Foodz Ukraine: кризова трансформація бізнес-моделей та підходів

8 грудня 2020, 20:09
Спецпроект
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Мережа професійних кухонь формату dark kitchen (Фото:Foodz Ukraine)

Мережа професійних кухонь формату dark kitchen (Фото:Foodz Ukraine)

Засновниця та директорка компанії Foodz Ukraine Яна Кривенко розповіла про те, як розвивається бізнес-проєкт Foodz Collection, що стартував на початку березня 2020 року — буквально за кілька днів до початку карантину.

Яна Кривенко

Засновниця та директорка компанії Foodz Ukraine

— Яно, чим відрізняється формат вашого ресторанного бізнесу від класичного варіанту?

Ми займаємось розробкою та управлінням віртуальними ресторанами, здійснюючи свою діяльність через мережу професійних кухонь формату dark kitchen — так званих «хмарних кухонь».

Те, що я описала, може здатися набором складних слів, але насправді все набагато простіше. Ми розробляємо концепції ресторанів, які не існують в офлайні. Ресторанні концепції ми називаємо «віртуальними ресторанними брендами», а самі страви готуємо в кухнях без залу — там є лише обладнання та кухарі. Тобто, ви не можете прийти до нашого залу, сісти за столик і замовити собі обід. Але ви завжди можете зробити онлайн-замовлення і насолодитися нашими ресторанними стравами.

Оскільки на наших «хмарних» кухнях немає залу і атрибутів звичайного ресторану, це дозволяє нам сфокусуватися на тому, що дійсно важливо, — на швидкості приготування страв, їхній якості і враженнях людей від отриманого замовлення.

На сьогоднішній день наші «хмарні» кухні у столиці покривають майже всю лівобережну частину міста і частину правобережної. Кожна кухня охоплює тільки свою зону доставки. Це дозволяє привозити замовлення максимально швидко. До кінця року ми плануємо охопити весь Київ.

— На яких стравах спеціалізуються ваші віртуальні ресторани?

— Наразі у нас 7 віртуальних ресторанних брендів: Greenbar cafe — європейська кухня, Poke Oke — гавайська їжа, Chackmak doner — вулична їжа, Shanhayski Kit — паназійська кухня, Los'.os', Roller — страви японської кухні, а також Greeko — грецька кухня.

До кінця року плануємо запустити ще кілька ресторанних концепцій, одна з них, Chick`n`Rice саме зараз стартує. Всі наші віртуальні ресторанні бренди ми об'єднуємо під назвою Foodz Collection.

Foodz Collection
Фото: Foodz Collection

— А як народилась ідея такого проєкту?

— Роздумуючи над тим, яким чином їжу можна було б зробити якісною, корисною, більш доступною і різноманітною, ми спочатку намагалися реалізовувати наш задум через офлайн-формат. Однак швидко усвідомили, що це призведе до великих витрат на кухню, зал, великий штат і т. д.

Ми хотіли знайти рішення для того, щоб надати можливість скуштувати якомога більше різноманітних страв на будь-який смак для великої кількості людей. Цю ідею ми давно виношували і вирішили не відмовлятись від неї навіть в критичний для бізнесу період. Через те ми не можемо однозначно сказати, як би розвивався даний формат у звичайних умовах.

Тому ми почали вивчати тренди в Європі, США, інших країнах, збирали різні варіанти і дізналися про таку модель як dark kitchen.

— Які, на ваш погляд, подальші перспективи розвитку цієї ресторанної моделі?

Foodz Collection
Фото: Foodz Collection

— Модель dark kitchen не нова. Вона існує досить давно, і навіть в нашій країні. Але поява таких агрегаторів доставки в Україні, як, наприклад, Glovo, Uber Eats, Raketa дала цьому формату друге життя. Це призвело до швидкого зростання ринку доставки готової їжі, створивши таким чином більш сприятливі умови для використання моделі dark kitchen.

Ми віримо, що в перспективі формат dark kitchen дозволить знизити і вартість готової ресторанної їжі за рахунок підвищення ефективності та ще більшого скорочення непотрібних витрат. Статистика говорить про те, що глобально близько 30% всіх продуктів харчування в результаті викидається. Це величезні витрати і їх теж потрібно скорочувати.

Ми хочемо, щоб люди більше часу витрачали на улюблені заняття, на своїх близьких та коханих, на те, що їм дійсно подобається. Щоб, де б вони не були, люди могли швидко отримати їжу на будь-який смак прямо під двері.

Тенденція на сьогодні говорить про те, що вже чимало людей можуть дозволити собі не витрачати час на приготування їжі. Ми ж хочемо надати таку можливість якомога більшій кількості людей.

— Які проблеми виникли під час пандемії?

— Початок карантину додав для нас як можливості, так і труднощі. Для нас дуже важливі якість, свіжість та місце походження інгредієнтів, які потребують страви з меню різних гастрономічних напрямків. У зв’язку з обмеженнями в пересуванні між країнами, були значні перебої у поставках продуктів.

Велика кількість інгредієнтів ввозиться з-за кордону, і порушення ланцюгів поставок призвело до випадіння цілих категорій товарів. Нам доводилось в авральному режимі шукати альтернативних постачальників, підлаштовувати меню та інше.

Foodz Collection
Фото: Foodz Collection

Також, коли було зачинено громадський транспорт, перший час ми з чоловіком працювали як таксисти — розвозили на своїх автомобілях персонал до пізньої ночі, а потім з раннього ранку збирали співробітників і розвозили їх по кухнях.

З іншого боку, нам стало набагато легше набирати людей. Закриття ресторанів призвело до того, що дуже багато хороших фахівців залишилися без роботи, і ми мали змогу набрати більш професійний штат.

Якщо дивитися на пандемію ширше, то, безумовно, вона дала величезний поштовх розвитку всіх інтернет-сервісів. Ринок доставки готових страв не виняток. Він і без того швидко зростав, але пандемія це зростання лише посилила.

Неважливо, чим саме викликана криза, у будь-якому разі вона призводить до зміни поведінки споживачів, і в наслідку — до трансформації бізнес-моделей та підходів.

— Хто підтримав ваш бізнес у цей складний для всіх час?

 — Для боротьби з пандемією багато великих компаній простягнули руку допомоги малому та середньому бізнесу, в тому числі і компанія Coca-Cola. Вони організували кампанію на підтримку ресторанного бізнесу в Україні та безкоштовно додавали напій Coca-Cola до кожного замовлення у Glovo. Це сподобалось нашим споживачам і дійсно вплинуло на обсяг продажів. Ми суттєво відчули на собі зростання кількості замовлень. Ми раді такому партнерству, і від цього дійсно виграють всі!

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X