Феномен волонтерства: як у компанії SoftServe розвивають внутрішні бізнес-структури для добрих справ - фото
Партнерський проєкт

Феномен волонтерства: як у компанії SoftServe розвивають внутрішні бізнес-структури для добрих справ

3 листопада, 11:56

Традиційно волонтерством займаються окремі люди, благодійні організації та спеціальні фонди. Втім, бізнес теж не стоїть осторонь, адже він має свої унікальні інструменти для реалізації доброчинних справ.

Відео дня

Така добровільна діяльність працівників за підтримки та заохочення з боку компанії сприяє тому, що лояльність співробітників до організації зміцнюється, а колектив стає ще більш згуртованим. І це наочно видно на прикладі діяльності IT-компанії SoftServe, яка впроваджує низку великих волонтерських проєктів.

Перший великий поштовх

Ним стала російська агресія 2014 року та початок війни на Сході України. Саме тоді в SoftServe, що налічував вже близько п’яти тисяч працівників в Україні, сотні співробітників почали волонтерити та допомагати військовим, медикам і мирним людям Донбасу. Це мало настільки масовий характер, що керівництво SoftServe прийняло рішення заснувати Благодійний Фонд "Відкриті Очі".

«Після подій 2014 року почали допомагати постраждалим внаслідок війни через роботу з державними лікарнями, — розповідає Вікторія Міщук, директорка Благодійного Фонду «Відкриті очі», — а з часом вийшли на проєкти допомоги ветеранам війни. Першим таким проєктом стала робота по наданню водної реабілітації при воєнному госпіталі для ветеранів, які отримали спінальні травми. А в 2021 році ми відкрили разом з Львівською Політехнікою центр ресоціалізації та реінтеграції ветеранів «Ветеранська служба».

Вікторія Міщук,

директорка Благодійного Фонду “Відкриті очі”

Також ми почали надавати цільову допомогу дітям, які потребують її з різних причин, завдяки проєкту ІТ-Школяр. Працівники нашої компанії стають менторами та наставниками для дітей-підлітків з кризових сімей чи сиріт, допомагаючи їм зі вступом до технічного вузу. Один з цих учнів з Івано-Франківська тепер став нашим колегою та працює у SoftServe. Такі приклади реально надихають нас на роботу. Загалом, з 2014 року фонд реалізував більше 150 проєктів, але не всі з них ми висвітлюємо — особливо зараз".

Заснування корпоративного Благодійного Фонду «Відкриті очі» допомогло SoftServe поєднати енергію та ресурси працівників, а також фінансову, організаційну та юридичну експертизу компанії для того, щоб втілювати разномасштабні благодійні проекти.

Давати людям вудочку, а не рибу

Фонд має свою команду — тут працюють три співробітники. «З початком війни до команди приєдналося понад 400 волонтерів компанії, які допомагають нам у вільний від основної роботи час, — розповідає Вікторія. — Вони носять коробки, везуть щось на схід, приганяють машини, допомагають з контактами чи власним інтелектуальним ресурсом. 70 з них активно і щодня помагають Фонду, а 10 стали вже нашою фондівською родиною.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Основна концепція фонду: давати людям вудочку, а не рибу. Фонд не надає адресної підтримки тим, хто цього потребує, натомість шукає системних рішень, які дозволяють допомагати великій кількості людей. Втім, на таку адресну допомогу від Фонду можуть розраховувати співробітники SoftServe та їхні сім'ї.

Головний мотиватор

Працівників надихає не лише те, що компанія підтримує волонтерство, чи співфінансує благодійні проєкти. Головний мотиватор — можливість залучити до благодійних проектів тисячі колег. І ці люди готові допомагати не тільки фінансово.

«Волонтери — це люди, які щодня роблять свій вільний вибір, — наголошує Вікторія Міщук. — Вони вкладають свій вільний час, енергію та інтелектуальний ресурс, аби спрямовано допомагати іншим. Так, спочатку це шок від усвідомлення чийогось болю чи проблеми, яку важко самотужки вирішити. Потім цей шок перетворюється на емпатію та рішучість допомогти, а згодом переходить на рівень дієвої допомоги».

Культура волонтерства дуже властива для команди SoftServe. І вона не потребує якихось додаткових стимулів. Людям просто необхідно дати дієвий інструмент, яким вони радо скористаються.

Дієві інструменти

Ще одним таким інструментом у SoftServe став OpenTech — краудсорсингова платформа, що згуртувала ІТ-волонтерів компанії навколо розробки цифрових рішень для вирішення гострих соціальних проблем.

Дмитро Іванов,

віцепрезидент з технологій компанії SoftServe та один з ініціаторів проєкту OpenTech

«Платформа OpenTech дозволила не тільки тримати в курсі волонтерських справ увесь колектив та зовнішній ринок, — підкреслює Дмитро Іванов, віцепрезидент з технологій компанії SoftServe та один з ініціаторів проєкту OpenTech. — Вона надала можливість залучати більшу кількість людей до наших волонтерських проєктів. Це сталося більше двох років тому, і наразі ми маємо сформовану партнерську мережу та кількасот волонтерів серед ІТ-розробників компанії.

Наприклад, одним з наших перших проєктів на цій платформі став Зерна правди, де компанія виступила і розробником, і одним з найбільших амбасадорів фандрейзингової платформи для створення Музею Голодомору".

Можливість допомогти

Саме вона стала найбільшою цінністю для працівників компанії. На волонтерські вакансії проєктів для Пласту, Ukraїner, Повернись живим — ледь не черга. Адже клієнти SoftServe — це переважно американські чи європейські компанії. А, співпрацюючи з локальними громадськими організаціями, фондами чи владою, працівники мають змогу допомагати вирішити якусь проблему саме тут, в Україні.

