Час Ч. Хто і скільки заробить на фіналі Ліги Чемпіонів

24 травня 2018, 19:00

Із 24 до 27 травня Україна вперше приймає у себе фінал Ліги чемпіонів (ЛЧ-2018), у зв'язку з чим столиця України зануриться в атмосферу спортивного свята. Очікують прибуття до країни більше ніж 50 тис. іноземних уболівальників.

Проводити масштабні заходи для України звична справа. Адже нещодавно наша країна приймала гостей Євробачення і Євро-2012. Отже, вже є організаційний досвід і наявна інфраструктура, які було задіяно під час проведення цих подій, запевняє київська влада і додає, що готова прийняти фінал ЛЧ-2018 на найвищому рівні.

Відео дня

Витрати на проведення фіналу в Києві порівняно з Євро-2012, на який витратили приблизно €3 млрд, і Євробаченням - 650 млн грн, невеликі. На фінал ЛЧ-2018 з міськради виділили всього-на-всього 25 млн грн. Однак, ці гроші пішли не на реконструкцію стадіону, а на виконання містом своїх зобов'язань перед УЄФА. Це стосується брендування Києва, виготовлення додаткових інформаційних матеріалів та інших іміджевих речей.

За найскромнішими підрахунками, Київ від проведення фіналу Ліги Чемпіонів отримає до свого бюджету приблизно 1 млрд грн, каже президент Федерації футболу України Андрій Павелко.

До прийняття гостей готується не тільки влада, але й заклади громадського харчування. З урахуванням проведення Євро-2012 і Євробачення-2017, ресторатори готові до таких заходів, деякі навіть придумують фірмові футбольні страви.

"Ми зробимо спеціальний бургер до фіналу Ліги Чемпіонів. Напевно, він у нас буде тиждень, поки буде йти фінал, він у нас буде в меню. Це буде така спецпропозиція, яку потім виведемо з меню", - розповідає Алла Овсяннікова, власниця street- food мережі ресторанів Furgonetа, і додає, що ціни під час ЛЧ-2018 "кусатися" не будуть.

З нею погоджується Надір Кучкаров, бар-менеджер True Burger Bar, Hendrick's. За його словами, зміна цін несправедлива стосовно постійних клієнтів.

"Іноземці прийдуть до нас у гості, і звичайні наші співгромадяни прийдуть до нас відпочивати. І зустрівши різні ціни, будуть здивовані не в кращий бік. Тому, природно, ми до такого кроку не вдамося", - додає він.

Втім, не всі дорожать своєю репутацією у клієнтів. Про справедливість ціноутворення точно не чули власники столичних готелів і квартир. Так, вартість проживання в день проведення фіналу Ліги Чемпіонів зросла в кілька разів порівняно зі звичайною, а деякі підвищили ціни на свої послуги більш ніж у 100 разів, зазначив Олексій Хмельницький, голова Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України.

"У Печерському районі готель Хрещатик - підвищив ціни у 50-80 разів. Звичайні апартаменти 54 метри квадратних були 2,9 тис. грн на добу, а на період 25-27 травня – 169,6 тис. грн. І знову 1 червня вони впадуть до 2,9 тис. Наприклад, готель Нивки - у 70-120 разів. Одномісний номер економ-класу коштував 1 тис. грн, зараз він буде коштувати 67 тис. грн. І знову впаде до 1 тис. грн 1 червня ", - додає він.

Дізнатися вартість готелів трьох- і п'ятизіркового формату, в яких під час проведення Ліги Чемпіонів переважно проживають організатори, компанії-спонсори, і нарешті, команди складніше. Адже, номери у них були викуплені ще рік тому. Крім того, ціна встановлюється в контракті і є комерційною таємницею.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Складну ситуацію навіть зауважив глава департаменту Ліверпуля з роботи з уболівальниками Тоні Барретт. За його словами, для футбольних фанів пошук квитка на літак і житла в Києві перетворився на суцільний кошмар.

Хоч і в Антимонопольному комітеті організували розслідування цього інциденту, проте відповідальності за такі дії немає.

Річ у тім, що за законодавством, готелі, крім державних, самі встановлюють ціни на проживання. Однак, така поведінка з боку готельного бізнесу може зашкодити іміджу держави.

"Це неадекватно. На жаль, це виховання наших людей, наших власників готелів", - вважає Хмельницький.

Втім, у готельному бізнесі є і ті, хто дорожить репутацією. Як стверджує Ірина Сідлецька, генеральний директор готельної мережі Premier Hotels and Resorts, підвищення цін перед такою подією є нормальною практикою для готелів. Тому що це питання в будь-якій економіці. Однак, воно має бути адекватним. "Ми підвищили ціни, в середньому десь у 2,5 рази", - додала вона.

Цілком зрозуміло, що Ліга Чемпіонів надасть додаткові дивіденди бізнесу, крім того, це ще й цікавий досвід. Але слід пам'ятати: навіть тимчасово завищені ціни здатні зашкодити не тільки іміджу нашої країни, але і приватному бізнесу.

Показати ще новини
Радіо НВ
X