Піднатиснули. Українці накупили рекордну кількість техніки

7 лютого 2018, 13:01

В Україні зросли продажі дрібної і великої побутової техніки.

2017-й став першим післякризовим роком в Україні, коли ринок побутової техніки показав суттєве зростання.

Як заявив НВ Сергій Максимов, генеральний директор БСХ Побутова техніка, у сегменті великої побутової техніки в гривневому вираженні зростання продажів становить 28%, у дрібній побутовій техніці - 33%.

Відео дня

Дані GfK Україна щодо всього ринку ще вищі - продажі великої побутової техніки у минулому році досягли 6 млрд грн, проти 4,3 млрд грн роком раніше. У сегменті дрібної побутової техніки - 5,5 млрд грн, тоді як у 2016-му році 3,7 млрд грн.

Такі результати продажів перевершили очікування учасників ринку. "Ми чекали 3-5% зростання за підсумками 2017 року. Ніхто з виробників на більше і не сподівався", - розповідає Максимов.

Навіть всупереч великій інфляції майже у 14% і девальвації національної валюти, українці робили все більше і більше нових покупок. А це все тому, що рітейлери і вендори на шкоду своїй маржі утримали ціни від істотного підвищення, зазначає Руслан Химич, керівник відділу продажів компанії DeLonghi. В середньому техніка подорожчала на 5-7%.

Насамперед минулого року зросла частка гаджетів: мобільних пристроїв, планшетів, телефонів. Також добре продавалися електричні скутери, велосипеди, смарт-хоум (система розумний будинок) і енергоефективна техніка. "Вони стали розумнішими, ефективнішими і економнішими", - таким словами описує сучасного українського споживача техніки Олександр Кузик, виконавчий директор компанії Electrolux.

Водночас зросла частка і покупок техніки у закордонних онлайн-магазинах. Як зазначають в GfK Україна, у середньому у 2017 році пересічний українець здійснював не менш ніж 13 онлайн-покупок із зарубіжних сайтів. Для порівняння - у 2016 році ця цифра ледь дотягувала до 10.

Більшість споживачів робили такі покупки для особистого користування, і тільки 15% - для перепродажу знайомим або незнайомим особам. При цьому останні у середньому здійснювали 28 покупок на рік, що більш ніж удвічі перевершує показники 2016 року. Однак є і ті, хто здійснював близько 100 замовлень, каже Валерій Маковецький, співвласник компанії Фокстрот, яка торгує технікою як в магазинах, так і онлайн.

В Україні ці посилки приходять поштою або ввозяться через західні кордони України так званими "піджаками". Ці товари представники великих побутових мереж і вендори називають "сірими" на ринку. "Коли заходить фура товару, на кордон приходить 20 осіб, паспорти проштампували, далі вантажівка вільно розвозить продукцію по базарах і магазинах", - нарікає Маковецький.

Зараз кожен українець цілком легально може отримувати необмежену кількість посилок з-за кордону. Але у 2019 році ситуація зміниться кардинальним чином. Наприкінці минулого року парламент ухвалив поправки до Податкового кодексу, якими запроваджено додаткові збори починаючи з четвертого посилання. Навіть якщо ця посилка вартістю всього €1. Такі посилки будуть обкладатися ПДВ (20%), митом (10%) і акцизом збором.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Великі торгові мережі вітають такі зміни. Представник магазину, який торгує електронікою, каже, що таким компаніям, як його, важко конкурувати з тими, хто ввозить товар, не заплативши при цьому ні копійки у бюджет. "Хто обійшов закон, може дешевше продати продукцію і при цьому непогано заробити", - вважає Маковецький з Фокстроту.

Утім, не всі учасники ринку підтримують законодавчі зміни. Володимир Колодюк, президент холдингу Unitrade Group, визнає, що розвиток так званої транскордонної торгівлі дійсно значно погіршує позиції "цегляних" магазинів. "В Америці теж їм погано. Така світова тенденція - онлайн перемагає, це зручно", - говорить Колодюк.

Конкуренція на ринку зростає. Протистояння офлайну і онлайну стає ще більш відчутним. А на війні всі методи хороші. Тому гравці ринку використовують різні інструменти. Колодюк вважає, що українцям спеціально розповідають легенди про те, що техніка із закордонних сайтів може мати проблеми у роботі, щоб виправдати подорожчання товару у магазинах.

"На 99% це неправда. Націнка магазинів значно вища за рахунок бонусів, які отримують від вендорів. І високі податки, про які говорять великі мережі, тут абсолютно ні до чого", - резюмує глава Unitrade Group.

Показати ще новини
Радіо NV
X