Треба бути дуже нахабним у тому, про що ти мрієш — Кирило Лазарєв про шлях від бридкого дизайну до Webby

13 жовтня, 10:08
Партнерський проєкт
Кирило Лазарєв, Founder & CEO Lazarev.Agency (Фото:Lazarev.Agency)

Кирило Лазарєв, Founder & CEO Lazarev.Agency (Фото:Lazarev.Agency)

Кирило Лазарєв, Founder & CEO Lazarev.Agency, що за 7 років існування агенції отримав 70+ нагород у дизайні, зокрема найпрестижнішу у світі Тhe Webby Award 2022 в один рік разом Apple та Netflix. Почавши кар'єру як UI/UX дизайнер, заснував та виростив дизайн-агенцію Lazarev. Agency із 50+ людей, де допомагає стартапам дослідити ринок, створити продуктову стратегію, задизайнити зручний інтерфейс та успішно запустити продукт.

Ми поспілкувалися з Кирилом про те, як в 21 рік створити агенцію, що має клієнтів по всьому світу, і відкрити в собі підприємницьку жилку, торгуючи малиною на базарі.

Відео дня

Кирило, що для тебе означає «Бути підприємцем»?

Підприємництво — це ідея, яку трансформуєш в реальність, і паралельно це приносить користь.

Мене завжди вабило створювати команди та досягати мети колективним результатом. Моя філософія: головне, щоб було цікаво, адже якщо ти небайдужий до певної теми, ти готовий витрачати набагато більше часу та зусиль, ніж коли нудно.
І можливо тоді ти зможеш дійти до славетних 10 тисяч годин, що роблять з тебе професіонала, як заповідав Малькольм Гладуелл. Я дійсно дотримуюся цієї теорії та вірю, що чим більше часу витрачаєш на удосконалення навичок, тим вищий результат.

Коли ти зрозумів, що в тобі є підприємницька жилка? Ти пам’ятаєш цей момент?

Мій дідусь головний інженер заводу «Мотор Січ», а зі схильністю до математичних наук ти підходиш навіть до вирощування малини як до процесу виробництва двигунів для літаків: правильний полив із таймінгом до хвилини, добриво та орієнтація на періоди залежно від сонця — справжнє міні виробництво. Як результат, у нас найбільша малина у селі. Мені було 6 років і ми поїхали на базар, тоді я й відчув уперше як цікаво взаємодіяти з людьми та продавати. Я стояв за прилавком, до нас підходили люди, я розповідав про чудову малину і як ми її виростили. Напевно, коли тобі шестирічна дитина розповідає про процес вирощування малини — йому можна вірити, так ми продали всю малину. Але моє найбільше досягнення було те, що я не тільки зміг продати всю малину, а й частину обміняв на жовту черешню. Тут я вперше відчув, що важливо не тільки вміти продавати комусь, але й обмінювати на щось цінне для тебе. З того моменту я зрозумів, що це ті речі, якими б хотів займатися все своє життя і зараз не про малину.

Як ти розпочав свою підприємницьку діяльність?

Я розпочинав діяльність 10 років тому, і в цей час про UIX-дизайн не було книжок, ютуб-туторіалів, майстер-класів і величезної кількості інформації, яка є зараз. Тому я вибрав єдиний можливий шлях — робити та дивитись на результат.

Все почалося, коли я отримав пропозицію від бізнесмена, справа якого прогоріла, і він хотів очистити склад від товару. Пропозиція звучала наступним чином: ти продаєш німецькі годинники, які лежать на складі, мені віддаєш собівартість товару, а собі забираєш усю націнку. Для підприємця це найкраща угода в світі. Так я зробив свій перший сайт, з’явилася ідея для бізнесу та найкраща схема як заробити та навчитися одночасно.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Коли я приходив до клієнта вже в ролі дизайнера, то він бачив хлопця, який запитує про глобальний устрій їхнього бізнесу, портрет клієнтів, як вони продають, які їхні логістичні ланцюжки. Кожному власнику приємно розповісти про свій бізнес. Я не питав нічого про дизайн, про ті речі, які варто було б запитувати творцю сайту, але структура майбутнього проєкту будувалася на тому, як працював бізнес замовника. Тому коли мене рекомендували, це звучало приблизно так: «є якийсь хлопець, який посидить з тобою, поговорить як влаштований бізнес, зробить сайт, у тебе буде більше клієнтів і виростуть продажі».

Чесно кажучи, дизайн тих сайтів важко назвати конкурсним кейсом, але найважливіше те що вони досягали результатів — я вчився бізнесу. Клієнти отримували лідів.

Як ти знайшов свого першого клієнта? В який момент ти зрозумів, що час створювати Lazarev.Agency?

В мене вже був сайт з годинниками, який я показував як портфоліо. Знайомі знайомих робили інтродакшени й так я отримав неймовірний проєкт. Компанія здійснювала підтримку датчиків, які розміщені у шести областях України та які збирали 160 типів метеорологічних даних. Ці метеорологічні станції, з'єднані між собою камерами, мають табло, на які виводиться обмеження швидкості, показують температуру повітря та температуру асфальту. Це все управляється через одну систему, яку робив мій клієнт. Ви могли бачити такі табло, якщо їхати трасою Київ-Бориспіль.

