Змова з Facebook. NYT дізналися деталі позову 10 штатів США до Google

19 січня 2021, 11:01
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

В результаті змови між Google і Facebook на ринку онлайн-реклами соцмережа отримувала переваги в швидкості, а відсоток виграшів на аукціонах був узгоджений компаніями заздалегідь.

Серед переваг, які компанія Google надавала Facebook за участю в аукціонах на онлайн-рекламу було фіксовану кількість перемог. Про це пише видання The New York Times з посиланням на чорнову версію позову до Google від десяти штатів США.

Відео дня

У документі стверджується, що в рамках угоди між компаніями Google надавала Facebook перевага в швидкості і часу. Так, у Facebook було майже вдвічі більше часу, щоб подати заявку на участь в аукціоні: 300 мілісекунд проти 160 мілісекунд в інших учасників. Про це виданню розповіли джерела на ринку.

Як зазначає видання, на цьому ринку, де важливі частки секунди, перевага в швидкості було вирішальним.

Також Facebook міг проводити розрахунки з сайтами, на яких розміщувалася реклама, безпосередньо. Інші компанії не могли цього робити.

Також видання стверджує, що Google дозволяв Facebook ідентифікувати 80% користувачів мобільних пристроїв і 60% тих, хто користується інтернетом з комп’ютера, щоб краще розуміти аудиторію.

Зі свого боку Facebook, пообіцяв брати участь в 90% аукціонів, якщо зможе ідентифікувати кінцевого користувача. Також компанія зобов’язалася витрачати $500 млн щорічно до четвертого року дії угоди.

Відзначається, що самим серйозним звинуваченням в проекті позову є те, що дві компанії заздалегідь домовилися про фіксований відсоток аукціонів, який виграє Facebook.

«Без відома інших учасників ринку, незалежно від того, наскільки високі інші ставки, сторони домовилися, що перемога буде віддана Facebook певну кількість разів», — йдеться в документі.

Як пише видання, в 2017 році Facebook заявив, що тестує новий спосіб продажу онлайн-реклами. Тоді передбачалося, що він зможе стати загрозою контролю Google над ринком реклами в інтернеті. Однак, менш ніж через два роки Facebook повідомив, що буде працювати з Google.

Повідомляється, що перед тим як компанії уклали угоду, менеджери Facebook запропонували СЕО компанії Марку Цукербергу три опції:

  • найняти ще сотні інженерів і витратити мільярди доларів, щоб конкурувати з Google;
  • вийти з бізнесу;
  • піти на угоду.

Відзначається, що Facebook повідомив про приєднання до програми Google одним рядком в своєму корпоративному блозі. Водночас в компанії промовчали про особливі умови договору і переваги, які Facebook отримувала відповідно до умов угоди.

Нагадаємо, що про позов влади 10 штатів США щодо Google через змову з Facebook на ринку онлайн-реклами стало відомо в грудні 2020 року. Також повідомлялося, що крім змови на ринку реклами, Google і Facebook обговорювали, як будуть справлятися з антимонопольними звинуваченнями в разі початку розгляду.

Редактор: Люба Балашова

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X