Майбутнє від PMI: без диму і з еко-енергетикою

Глобальний бізнес вже сьогодні інвестує в майбутнє (Фото:Philip Morris International)
Глобальний бізнес вже сьогодні інвестує в майбутнє. За минулу декаду Philip Morris International (PMI) вклала понад $7 млрд в інновації і дослідження і не планує зупинятися. Цілі у виробника масштабні: за п’ять років перевести 40 мільйонів дорослих курців на бездимні продукти, а в перспективі — повністю припинити випуск сигарет.
У PMI кажуть, що за минулі десять років ключовими стали питання сталого розвитку. Підсумки роботи за цей період, зокрема щодо «майбутнього без тютюнового диму», корпорація окреслила в першому Інтегрованому звіті за 2019 рік. Аналізуючи світові тренди, представники компанії відзначають: бізнесу варто зосередитися не тільки на дискусіях про виклики сучасності, а й на розробці конкретних рішень для позитивних змін у всьому світі.
У курців є альтернатива
PMI взяла курс на «світ без тютюнового диму» ще в 2016 році. Відтоді інвестиції в розробку і вивчення продуктів, що виключають горіння (таких, як IQOS), збільшилися більш ніж на третину. Вони складають практично весь R&D бюджет компанії. Сума чимала — лише минулого року вона досягла $465 млн.

«Всі ми в PMI розуміємо, що найкраще рішення, яке наша компанія може запропонувати суспільству, — заміна сигарет на менш шкідливі альтернативи. Це лежить в основі корпоративної стратегії і пріоритетів у сфері сталого розвитку», — поділився в звіті Андре Каланцопулос, генеральний директор PMI.
Бездимні продукти стали вибором вже 11 млн дорослих курців, оцінюють у PMI. І підтверджують дослідженнями, що вони виділяють до 95% менше шкідливих речовин і менш шкідливі для здоров’я порівняно з сигаретами. А що в Україні? За даними Філіп Морріс Україна, кількість тих, хто відмовився від сигарет на користь бездимних продуктів, вже перевищує 700 тис.

Зменшення шкоди, зазначає Каланцопулос, це раціональний підхід до громадського здоров’я. Точно так само фахівці радять діяти і щодо інших шкідливих чинників. Від споживання меншої кількості солі і цукру до зменшення викидів вуглекислого газу завдяки переходу на електромобілі.
У компанії також говорять про важливість підтримки держави і стимулювання громадської дискусії щодо зниження шкоди від куріння. Так, у PMI впевнені, при впровадженні комплексних стратегій, заснованих на розумінні природи залежності і скороченні ризиків, і співпраці з боку органів влади, вже через 10−15 років сигарети можуть піти в минуле у багатьох країнах.

Майбутнє з префіксом «еко»
Ще один важливий для сучасного бізнесу тренд — увага до питань захисту клімату та сталого розвитку. Одним з орієнтирів для індустрій є підписана кілька років тому Паризька хартія. Цей міжнародний договір визначив глобальні цілі щодо зменшення викидів CO2. Враховує його і PMI: на фабриках корпорації нульові показники повинні бути досягнуті вже до 2030 року. А до 2050 року нуля повинні досягти викиди вуглекислого газу в усьому виробничому ланцюгу.
Скорочення викидів і раціональне використання природних ресурсів стосується і питань енергетики. Багато лідерів індустрій активно впроваджують відповідні практики, наприклад, переходячи на отримання електрики з відновлюваних джерел. Вже зараз PMI вдалося досягти показника в 72% «зеленої» енергії на своїх фабриках. Компанія планує досягти показника в 100% «чистої» енергії в найближчі п’ять років.

Екологічна тематика в бізнесі зачіпає, звичайно, не тільки питання енергетики. Відповідальні компанії скорочують використання матеріалів, шукають шляхи зменшення кількості виробленого сміття та розширення можливостей переробки відходів. Серед глобальних цілей PMI, зокрема, боротьба з недопалками. Проєкт «Світ — не попільниця» шукає різні способи того, як кожен курець може дбайливіше ставитися до довкілля. У рамках руху PMI розробила та вже почала впровадження стратегії зі зменшення обсягів пластикового сміття від продукції до 50% до 2025 року.
Змінюються й самі індустріальні процеси — серед іншого, для скорочення витрат води. Один з таких проєктів PMI недавно реалізувала в Україні. Технологічне рішення, втілене на потужностях компанії в Харкові, дає можливість повторно використовувати зливові води. Система збирає воду в резервуари — так її можна повторно використовувати для внутрішніх технологічних процесів. Очікується, що це скоротить стік зливових вод у річки й озера приблизно на 25 кубометрів на рік. Крім того, дасть 30% економії міської води. Інвестиції склали 6 млн грн.
Співробітники як цінність
Час карантину показав, що попередні інвестиції компанії в лідерство окупаються, що турбота про людей проявляється в їхній ефективності і в можливості знаходити унікальні цінні бізнес-рішення. Це час, коли, не дивлячись на всі зовнішні виклики, стейкхолдери відчувають сильні сторони і підтримку завдяки самовіддачі та взаємодії співробітників. Тому що люди працюють для людей.
Значна частка зусиль компанії в Україні спрямовується на корпоративні програми навчання. Йдеться як про спеціальні навички (hard skills), так і додаткові (soft skills). Тільки за минулий рік PMI провела в країні більше 180 офлайн-тренінгів для 3.000 учасників.
В Україні PMI відома ще й волонтерськими ініціативами. Наприклад, День донора і заходи з прибирання зелених зон стали частиною життя співробітників компанії. Якщо брати всі підрозділи PMI у світі, то працівники корпорації провели 16.800 годин у волонтерській роботі в 2019 році, свідчить Інтегрований звіт.
Будучи одним з найбільших платників податків України, PMI готова інвестувати і далі при відповідному ході з боку влади, а саме поліпшенні бізнес-клімату. «Минулого року дві афільовані компанії Philip Morris International сплатили 20,6 млрд грн податків, і ми хочемо продовжувати. Навіть в умовах тиску з боку органів влади, ми постійно шукаємо нові можливості підтримати суспільство», — зазначив генеральний директор Філіп Морріс Україна Костас Сальварас.