На українському ринку з'явився новий унікальний м'ясний продукт – KABANOSY

20 грудня 2018, 12:31
Новини компаній
Директор заводу з виробництва KABANOSY розповів  про те, як виникла ідея виробництва нового продукту (Фото:фото: Анастасія Альошина)

Директор заводу з виробництва KABANOSY розповів про те, як виникла ідея виробництва нового продукту (Фото:фото: Анастасія Альошина)

Першим на українському ринку цю категорію запустила волинська компанія «Дмитрук». Це невеликий виробник м'ясної продукції, який працює на ринку з 2007 року.

Віталій Огірчук, директор заводу з виробництва KABANOSY розповів журналу Новое Время про те, як виникла ідея виробництва нового продукту і які перспективи для нього в Україні бачить виробник.

Відео дня

- Віталію, чому ви вирішили вийти на ринок з принципово новим продуктом? Адже це ризиковано.

- Ідея виробництва KABANOSY виникла не відразу, компанія була в пошуку продукту протягом останніх 3-4 років. Власник і топ-менеджмент компанії аналізували ринок Європи, традиції споживання м'ясних продуктів, які там існують. Потім ми намагалися спроектувати це на український ринок, на українського споживача, враховуючи всі політичні, економічні і часові чинники. Аналізуючи структуру ринку FMCG, команда побачила можливість інвестуючи в ідею, створити ринок. Ми побачили кабанос, і зрозуміли, що в Україні нічого подібного немає. Етнічна батьківщина такого виробу – Польща, там зосереджено близько 90% світового виробництва кабаносів. Західні регіони України ментально близькі за культурою споживання і за смаковими уподобаннями до Польщі. Відповідно, цей фактор підсилив вірогідність прийняття такого рішення.

- Чому ви так вирішили? Хто цільова аудиторія вашого продукту?

- Ми звернули увагу на те, що темп життя українців прискорюється. І навіть способи прийому їжі і місця, де їдять українці. Ми розуміли, що українцям потрібно їсти швидко, упаковка повинна бути зручного фіксованого об’єму, а також продукт не повинен вимагати специфічних умов зберігання – бути максимально зручним для споживачів. Так з'явилася 100-грамова упаковка KABANOSY з високим вмістом білка. При цьому, все загорнуте в зручну упаковку з фіксованою вагою і, відповідно, фіксованою ціною. Цей продукт можна споживати і на роботі, і в автомобілі, дуже зручний продукт у подорожах.

- Наскільки я розумію, на якийсь період часу вам довелося призупинити виробництво, щоб оснастити лінії для виробництва KABANOSY. Чи оцінювали ви недооцінені прибутки, які Дмитрук міг би отримати, якби завод працював?

- Звичайно, ми розуміли, що буде складно. У запуск кабаносів ми інвестували понад 90 млн грн. При цьому кілька місяців простою ковбасного виробництва компанії коштували кілька сотень тонн нереалізованої продукції.

- Добре. Скільки б втратила компанія, якби новий продукт не пішов?

- Дивіться, думки про те, що продукт не піде, якщо всю стратегію реалізувати правильно, у нас не було. Адже ми дуже довго продумували, як будемо його виробляти, випускати, кому продавати. Вклали в цей проект багато сил, енергії, коштів, отримали нове обладнання, працювали над технологією. Але при цьому у нас залишилося обладнання, яке ми використовували в минулому – і тому паралельно з реконструкцією нашого заводу запустили ще один виробничий майданчик для традиційних м'ясних виробів під іншою торговою маркою. Ризики оцінені, ми розуміли, що з перебігом певного часу ми не будемо отримувати прибутки, які були раніше. При цьому також було розуміння, що нам не вистачить власних коштів для реалізації проекту.

Анастасия Алёшина
Фото: Анастасия Алёшина

- Тобто ви залучали кредитні гроші?

- Так, було непросто. Ми не спали, напевно, місяців шість. І час від часу продовжуємо не спати і зараз. Але тепер ми маємо два повноцінних виробництва.

- Чи можете назвати суму і частку залучених грошей?

- Якщо провести межу, можемо сказати, що в масштабах нашого бізнесу – інвестували чимало. Проводили переговори як з вітчизняними банками, так і з постачальниками обладнання. І чітко розуміємо, що для створення категорії потрібно інвестувати ще більше: як в продукт, так і в комунікацію.

- Які сьогодні обсяги виробництва і які плани щодо його розвитку?

- Сьогодні наші виробничі потужності завантажені на 15%. Залежно від виду продукції, сумарна потужність може бути різною.

