Будівництво доріг профінансують абияк

3 листопада 2016, 19:55
Мінфін умовив депутатів відкласти запуск Дорожнього фонду ще на рік

Повноцінний запуск дорожнього фонду відкладається. Тепер він може запрацювати не раніше 2018 року. Про це написав на своїй сторінці в Facebook голова транспортного комітету Верховної Ради Ярослав Дубневич.

Відео дня

"Ми повинні реально дивитися на можливості нашого бюджету, тому ми знайшли порозуміння з Мінфіном і погодилися на повноцінний запуск дорожнього фонду з 2018 року", – повідомив народний депутат.

Дорожній фонд повинен був допомогти позбутися давньої хвороби українського дорожнього господарства – неефективного забюрократизованого процесу фінансування будівництва та ремонту доріг. Зараз через наявні застарілі норми до півроку йде на оформлення документів і формальності. А в результаті до роботи зазвичай приступають ближче до осені. Все це, разом із недостатнім фінансуванням, призвело до того, що зараз до 97% українських доріг перебувають у вкрай жалюгідному стані.

У Мінінфраструктури розповіли НВ Бізнес, що підтримають цю ініціативу, розуміючи складну ситуацію з бюджетом, за умови, що галузь в цьому році отримає належне фінансування. Фактично, це означає, що дорожні роботи, як і в цьому році, будуть фінансувати у ручному режимі, а кожну статтю витрат потрібно буде погоджувати з Мінфіном та іншими органами влади.

У цьому році така процедура призвела до того, що частина коштів, які повинні були піти на ремонт доріг, так і залишилися на рахунках Укравтодору. "Якісь кошти АМКУ заблокував, а якісь Мінфін", – розповіло НВ Бізнес джерело в міністерстві.

Втім, відсутність фінансування – не єдина проблема Укравтодору. Нагадаємо, що в дорожній фонд планувалося перераховувати всі кошти від акцизів на нафтопродукти та інших зборів. А це 40 млрд грн на рік. "Сама система дорожнього господарства поки не готова переварити такі суми. Так і підрядників для такого обсягу робіт в Україні немає", – говорить експерт автодорожньої галузі Олег Гостроверхий.

За його словами, не варто робити трагедії через затримку із створенням Дорожнього фонду. А замість цього краще використовувати додатковий час для підготовки до масштабних проектів в 2018-му. "На проектування йде до року, а на узгодження та експертизи ще рік-півтора", – попереджає експерт.

Міністерство інфраструктури у цей час може зайнятися реформуванням дорожнього господарства, щоб воно змогло більш ефективно використовувати кошти. "Цей, 2017-й рік, ми витратимо на те, щоб належним чином провести децентралізацію Укравтодору, паспортизацію доріг і поділу їх на державні та муніципальні", – заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян.

Раніше прем'єр-міністр Володимир Гройсман пообіцяв, що в 2017 році на ремонт і будівництво доріг виділять 30-40 млрд грн.

Показати ще новини
Радіо НВ
X