Заступник міністра агрополітики розповів про проблеми аграріїв через Укрзалізницю
Підвищення Укрзалізницею тарифів на вантажні перевезення, закриття малоактивних зернових станцій і забезпечення тільки половини заявок на вагони є головними проблемами українських агротрейдерів.
Про це заявив перший заступник міністра аграрної політики і продовольства України Максим Мартинюк у ефірі програми Гроші вперед! на Радіо НВ.
"Укрзалізниця - природний монополіст, вони повинні виходити під час прийняття рішень з цієї логіки. Укрзалізниця повинна прагнути до максимізації прибутку. Але за умов природної монополії це може відбуватися виключно за рахунок клієнтів. А це неприпустимо. Десь має бути баланс", - зазначив він.
Друга проблема - закриття так званих малоактивних станцій. За словами Мартинюка, це дуже болюче питання для аграріїв, тому що на закритих станціях в більшості випадків є елеватори, які відвантажували певні обсяги продукції.
Ще однією проблемою є вагони, оскільки Укрзалізниця забезпечує тільки 45% заявок, які подають зернотрейдери.
"Вони змушені добирати парк у приватних операторів, що дорожче, або перевозити автомобільним транспортом, що погано позначається на дорогах", - пояснив заступник міністра агрополітики.
Остання проблема - маршрутизація перевезень, коли Укрзалізниця хотіла б забирати з елеватора не два-три вагони, а маршрут, тобто цілий поїзд, додав він.
"І таких елеваторів в країні всього одна п'ята частина. Це дуже сильно скорочує можливості для трейдерів і для виробника. Хоча це оптимізує використання рухомого складу Укрзалізниці, нам, як бізнесу, від цього не легше", - підсумував Мартинюк.
Як раніше заявляв заступник Комітету з питань агрополітики та земельних відносин Верховної Ради Григорій Заболотний, Укрзалізниця вже вп'яте за рік підвищує тарифи без консультації з сільгоспвиробниками. За даними Комітету, це коштувало аграріям 4,7 млрд грн збитків.