мають дедалі більший попит в нашій країні – це економічність. Вартість проїзду на електрокарі обходиться в 40 копійок на один кілометр, тоді як на звичайній машині 2,5 гривні. Головна проблема полягає в тому, що в нашій країні цей ринок електромобілів зростає не завдяки, а всупереч. Всупереч відсутності інфраструктури з обслуговування та ремонту автівок. Попри відсутність належної підтримки з боку держави.
Відео дня
Україна посіла п’яте місце за міжнародним рейтингом по розвитку електромобілів та по кількості електромобілів. Якщо у цифрах, то кількість електромобілів збільшилася в 4 рази. "Один із значних факторів придбання електрокарів – це економічність", – вважає Анаіт Ованесян, директор з розвитку Oxygen Group.
Велику роль грає те, що автомобілі фактично не потребують дуже великого сервісу.
"Електричний автомобіль не потребує мастила, він гальмує електрикою, при цьому заряджаючи батарею. Він має тільки один фільтр, що фільтрує повітря до салону. Тобто немає тої кількості матеріалів, які треба змінювати в певний період часу, для того щоб продовжувати їздити", – перераховує переваги електрокарів Олександр Тимофєєв, генеральний директор АВТ Баварія.
В Україні головними покупцями електромобілів є фізичні особи. Тоді як в європейських країнах одними з ключових споживачів виступають великі корпорації. Втім, і у нас в країні представництва західних корпорацій вже переводять свої парки на електрокари. Цілком можливо, що слідом за ними на них перейдуть і великі українські компанії.
"У нас в компанії проміжним етапом є 2025 рік, де передбачається, що вплив на парниковий ефект буде знижено на 50%. Що робиться в компанії. Звичайно, перш за все це заміна автомобільного транспорту", – розповідає Вадим Сидорук, генеральний директор DHL Express в Україні.
За його словами, на сьогоднішній день поставлена мета до 2025 року замінити існуючий транспорт на екологічно чистий транспорт, довести цей показник до 70%.
За останній час в парк компанії Deutsche Post додані більше тисячі автомобілів. І загальна кількість електромобілів в компанії зараз глобально доведена до понад 13 тис. "Тому у нас завдання в найближчі 2 роки увійти у фазу активної заміни автомобілів", – посміхається Сидорук.
Також у програмі дивіться спеціальний репортаж з Франції, про те як розвиваєтся супутня інфраструктура в одниму з найбільших у світі ринків з продажу електромобілів.
Завершує випуск Вадим Макеєв, кореспондент НВ Бізнес, який протестував на українських дорогах новий електрокар Renault Kangoo Z.E.
Програма Перша Шпальта виходить на каналі UA: Перший в партнерстві з журналом Новое Время.