Завод Васадзе спростував інформацію про невиконання зобов'язань щодо польської FSO - УкрАвто

28 листопада 2017, 14:48
Запорізький автомобілебудівний завод (ЗАЗ) виконав всі взяті на себе зобов'язання перед урядом Польщі щодо компанії Fabryka samochodow osobowych (FSO, Польща)

Про це заявили в Українській автомобільній корпорації, до якої входить ЗАЗ і яку контролює колишній народний депутат від Партії регіонів Таріел Васадзе.

"ЗАЗ виконав всі взяті на себе зобов'язання перед урядом Польщі щодо FSO, які фігурують у приватизаційному договорі, що було підтверджено самим Казначейством у його листі ЗАЗу від 2011 року, а також незалежним аудитором Деллойт і Туш", - йдеться у заяві.

Відео дня

У компанії вважають претензії Державного казначейства Польщі від нового уряду є безпідставними та необґрунтованими.

Відзначається, що під час приватизації цього підприємства ЗАЗ був співінвестором разом з американською GM DAT у 2005 році з метою налагодити виробництво легкових автомобілів під брендом Chevrolet.

Уже у 2006 році з GM DAT було підписано ліцензійну угоду з виробництва Chevrolet Aveo (T250) седан, а з липня 2008 року - 3- і 5-дверний хетчбек, а у 2007 році з конвеєра почав сходити Chevrolet Aveo.

Однак через деякий час з боку Європейської комісії до FSO було встановлено ліміт у 150 тис. автомобілів в рік. В УкрАвто вважають, що це стало причиною погіршення розвитку проекту.

"Якщо врахувати, що виробничі потужності заводу сктановлять 320 тис. одиниць, а мінімальне економічно доцільне виробництво повинно бути не менш ніж 220 тис. автомобілів", - сказано у повідомленні.

Також до введення обмеження у завод були інвестовані кошти як кошти корпорації УкрАвто, так і GM DAT, але після запровадженого обмеження GM DAT вирішила зупинити розвиток цього проекту, і у 2011 році виробництво Chevrolet Aveo було перенесено на ЗАЗ.

За даними компанії, наразі площі заводу здаються в оренду.

Нагадаємо, продаж варшавської Фабрики легкових автомобілів українському інвестору відбулася у червні 2005 року. Пакет акцій подали лише за 100 злотих (23 €), адже йшлося не про гроші, а про гарантії збереження виробництва та зайнятості.

Пізніше Польська Державна скарбниця звинуватила у невиконанні зобов'язань Запорізький автомобілебудівний завод і вимагала компенсації за варшавську фабрику.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X