Адміністрація морпортів впроваджує FIDIC. Що це дасть?

22 березня 2017, 21:03
1461
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Фото: АМПУ

Керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс, міністр інфраструктури Володимир Омелян та президент Асоціації інженерів-консультантів України Яна Щигурова на підписанні тристороннього меморандуму 21 березня 2017 року

Адміністрація морських портів України (АМПУ) займеться оформлення проектної та тендерної документації у відповідності з вимогами Міжнародної федерації інженерів-консультантів (FIDIC)

Меморандум про співпрацю між АМПУ, Мінінфраструктури та Асоціацією інженерів-консультантів України підписано 21 березня 2017 року, повідомляє прес-служба АМПУ.

Робота за стандартами FIDIC має забезпечити тендерні закупівлі АМПУ більш простими і прозорими. А також створить чіткі правила роботи в Україні для міжнародних днопоглиблювальних та інженерних компаній.

Нагадаємо, FIDIC – це одна з найстаріших міжнародних асоціацій у сфері інвестиційно-будівельної діяльності. Вона заснована в 1913 році. Головна діяльність федерації — розробка типових умов контрактів для регулювання відносин учасників міжнародної інвестиційно-будівельної діяльності. Асоціація інженерів-консультантів України є єдиним уповноваженим представником FIDIC в Україні.

Керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс зазначив, що багата експертиза FIDIC допоможе створити універсальні контракти як для днопоглиблення, так і для інших інженерних робіт. "Ми хочемо, щоб АМПУ стало вагомим замовником і на світовому рівні", - заявив він. А це, за словами Вецкаганса, буде можливе в разі підвищення прозорості в питанні закупівель, що буде повністю відповідати міжнародним стандартам.

"Ми нарешті перериваємо не саму успішну практику підготовки сумнівною тендерної документації, яка потім місяцями перевіряється антимонопольним, антикорупційними та іншими органами". – заявив в ході підписання меморандуму міністр інфраструктури Володимир Омелян. За його словами, потрібно переймати кращий світовий досвід, підвищувати якість документації і якість будівельних робіт. Що в майбутньому дасть відчутну економію державних грошей.

Підписаний меморандум - це відправна точка для того, щоб імплементувати нові стандарти при будівництві гідротехнічних споруд, пояснили НВ Бізнес в АМПУ. В першу чергу, для цього повинен бути реалізований ряд внутрішніх і зовнішніх заходів. Таких, як розробка форм контрактів відповідно до вимог проформ FIDIC, контроль і забезпечення відповідності тендерної документації принципам FIDIC, навчання інженерного складу тендерних комітетів основних положень стандартів FIDIC.

Раніше процес будівництва і ремонту причальної інфраструктури супроводжувався службою технічного нагляду. Тепер же буде використаний тристоронній формат: замовник – підрядник – незалежний інженер-консультант. Наявна раніше схема могла приводити до певних технічних складнощів і корупційних ризиків. "Тепер, з таким двостороннім контролем, проект може бути завершений і оплачений тільки після експертизи фахівців FIDIC", - пояснили в АМПУ.

Система FIDIC дозволяє учасникам ринку виважено ставитися до ризиків, які виникають під час виконання контракту з різних причин, розповідає менеджер комітету з логістики Європейської бізнес асоціації Юлія Маліч. За її словами, ризики, які підрядники закладають в ціну договору, будуть меншими, ніж у разі із звичайними комерційними договорами. І це не кажучи вже про договори, де однією зі сторін контракту є державна компанія.

Директор юридичної компанії LeGran.TT Тетяна Титаренко додає, що впровадження вимог FIDIC – добрий сигнал для іноземних і національних підрядників про зацікавленість АМПУ у впровадженні ініціатив для підвищення прозорості та відкритості тендерних процедур, готовності співпрацювати з загальноприйнятими у світі стандартами. Вона сподівається, що ця ініціатива сприятиме підвищенню інтересу до України з боку міжнародних днопоглиблювальних та інженерних компаній. Що зрештою може призвести до збільшення конкуренції, появи цікавих конкурентних пропозицій, підвищення якості робіт та зниження їхньої вартості.

Робота з використанням нової методики підвищує конкуренцію і, як наслідок, знижує ціну. Враховуючи, що в типових контрактах FIDIC враховані найменші деталі, ймовірність виникнення корупційної складової мінімальна. "Крім того, якщо йдеться про фінансування проектів міжнародними фінансовими інституціями, то залучити таке фінансування для проекту буде набагато легше", - впевнена Маліч.

Втім, за словами Титаренко, зараз дуже важливо продовжити подальшу роботу щодо підвищення прозорості роботи АМПУ, не допустити дискредитації цієї ініціативи бюрократизацією, затягуванням з впровадженням стандартів. "Щоб зрештою це позитивне нововведення не призвело до розчарування або втрат", - підсумовує вона.

Вибір редакції

Інновації

Сьогодні, 20:00

article_img
Аквамен відпочиває. США розробляють підводних бойових роботів
Авто

Сьогодні, 07:01

article_img
Найкращі кросовери з пробігом до $15 тис.
Політика

Сьогодні, 08:35

article_img
Просвітили наскрізь. Сильні і слабкі сторони шести ключових кандидатів у президенти

Головне

Геополітика

Сьогодні, 13:45

article_img
Екс-держсекретар Керрі пояснив, чому адміністрація Обами не надала Україні летальної зброї
Країни

Сьогодні, 10:05

article_img
Мадуро запропонував прийняти план розгортання військ на випадок вторгнення
Політика

Сьогодні, 17:16

article_img
Гроші, будинки, машини. НВ вивертає навиворіт кожного із шести основних кандидатів у президенти