Замовник сказав: «Давайте ви зробите по-справжньому системний проєкт, яким користуватимуться в Облавтодорах. Так як у нас не дуже хороший дизайн і не все добре працює, допоможіть нам з цим». І тоді я зрозумів, що це завдання я не зможу зробити сам. У мене не було людей у ​​команді і я не володів усіма навичками, які потрібно було застосувати у проєкті. Я прийняв рішення, що навіть якщо цей проєкт буде для мене збитковим — я все одно повинен його зробити. Після того, як я продав інтерфейс клієнту і ми підписали контракт, я зрозумів, що це вже не теорія, а реальність, яку я маю реалізувати. Я відкрив Rabota.ua, відібрав найдорожчих дизайнерів, яким написав листи. Один із них відповів практично відразу і ми зустрілися в суботу у кафе. Вже потім дизайнер мені розповів, що він не здивувався зустрічі у кафе не тому, що я не маю офісу, а тому що субота, а по суботах офіси не працюють. Так я найняв свого першого співробітника.

Потрібно віддати належне, що мені реально пощастило і з людьми, і з підрядниками, котрі працювали над цією системою. Ми впоралися із цим завданням, але я не заробив нічого. Я заплатив підряднику та дизайнеру, і усвідомивши, що назад дороги немає - потрібно шукати клієнтів та бути агенцією. Цього ж року ми подали цей проєкт на конкурс The best off і виграли його. По суті, не маючи команди та не розуміючи, як усе це працює, ми не лише зробили проєкт, який працює в 6 областях України, але й отримали свою першу дизайн-нагороду.

скрін сайту Lazarev. agency (Фото: Lazarev. agency)
скрін сайту Lazarev. agency / Фото: Lazarev. agency

Коли ти починав працювати з клієнтами, тобі був 21 рік, чи стикався ти з ейджизмом?

Першому моєму співробітнику, якого я найняв, було 30 років, а мені 21. Мені здається, що логіка має бути дуже проста — люди повинні займатися тим, у чому вони профі. Якщо хтось добре малює дизайн, а хтось добре вміє продавати, то яка різниця скільки йому років.

У мене були зустрічі, коли я заходив у величезний конференц-рум, сиділи люди в костюмах, а мені трохи більше 20 років, і я прийшов робити для них сайт. Але це виглядало не солідно тільки до моменту, коли ми починали спілкуватися і я показував, що знаю щось краще, ніж вони. В цей момент манера діалогу змінювалась.

До агенції 5 років тому прийшов дизайнер, якому тоді було 18. Хто візьме 18-річного дизайнера? Але хлопець показав таке портфоліо, якого не було навіть у 30-річних. На запитання: «Скільки ти займаєшся дизайном?», Він жартома відповів: «7 років, тому що з 11-ти почав цим займатися, а з 14 років працюю на фрилансі». На секундочку, з 14 років працювати на фрилансі та продавати свій дизайн! Це означає, що людина вклала часу і сил набагато більше, ніж інші, і результати явно про це говорять. Зараз цей дизайнер голова відділу дизайну в агенціі.

У якій точці розвитку Lazarev.Agency і ти в ролі керівника агенції?

Отримуючи нагороди буквально щомісяця, я переконався, що продукти, які ми робимо, не просто добре працюють, а й помітні в розрізі світового дизайну. Зараз у мене прийшло усвідомлення, що потрібно бути дуже нахабним у тому, про що ти мрієш. Я думаю, що ми зараз знаходимося на самому початку побудови найбільшої дизайн агенції в Україні. І якщо раніше це було абстрактне формулювання, яке здавалося недосяжним, то після всіх кейсів та клієнтів, з якими ми працюємо, я точно розумію, як цього можна досягти.

Також зараз я зайнявся менторською діяльністю. Незабаром на платформі Міністерства цифрової освіти вийде безкоштовний онлайн курс, головна мета якого допомогти людям креативної та IT індустрії отримувати клієнтів зі всього світу, так як це робимо ми. Створити свій профіль на платформі Upwork, правильно писати кавер листи на джоб пости, знаходити клієнтів, домовлятись про співпрацю на вигідних умовах та працювати маючи хороший дохід, гнучкий графік і роботу, яка подобається. В курс я вклав все, що знаю про бізнес, клієнтів та продажі, нічого не залишивши собі «про запас» — це можна сказати есенція моїх останніх 10 років в бізнесі. Навчивши тільки 5 тисяч людей, на цьому курсі — ми зможемо залучити 100 мільйонів доларів в економіку країни. Звучить як непроста, але точно досяжна ціль.

скрін на курс (Фото: Lazarev. agency)
скрін на курс / Фото: Lazarev. agency

А якщо у світі?

Подивимося. Я думаю, що я точно розумію як стати дійсно великою та успішною компанією з іменитими та цікавими клієнтами. Що буде далі - треба розбиратися по ходу справи. Одна справа мріяти, але зовсім інша діяти. Я за те, щоб йти крок за кроком. І перший — це Україна. А далі буде все.

Показати ще новини
Радіо НВ
X