Автомобільна екологія. Навіщо Євро-6 перенесли на два роки

12 червня 2017, 17:02
Верховна Рада України на два роки, до 2020-го, відтермінувала введення більш вимогливого екологічного стандарту Євро-6 при ввезенні та проведенні першої реєстрації ввезених або виготовлених в Україні нових і б/у машин

Відповідний законопроект № 5624 про внесення змін до закону Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів прийнятий в четвер за основу і в цілому 243 народними депутатами, повідомляє Інтерфакс-Україна.

Відео дня

Автор законопроекту депутат від БПП Роберт Горват у своєму виступі наголосив, що в ЄС середній період між введенням чергового євростандарту становить п'ять років, тоді як в Україні, згідно з чинним законодавством, стандарт Євро-5 введений з 1 січня 2016 року, а введення Євро-6 заплановано на 1 січня 2018 року.

На думку автора законопроекту, введення Євро-6 з наступного року фактично унеможливлює ввезення в Україну машин, старших 2015 року випуску. Це спричинить значне подорожчання машин з пробігом, вартості виробництва та імпорту нових автомобілів.

У пояснювальній записці до цього законопроекту йдеться, що середній вік автомобіля в Україні становить близько 20 років. Директор з маркетингу компанії Рено Україна Оксана Борейко розповідає, що якщо взяти середній показник по стандарту Євро, то воно прагне до Євро-0 (набув чинності в Європі з 1988 року). "І зараз ми хочемо за короткий проміжок одразу перейти з Євро-0 в Євро-6", - говорить вона.

Перехід до більш жорстких екологічних стандартів - це, безумовно, позитивний крок, що дозволяє зменшити кількість шкідливих викидів в атмосферу, відзначає керівник департаменту громадських зв'язків Єврокару (Skoda) Олена Чепіжко. За її словами, перехід до високих євро-стандартів не повинен бути відірваний від розвитку всієї системи. Зокрема, введення Євро-6 має супроводжуватися також і приведенням у відповідність виробництва палива.

Ці два роки - адаптаційний період для українського автомобільного ринку, відзначає Чепіжко. Протягом цього часу українці можуть купувати ще автомобілі стандарту Євро-5, а держава має створити умови для безболісного переходу до Євро-6. В Єврокарі вважають, що кардинальних змін у зв'язку з цим законопроектом не передбачається, ринок працюватиме в тому ж форматі, в якому працює сьогодні.

З нею погоджується директор Пежо Сітроен Україна Віктор Кордилевський і додає, що від введення екологічних норм Євро-6 у 2018 році не очікували істотного впливу на обсяги українського авторинку. "Такий крок - один з етапів планомірного переходу України не просто до більш екологічних, але й до набагато економічніших автомобілів", - пояснює він.

За словами Борейко, з уведенням Євро-6 автомобілі з бензиновими двигунами будуть дорожчими в собівартості на 100-150 євро. А дизельні - на 300-500 євро залежно від особливостей двигуна та його об'єму.

Однак, Кордилевський впевнений, що відстрочка введення Євро-6 лише призупинить масове поширення в Україні нових технологій. "На цінах нових або б/у автомобілів, а також обсязі ринку, прийняття даного законопроекту не позначиться", - підсумовує він.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X