Досвід Parimatch Foundation: як КСВ розв’язує проблеми бізнесу і суспільства

19 серпня 2020, 17:10
Позиція
Катерина Білоруська, президент благодійного фонду Parimatch Foundation (Фото:Parimatch Foundation)

Катерина Білоруська, президент благодійного фонду Parimatch Foundation (Фото:Parimatch Foundation)

Тренд на усвідомленість — у спілкуванні, харчуванні, споживанні — з’явився давно, а зараз інтегрується і в бізнес. Корпоративна соціальна відповідальність застосовується компанією, щоб розв’язати проблеми не тільки всередині підприємства, але й у всьому суспільстві. Катерина Білоруська, президент благодійного фонду Parimatch Foundation, ділиться досвідом корпоративної соціальної відповідальності в міжнародному холдингу Parimatch.

Як з’явився благодійний фонд Parimatch Foundation? Холдинг Parimatch протягом 25 років роботи займається благодійністю, допомагаючи школам, дитячим будинкам, дітям з інвалідністю та спортсменам. Настав момент, коли бізнес прийшов до того, що потрібно не просто час від часу брати участь у благодійних ініціативах, а робити системні зміни та реалізовувати власні корисні ідеї. Займатися цим від початку і до кінця, точно знаючи, яку мету ставимо та який результат хочемо отримати. Так і з’явився міжнародний благодійний фонд Parimatch Foundation, основна мета якого — систематична допомога суспільству.

Відео дня

Допомогти один раз — це вкрай мало. Компанії, які стали на шлях КСВ, повинні вкладатися в розвиток цього напряму постійно. Тільки тоді, коли бізнес починає дійсно цікавитися проблемами суспільства, він розуміє, як їх багато. Починає виділяти час і фінанси, знаходить потрібних людей, щоб ці проблеми розв’язувати. Саме систематичні благодійні акції перетворюють допомогу не на PR-хід, а на відповідальний підхід до ведення бізнесу. Так чи інакше, КСВ — це шлях розвитку для всіх компаній. Потрібно починати піклуватися про своїх працівників і клієнтів не тільки всередині бренду, а й зовні: це принесе успіх усім у довгостроковій перспективі.

Про напрями, в яких необхідна допомога

Місія нашого фонду — виростити здорове та свідоме покоління. Ми розглядаємо спорт як інструмент соціалізації дітей, розвитку в них командних і лідерських навичок, поліпшення здоров’я та підвищення фізичної активності.

Зараз у нас кілька програм: щомісячна стипендія для дітей з інвалідністю в межах ініціативи «Так, я можу!», інклюзивні тренування з футболу для дітей з ДЦП, аутизмом і глухотою, безкоштовний онлайн-курс для вчителів фізкультури, який поліпшить якість викладання цього предмета в школах.

Коли відбувається така форс-мажорна ситуація, як пандемія коронавірусу, соціально відповідальні компанії спрямовують усі сили та бюджети на боротьбу із загрозою, що виникла, тому що від цього залежать життя людей і добробут країни.

Наш фонд відреагував ще на початку карантину: закупив засоби індивідуального захисту для тринадцяти лікарень у Києві, Львівській, Івано-Франківській і Чернівецькій областях. Також ми закупили спеціалізоване медичне обладнання: 3 апарати ШВЛ, ампліфікатор, аналізатор крові та монітор пацієнта.

КСВ в світі й Україні

КСВ сьогодні — це не тільки про великі корпорації, а й про малий і середній бізнес. Наша мета — об'єднати громадський сектор, бізнес і державу для розв’язання соціальних питань.

Багато речей, які робляться в Європі на державному рівні та надаються громадянам за замовчуванням, в Україні все ще недоступні. Тому в нашій країні багато ініціатив, спрямованих на задоволення базових потреб: підтримка людей з інвалідністю та різними хворобами, соціально вразливих груп населення, забезпечення доступу до якісної освіти й умов розвитку. В Європі ж це програми, спрямовані на екологію, підтримку молодих фахівців, учених, людей мистецтва, а також робота з мігрантами.

Корпоративна соціальна відповідальність вже торкнулася багатьох компаній: бренди переробляють сміття, економлять споживання електроенергії і загалом актуалізують різні проблеми суспільства. В Україні існує центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності», який представляють компанії Watsons Україна, Coca-Cola, «Нова пошта», Lifecell, Nestle. Вони відповідальні за розроблення корпоративної соціальної відповідальності на рівні всієї держави: в такій зв’язці КСВ покаже найкращий результат.

Тренди корпоративної соціальної відповідальності

В контексті КСВ досить складно говорити саме про «тренди». Стратегія ЄС базується на принципах, визначених усталеними міжнародними організаціями ООН, ОЕСР, і сертифікаті ISO 26000. Існує 17 цілей сталого розвитку, і думаю, що на сьогодні в Україні повною мірою актуальна кожна з них.

Також важливо не в одну хвилину стати соціально відповідальним бізнесом, а робити стратегічні, довгострокові зміни. Визнавати, що ти не ідеальний і багато що належить зробити для того, щоб стати на 100% соціально відповідальним бізнесом: наприклад, багато компаній визнають, що їхні виробництва не повною мірою екологічні, і вони крок за кроком виправляють ситуацію, що склалася.

Ми все частіше стали чути про соціальне підприємництво та socially impactful business (соціально орієнтований бізнес). Багато в чому це пов’язане з тим, що нове покоління підприємців та фахівців зацікавлене в роботі, яка має значення. Вони віддають перевагу інноваційним компаніям, які не просто нарощують прибутки, але вносять зміни.

Підкреслю також, що КСВ сьогодні — це не тільки про великі корпорації, а й про малий і середній бізнес.

Наша мета — об'єднати громадський сектор, бізнес і державу для розв’язання соціальних питань. У громадського сектора часто недостатньо коштів, а у бізнесу — розуміння, куди рухатися. Заручившись підтримкою державних структур, однозначно можна зробити набагато більше системних змін.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X