Майбутнє від PMI: без диму і з еко-енергетикою

15 вересня 2020, 15:10
Спецпроект
Глобальний бізнес вже сьогодні інвестує в майбутнє (Фото:Philip Morris International)

Глобальний бізнес вже сьогодні інвестує в майбутнє (Фото:Philip Morris International)

Глобальний бізнес вже сьогодні інвестує в майбутнє. За минулу декаду Philip Morris International (PMI) вклала понад $7 млрд в інновації і дослідження і не планує зупинятися. Цілі у виробника масштабні: за п’ять років перевести 40 мільйонів дорослих курців на бездимні продукти, а в перспективі — повністю припинити випуск сигарет.

У PMI кажуть, що за минулі десять років ключовими стали питання сталого розвитку. Підсумки роботи за цей період, зокрема щодо «майбутнього без тютюнового диму», корпорація окреслила в першому Інтегрованому звіті за 2019 рік. Аналізуючи світові тренди, представники компанії відзначають: бізнесу варто зосередитися не тільки на дискусіях про виклики сучасності, а й на розробці конкретних рішень для позитивних змін у всьому світі.

Відео дня

У курців є альтернатива

PMI взяла курс на «світ без тютюнового диму» ще в 2016 році. Відтоді інвестиції в розробку і вивчення продуктів, що виключають горіння (таких, як IQOS), збільшилися більш ніж на третину. Вони складають практично весь R&D бюджет компанії. Сума чимала — лише минулого року вона досягла $465 млн.

Philip Morris International
Фото: Philip Morris International

«Всі ми в PMI розуміємо, що найкраще рішення, яке наша компанія може запропонувати суспільству, — заміна сигарет на менш шкідливі альтернативи. Це лежить в основі корпоративної стратегії і пріоритетів у сфері сталого розвитку», — поділився в звіті Андре Каланцопулос, генеральний директор PMI.

Бездимні продукти стали вибором вже 11 млн дорослих курців, оцінюють у PMI. І підтверджують дослідженнями, що вони виділяють до 95% менше шкідливих речовин і менш шкідливі для здоров’я порівняно з сигаретами. А що в Україні? За даними Філіп Морріс Україна, кількість тих, хто відмовився від сигарет на користь бездимних продуктів, вже перевищує 700 тис.

Philip Morris International
Фото: Philip Morris International

Зменшення шкоди, зазначає Каланцопулос, це раціональний підхід до громадського здоров’я. Точно так само фахівці радять діяти і щодо інших шкідливих чинників. Від споживання меншої кількості солі і цукру до зменшення викидів вуглекислого газу завдяки переходу на електромобілі.

У компанії також говорять про важливість підтримки держави і стимулювання громадської дискусії щодо зниження шкоди від куріння. Так, у PMI впевнені, при впровадженні комплексних стратегій, заснованих на розумінні природи залежності і скороченні ризиків, і співпраці з боку органів влади, вже через 10−15 років сигарети можуть піти в минуле у багатьох країнах.

Philip Morris International
Фото: Philip Morris International

Майбутнє з префіксом «еко»

Ще один важливий для сучасного бізнесу тренд — увага до питань захисту клімату та сталого розвитку. Одним з орієнтирів для індустрій є підписана кілька років тому Паризька хартія. Цей міжнародний договір визначив глобальні цілі щодо зменшення викидів CO2. Враховує його і PMI: на фабриках корпорації нульові показники повинні бути досягнуті вже до 2030 року. А до 2050 року нуля повинні досягти викиди вуглекислого газу в усьому виробничому ланцюгу.

Скорочення викидів і раціональне використання природних ресурсів стосується і питань енергетики. Багато лідерів індустрій активно впроваджують відповідні практики, наприклад, переходячи на отримання електрики з відновлюваних джерел. Вже зараз PMI вдалося досягти показника в 72% «зеленої» енергії на своїх фабриках. Компанія планує досягти показника в 100% «чистої» енергії в найближчі п’ять років.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Екологічна тематика в бізнесі зачіпає, звичайно, не тільки питання енергетики. Відповідальні компанії скорочують використання матеріалів, шукають шляхи зменшення кількості виробленого сміття та розширення можливостей переробки відходів. Серед глобальних цілей PMI, зокрема, боротьба з недопалками. Проєкт «Світ — не попільниця» шукає різні способи того, як кожен курець може дбайливіше ставитися до довкілля. У рамках руху PMI розробила та вже почала впровадження стратегії зі зменшення обсягів пластикового сміття від продукції до 50% до 2025 року.

Змінюються й самі індустріальні процеси — серед іншого, для скорочення витрат води. Один з таких проєктів PMI недавно реалізувала в Україні. Технологічне рішення, втілене на потужностях компанії в Харкові, дає можливість повторно використовувати зливові води. Система збирає воду в резервуари — так її можна повторно використовувати для внутрішніх технологічних процесів. Очікується, що це скоротить стік зливових вод у річки й озера приблизно на 25 кубометрів на рік. Крім того, дасть 30% економії міської води. Інвестиції склали 6 млн грн.

Співробітники як цінність

Час карантину показав, що попередні інвестиції компанії в лідерство окупаються, що турбота про людей проявляється в їхній ефективності і в можливості знаходити унікальні цінні бізнес-рішення. Це час, коли, не дивлячись на всі зовнішні виклики, стейкхолдери відчувають сильні сторони і підтримку завдяки самовіддачі та взаємодії співробітників. Тому що люди працюють для людей.

Філіп Морріс в Україні 5 років поспіль визнається Найкращим роботодавцем (Top Employer) незалежним міжнародним інститутом Top Employer Institute. А також PMI стала першою в світі міжнародною компанією, що отримала глобальну сертифікацію EQUAL-SALARY, що означає рівну оплату праці жінок і чоловіків за одну і ту ж роботу.

Значна частка зусиль компанії в Україні спрямовується на корпоративні програми навчання. Йдеться як про спеціальні навички (hard skills), так і додаткові (soft skills). Тільки за минулий рік PMI провела в країні більше 180 офлайн-тренінгів для 3.000 учасників.

В Україні PMI відома ще й волонтерськими ініціативами. Наприклад, День донора і заходи з прибирання зелених зон стали частиною життя співробітників компанії. Якщо брати всі підрозділи PMI у світі, то працівники корпорації провели 16.800 годин у волонтерській роботі в 2019 році, свідчить Інтегрований звіт.

Будучи одним з найбільших платників податків України, PMI готова інвестувати і далі при відповідному ході з боку влади, а саме поліпшенні бізнес-клімату. «Минулого року дві афільовані компанії Philip Morris International сплатили 20,6 млрд грн податків, і ми хочемо продовжувати. Навіть в умовах тиску з боку органів влади, ми постійно шукаємо нові можливості підтримати суспільство», — зазначив генеральний директор Філіп Морріс Україна Костас Сальварас.

Показати ще новини
Радіо NV
X