Знайти та утримати персонал: 5 порад бізнесу

31 липня 2018, 10:13
Позиція
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Ні для кого не секрет, що в нашій країні спостерігається дефіцит масового персоналу. Причина цього – непопулярність робочих професій і часто – низька оплачуваність. Людей турбує їхній соціальний статус, імідж виконуваної ними роботи і, звісно – зарплата.

«Українці – як працівники, так і бізнес здеільшого досі не усвідомлюють значення «блакитних комірців», хоча саме вони є основою будь-якого підприємства. Серед населення побутує думка, що робочі спеціальності – це низькооплачувана робота, яку може робити кожен. Наприклад, робота водієм», - говорить Марія Абдулліна, керівник напрямку OLX Робота.

Марія Абдулліна, керівник напрямку OLX Робота

Навіть більше, роблячи ставку на масові спеціальності, людина навряд чи поповнить ряди безробітних. «Попит на фахівців буде завжди в будь-якій галузі. Гарний приклад цьому – те, як цінується ручна праця у країнах Західної Європи, наприклад. Нам є чого прагнути», - говорить Марія Абдулліна.

Якість і кількість

Дійсно, попит на робочі спеціальності зростає щороку. За даними Держслужби зайнятості, тільки за перше півріччя 2018 року роботодавці розмістили на 7% більше вакансій, ніж за аналогічний період 2017 року. Якщо звернутися до аналітики OLX Робота, можна побачити, що станом на липень 2018 року загальна кількість розміщених вакансій становила понад 52 тис. позицій. Водночас найчастіше роботу пропонують фахівцям у сфері транспорту і логістики (водій, далекобійник, таксист), у будівництві (обробник, муляр, плиточник), у виробництві (столяр, зварювальник, закрійник), у сільському господарстві (тракторист, комбайнер, вальник). Це свідчить про те, що український бізнес сьогодні потребує представників робочих спеціальностей більше, ніж в інших.

Проблема не тільки в кількості, але й у професійній кваліфікації кандидатів. Компаніям доводиться відмовляти вісьмом претендентам з десяти. Це – комплексна проблема. З одного боку, є нюанси в системі профосвіти. З іншого боку, велика кількість професійних робочих вибрала для себе трудову міграцію. Але сьогодні ситуація змінюється на краще. Великий бізнес в Україні поступово долає стереотип про те, що «блакитні комірці» коштують дешево. Змінюється і підхід до формування умов праці.

Хто шукає, той знайде

Але якщо брак кваліфікованих працівників відчуває великий бізнес, то, як у такому разі набрати необхідний персонал середньому і малому бізнесу? «Технології XXI століття значно спростили роботодавцям процес пошуку співробітників. І якщо раніше газети були основним інструментом пошуку персоналу, то сьогодні оголошення перекочували в мережу», - запевняє Марія Абдулліна. За її словами, це суттєво спрощує процес підбору працівників. Проте, навіть використання переваг сучасних технологій не позбавить компанії від конкуренції за якісні кадри. «Сьогодні здобувачі мають вибір з набагато більшої кількості пропозицій, ніж раніше. Тепер часто вибирають вони, а не їх», - пояснює Марія Абдулліна. Водночас вона зазначає, що загалом можна виділити п'ять порад, які допоможуть бізнесу знайти і втримати персонал.

Крок перший – цінуйте співробітників

Зарплата та умови праці стають одним із головних чинників під час вибору місця роботи. Опитування, проведене серед претендентів на платформі OLX у травні 2018 року, засвідчило, що 59% українців не влаштовує їхнє місце роботи через низьку заробітну плату. Також нарікання викликають умови праці, незручний графік, відсутність соцпакету тощо. «Одне з головних завдань бізнесу – це стежити за ринком, динамікою зарплат, дати зрозуміти кожному ефективному співробітнику його цінність і важливість для компанії, надати гідні умови праці, мотивувати, вести з ним діалог. Інакше результати пошуку й утримання робочого персоналу будуть нульовими. Не настільки складно знайти співробітника, як утримати його», - зазначає Марія Абдулліна.

Крок другий – шукайте розумно

Під час пошуку робочого персоналу не варто розпорошуватися. Потрібно визначити найефективніші канали, націлені на цільову аудиторію роботодавця. «Статистика вражає. Наприклад, OLX щодня відвідують 3 млн унікальних користувачів абсолютно різних вікових груп, - каже Марія Абдулліна. – Українці заходять на сервіси з усіх доступних пристроїв, а більше ніж 66% з них використовують для цього мобільний телефон, який завжди під рукою».

Крок третій – плекайте кадри

Можна довго нарікати на брак кваліфікованих кадрів. Але в умовах дефіциту бізнесу варто перестати шукати «ідеального кандидата». Найефективніше створити таку систему «входу» нових співробітників, коли за перші три місяці разом з адаптацією, вони пройдуть навчання, яке дасть їм знання і навички, яких бракує. Такий підхід дає можливість сучасному бізнесу готувати фахівців «під себе».

«Одне з головних завдань бізнесу – стежити за ринком, динамікою зарплат, дати зрозуміти кожному ефективному співробітнику його цінність і важливість для компанії, надати гідні умови праці, мотивувати, вести з ним діалог»

Крок четвертий – незамінних немає

Якщо «ідеального працівника» досі не знайшли, компанії варто пошукати кандидатів з досвідом роботи не на аналогічній посаді, а зі схожими компетенціями. «У майбутньому вони зможуть розвинути свої вміння до необхідного рівня», - запевняє Марія Абдулліна.

Крок п'ятий – працюйте над помилками

Під час підбору кадрів необхідно навчитися чітко розуміти, для чого відкривається вакансія і який фахівець потрібен компанії. У процесі ж масового набору варто уникати розміщення загального оголошення, без вказівки вимог щодо окремо взятих позицій. «Нехтування цих нюансів тільки збільшує період пошуку потрібної людини, - пояснює Марія Абдулліна. – Спираючись на статистичні дані платформи OLX Робота, ми можемо говорити про те, що найбільший відгук мають оголошення, в яких чітко зазначено зарплату, детально описано вимоги до кандидатів, графік роботи», - говорить Марія Абдулліна.

Варто також звернути увагу на роботу тих, кому довірено пошук фахівців. «Нерідко люди переоцінюють важливість самопрезентації кандидатів. Не всі люди вміють презентувати себе, свої якості та навички у вигідному світлі, а для багатьох сфер це і зовсім не є необхідною навичкою», - попереджає Марія Абдулліна. У такому разі важливо сконцентруватися на тому, які саме навички здобувача є найважливішими для підприємця. Простіше кажучи, чи потрібен компанії кафельник з розвиненим красномовством і знанням мов, або він все-таки має бути майстром своєї справи. Якщо перелік вимог чималий, варто вибудувати пріоритети: що вкрай важливо, а що бажано або буде додатковою перевагою.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X