Бориспіль хоче стати хабом №1 у Східній Європі

3 коментувати
У минулому році аеропорт Бориспіль досяг максимальних показників за всю історію існування підприємства, обслуговув 8,65 млн пасажирів
Фото: Аеропорт Бориспіль / Facebook

У минулому році аеропорт Бориспіль досяг максимальних показників за всю історію існування підприємства, обслуговув 8,65 млн пасажирів

Аеропорт Бориспіль через три роки хоче стати кращим хабовим центром Східної Європи

Про це в інтерв'ю НВ Бізнес повідомив новий керівник Міжнародного аеропорту Бориспіль Павло Рябікін.

Хаб - це завжди взаємодія аеропорту і компанії, яка здійснює транзитну політику з використанням інфраструктури аеропорту, зазначив Рябікін. Тобто хабом аеропорт є лише тоді, коли одна або кілька компаній здійснює тут пересадку транзитних пасажирів. «Можна побудувати найкращий аеродром, найкращий термінал, але не маючи перевізника, який буде привозити і відвозити пасажирів в різних напрямках, аеропорт не буде хабом», - пояснив він.

Він також зазначив, що в минулому році Бориспіль в міжнародному рейтингу ACI Europe став третім аеропортом за рівнем сервісу в Європі, зазначив Рябікін. "І з такими темпами зростання, які є сьогодні, можемо утримати цю позицію, а може бути і вийдемо на перше місце", - пояснив керівник аеропорту.

Генеральний директор консалтингової компанії Friendly Avia Support Олександр Ланецький позитивно оцінює такі плани розвитку аеропорту в найближчі роки. Але зазначає, що це буде можливо лише в разі спільної роботи з базовим перевізником, яким на даний момент є МАУ.

По суті нинішньому керівнику нічого нового робити не треба, його попередники вже налагодили стосунки з базовим перевізником, який і забезпечує побудову хаба, розповідає екс-голова Державіаслужби Денис Антонюк. А люди, які забезпечують існуючі технологічні процеси залишаються на місцях. Тому потрібно лише рухатися в заданому напрямку.

Взявши до уваги озвучені МАУ плани щодо придбання флоту, а саме чотирьох літаків Boeing 777 до кінця поточного року і кількох нових Boeing 737-800 за рік, "можна з упевненістю говорити, якщо економіка України продовжить рости і безвізовий режим з Європою буде введений влітку 2017 року, то вже через три роки аеропорт Бориспіль може вийти на показники в 15-16 млн пасажирів на рік", - говорить Антонюк.

Якщо говорити про те, щоб стати найкращим хабовим аеропортом, то з точки зору сервісу потрібно зробити титанічну роботу, відзначає експерт з транспорту Сергій Хижняк. За його словами, нинішній сервіс в Борисполі - це слабке місце аеропорту. Якщо взяти наприклад аеропорт Мюнхена (хабовий аеропорт Lufthansa), то такого продукту для трансферних пасажирів у Борисполі взагалі немає. У нас трансферна зона дуже скромна, плюс сам термінал спочатку не був пристосований для істотного трансферного пасажиропотоку. "Мета дуже гарна, але дуже амбітна", - каже Хижняк.

На думку Ланецького, сьогодні основна проблема для українського авіаринку – це конфлікт з РФ. Українські авіаперевізники через це сильно програють таким конкурентам, як Turkish Airlines, LOT, Аерофлот, і навіть AirBaltic і Белавіа.


Нагадаємо, в 2016 році аеропорт Бориспіль досяг максимальних показників за всю історію існування підприємства, обслуговуючи 8,65 млн пасажирів. Цей показник зріс на 18% відносного 2015 року. При цьому найбільше зростання відбулося завдяки залученню іноземних ринків трансферних пасажирів. За рік кількість транзитних пасажирів збільшилася на 0,76 млн осіб — до 2,31 млн пасажирів.


Головним драйвером зростання буде розвиток далекомагістрального транзиту. Адже по суті в Борисполі з найважливіших пунктів в Європі зараз немає тільки Копенгагена, Осло, Гамбурга і Дубліна. При наявності безвізу ці маршрути можуть бути легко реалізовані. Крім цього, величезним плюсом може стати полегшення візового режиму з Індією, Китаєм і країнами перської затоки. "Це в найближчі роки буде найважливішим напрямком зростання на схід", - констатує Антонюк.

Тому зараз для Борисполя і базового перевізника гарний час для побудови збалансованого хаба схід-захід і північ-південь. На думку Антонюка, будувати його можна не особливо озираючись на найближчих конкурентів. Наприклад, у Стамбулі, головного конкурента як у країнах СНД, так і в далекомагістральних азіатських і африканських напрямках зараз маса проблем, пов'язаних з падінням туризму в Туреччині та збільшенням терористичної загрози в базовій країні. Тому шанси на 15-16 млн пасажирів в рік і частку транзиту в 50% чудові.

Головні конкуренти Борисполя за звання кращого хабового центру в Східній Європі буде аеропорт Ататюрк (Стамбул), Шереметьєво (Москва), Шопен(Варшава), Прага, Гельсінкі, в меншій мірі Рига, Домодедово та Мінськ. “Ну і головне не буває успішного хабу і наявності лоукостера Ryanair в одному аеропорту. Це не можливо", - підсумовує Ланецький.

Щоб наблизитися до заявленої мети необхідно спочатку вирішити ту проблему, про яку говорять багато років - це спільно з базовим перевізником зробити трансферний продукт. У Борисполі зараз немає Hub Control Centre в класичному розумінні. Це центр управління хабом, де координуються всі сили, в першу чергу, базової авіакомпанії, але і аеропорту, хендлінгових компаній. Адже головне завдання для авіакомпанії в хабовому аеропорту — це щоб пасажири успішно пересідали з одного рейсу на інший. У разі затримки рейсів Hub Control Centre відстежує всі стикування пасажирів і багажу та дає можливість оперативно приймати рішення, що робити з пасажирами. Когось зустріти біля трапа і за руку швидко перевести до іншого свого рейсу. Когось пересадити на більш пізній рейс. Теж саме стосується багажу. "В Борисполі такого повноцінного Hub Control Centre немає, - підсумовує Хижняк - А з нього починається хабовий аеропорт".


Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: