Спаржевий бум. Чому цей продукт став надпопулярним, хто його вирощує і скільки на ньому можна заробити
Писком харчової моди в українців стала спаржа. Її посилено вживають і вирощують поряд з іншими новими для країни культурами: руколою, бататом і брокколіні, пише журнал НВ.
«На кожному другому фото з їжею в ФБ — спаржа. В цьому році справжній ажіотаж у соцмережах», — говорить Маша Сердюк, автор кулінарного блогу Котлетка. Багато українців раптом стали гастроблогерами — через карантин вони сидять вдома, багато готують і викладають у соцмережі рецепти і фото. А на них — спаржа, спаржа і ще раз спаржа.
Страви з міцних стеблинок зеленого, білого та фіолетового кольорів з китицями, традиційні для Іспанії, Німеччини, Нідерландів та інших європейських країн, тепер прописалися і в Україні.
«Зараз всі трохи схиблені на здоровому харчуванні, а спаржа була давно популярна як частина ЗСЖ [здорового способу життя]», — продовжує Сердюк. На тлі карантину бажання долучитися до ЗСЖ посилилося: люди більше читають і дізнаються про здорове харчування, побоюючись набрати зайву вагу.
Спаржа, або аспарагус, — ідеальний атрибут ЗСЖ: вона містить багато мікроелементів, вітамінів і клітковини, при цьому низькокалорійна. Її можна відварити, посмажити, запекти, додати в салат, суп, пиріг. «Вона багатьом припала до смаку. Просто посмажити з часником і беконом або запекти під сиром — це дуже смачно», — говорить Сердюк.
До того ж зараз розпал сезону: аспарагус починають збирати в квітні, закінчуючи процес в червні.
Модний в українському сегменті соцмереж продукт може принести пристойний заробіток тим, хто наважиться інвестувати у виробництво спаржі: рентабельність висока, локальний попит подвоюється кожні два роки, а місцевий клімат аспарагусу підходить. Та й його глобальний ринок, за даними консалтингу technavioPlus, зростає на 3% на рік: одні тільки американці, за оцінками компанії AgMRC, витрачають на ньому $73 млн на рік.