Що стосується планів з розвитку, то ми, безумовно, плануємо запуск не тільки нових смаків KABANOSY, але й нових продуктів, про які поки що розповідати не можу. Той ресурс, який зараз у нас є, дає можливість запустити подібні продукти, вони будуть дуже цікавими та інноваційними для нашого ринку, але називати їх поки що не стану.

- Згідно з вашою стратегією розвитку, коли потужності можуть бути завантажені повністю?

- В кінці 2019 року ми плануємо завантажити близько 50% виробничих потужностей. При цьому ми починаємо розробку експортних стратегій.

- Наскільки продукція виробництва компанії «Дмитрук» дешевше тієї, яка ввозиться в Україну з Польщі?

- Якщо говорити про ціну для споживачів, то різниця може досягати і 100%. Наприклад, упаковка KABANOSY нашого виробництва на полиці коштує близько 50 грн, польські стартують від 80 грн за упаковку.

- Це за рахунок логістичної складової така різниця?

- Можливо, але більшою мірою через оподаткування і ПДВ.

- Де ви сьогодні представлені в Україні?

- Ми безпосередньо по всій Україні представлені в мережевій роздрібній торгівлі. Ми працюємо з «Сільпо», «Novus», «Auchan», «Таврія В», «Varus», словом, провідними регіональними мережами України. Зараз ведуться переговори, і, я сподіваюся, найближчим часом закриються контракти на поставки в інші мережеві ритейли.

- А маленькі магазинчики, лінійний роздріб теж мають у своєму розпорядженні ваш продукт?

- Так, безумовно, ми є скрізь, по всій Україні. У нас є дистриб'ютори, які поставляють продукцію роздрібним клієнтам у регіонах.

- Ви сказали, що розглядаєте зовнішні ринки. Коли і куди поїдуть KABANOSY українського виробництва?

- Я не готовий поки що говорити про конкретні країни. Актуальним це питання стане приблизно через півроку, коли закінчимо розроблення експортної стратегії. Вже тоді ми зрозуміємо, куди і в яких обсягах ми почнемо експортувати. Це точно буде Європа, СНД. На сьогодні ми завершили підготовку за міжнародним стандартом якості IFS Food. Але поки що ми націлені на національний ринок, адже наш продукт унікальний для України, серед вітчизняних виробників конкурентів у нас немає. Тому ми націлені на внутрішній ринок, на створення такого ринку, де споживач знає і любить KABANOSY, готовий їх купувати і споживати.

- Ви напевно залучали консультантів ...

- Для реалізації проекту ми дійсно залучали консультантів різних спеціалізацій і різного рівня компетенцій. Один з найскладніших етапів технології – робота з оболонкою. Як ви можете помітити, на них не традиційна кишка. Це желатинова субстанція з океанічних водоростей, яка за допомогою спеціального формувального обладнання продукт формує таким, як ви його бачите. Зазначу, що ми не намагалися скопіювати те, що вже є на ринку. Зараз у нас аналогічні, як і у інших виробників кабаносів у Польщі, смаки – оригінальна свинина, свинина з чилі, курячі кабаноси і курка з сиром. Але підбір усіх інгредієнтів, рецептури, технологічних процесів – від підготовки сировини до упаковки – ми здійснювали самі, своїми силами.

- Звідки везли обладнання?

- Країни Євросоюзу.

- А якщо говорити про м'ясну сировину, як відбираєте постачальників і звідки везете м'ясо?

- Курятина у нас українська, наші волинські птахофабрики поставляють. Свинину закуповуємо в Данії, в Нідерландах. Там добре налагоджені ланцюжки поставок, продукт стабільний, якісний.

- Якщо говорити про адаптацію продукту до ринку, на якому раніше його не існувало, розкажіть, як ви просуваєте KABANOSY в Україні? До яких маркетингових інструментів вдаєтеся?

- Ви знаєте, українці зараз багато подорожують по Європі, і цей продукт багато хто вже знає. Зараз вже шукають саме наші KABANOSY, продукт саме виробництва компанії «Дмитрук». Плюс такі інструменти як виставки, реклама, колаборація з виробниками напоїв – дуже ефективні в частині створення лояльності до бренду, впізнаваності торгової марки.

Зовсім недавно в Києві відбулася виставка Ukrainian Food Expo 2018, на якій ми стали експонентом. І, знаєте, зазначу, що людям цікавий наш продукт, і у нас було багато позитивних відгуків за три дні. На виставці ми обмінялися контактами з виробниками і постачальниками сировини, упаковки – того, що нам потрібно буде в процесі виробництва, закупівельниками й експортерами, зацікавленими у співпраці.

Також на заході ми отримали цікаві пропозиції щодо участі в міжнародних виставках. Ось зараз все обміркуємо, прозондуємо і вирішимо, куди повеземо наші KABANOSY

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X