Більше того, для багатьох волонтерів участь у подібних проєктах — це також можливість прокачати свої робочі навички у певній технології чи набути досвід, якого їм бракує під час участі в робочих проєктах. Загалом до проєктів OpenTech долучились 388 волонтерів, працівників компанії з різним рівнем досвіду та різних технологічних напрямків.

Зі свого боку керівництво компанії відзначає таких волонтерів та дбає про те, щоб волонтерство на проєктах OpenTech бралося до уваги при оцінці робочої кваліфікації того чи іншого співробітника, а також його підвищення щодо посади чи, наприклад, фінансової винагороди.

Волонтерська робота в умовах війни

З того моменту, як почалась війна, робота Благодійного Фонду «Відкриті очі» та розвиток проєктів OpenTech набрали ще більше обертів.

«Ми запустили декілька проєктів, які б не змогли втілити в життя у мирний час, — говорить Дмитро Іванов. — І ці проєкти матимуть своє продовження після закінчення війни. Так, деякі з наших проєктів будуть доречними лише у воєнний час, а після — стануть неактуальними, і ми їх закриємо. Але по більшості інших ми продовжимо свою роботу, накопичуючи знання та досвід. Наприклад, ми зараз розробляємо модуль для великого проєкту, який з допомогою штучного інтелекту надасть змогу провести аналіз стану тієї чи іншої зруйнованої будівлі та прорахувати витрати для її відновлення. Цей проєкт буде актуальним як під час війни, так і в мирні часи».

А Вікторія Міщук додає: «Під час війни відкрили гуманітарний штаб у Вроцлаві, а звідти гуманітарна допомога надходить до Львова, де ми й розподіляємо її по тих місцях, де є наші представники чи партнери. І за ці півроку ми передали понад 300 тонн гуманітарної допомоги.

Ще один напрям нашої роботи в умовах війни — це медична допомога воєнним госпіталям і лікарням у гарячих точках. Плюс гуманітарна допомога у вигляді ліків, кровоспинних, медичних апаратів, крапельниць, масок, аптечок, у яких є нагальна потреба зараз.

Ми також займаємось збором та розподіленням вживаної комп’ютерної техніки для військових підрозділів. А ще — співпрацюємо з різними громадськими організаціями. Наприклад, наша дружня громадська організація займається вивезенням за кордон людей з інвалідністю, які проживають у гарячих точках. А ми допомагали їй з цим".

Цільова й послідовна допомога

«З моменту початку воєнних дій в нашій країні багато співробітники SoftServe вступили до лав Збройних сил України та відправились воювати, — розповідає Вікторія Міщук. — Звісно, опрацювати всі запити, що надходять від ЗСУ, — непідйомне для нас завдання. Але ми почали активно думати над тим, як правильно спрямувати наш ресурс на те, щоб допомогти якомога більшій кількості людей, які пішли нас захищати. Таким чином ми запустили проєкт забезпечення необхідним спорядженням тих співробітників (чи їхніх найближчих родичів), які йдуть на війну: від термобілизни і взуття до тактичних окулярів, шоломів та бронежилетів. Окрім того, ми надаємо цільову допомогу сім'ям наших воїнів.

Часто це стає справжнім викликом, а часом — негайною реакцією та мотивацією до дії. Особливо, коли отримуємо ось такі повідомлення:

«Наш підрозділ потрапив під обстріл, потрібно 50 турнікетів на вже».

«Ми з тої вантажівки вашої мали людей чим два місяці годувати — дякуємо».

«Дякую за бронежилет, він свою місію виконав, врятував мені життя, якщо маєте ще один, то буду вдячний».

«Слухай, де ви то взяли, ми то два місяці ніде не могли знайти» (йдеться про ліки).

«Ваші швидкі — найкраще про що ми могли мріяти».

І коли ми читаємо ці короткі SMS-ки, то відразу вмикається якась надсила, аби все це з-під землі знайти та якнайшвидше доставити. В нашій команді з’явилися справжні фахівці з логістики, хоча логістикою ця людина не займалася до 24 лютого ніколи, або ж менеджери з міжнародних закупівель, наприклад.

Надихає бачити такі моменти, коли наші водійки-волонтерки обіймають швидку, яку везуть через польсько-український кордон. Потім бачити, як ту ж швидку обіймають військові медики зі сльозами на очах, та відчувати, що ця цілодобова робота команди Фонду має неабиякий сенс. Так, все це наші маленькі, але потужні кроки до перемоги! Бо тепер кожен на собі відчув, що таке волонтерити.

Ми з колегами жартуємо, що в 2020 ми знали, як дістати ШВЛ в Америці, де його було заборонено вивозити з країни під час пандемії, ще до того моменту, коли це стало мейнстрімом. А тепер, у 2022-му, ганяємо «швидкі» щотижня та консультуємо людей, яка з цих моделей краща і чому".

Загалом, з лютого 2022 року й до сьогодні, фонд транспортував в Україну 320 тонн гуманітарної допомоги, надав 2800 одиниць комп’ютерної техніки, 23 781 комплект медикаментів, а в липні, з нагоди дня народження компанії, запланував закупити та передати на передову 29 автомобілів швидкої допомоги в межах ініціативи ЛОВА «1000 автомобілів свободи». А близько 300 ІТ-спеціалістів компанії працюють паралельно над 20 цифровими проєктами в межах OpenTech.

Усі ми чекаємо на завершення війни, однак з цим робота над відбудовою України лише розпочнеться. Тому волонтерство, співпраця на рівні бізнесу, держави та громадських організацій буде потрібною і важливою після перемоги ще більше ніж будь-коли раніше.

Діліться матеріалом




Радіо НВ
X