Від рокфору до хересу. Як в Євросоюзі захищають оригінальні продукти — інфографіка

26 січня 2020, 09:01

В ЄС існують три види захисту географічних зазначень і гарантій традиційних особливостей.

Систему захисту продуктів, вироблених у певних регіонах, придумали у Франції в XX столітті через те, що масовий ринок став погрожувати їх нішевим локальним делікатесам і напоям, пише журнал НВ.

Відео дня

Щоб зберегти подібну національну спадщину, у Франції взялися реєструвати локальні продукти. Первістком став сир рокфор, який потрапив під захист в 1920-х — і процес пішов.

Сьогодні в ЄС обсяг ринку продуктів із захищеними назвами перевищує 75 млрд євро на рік, що еквівалентно 15% всього агроекспорту з країн Євросоюзу.

В ЄС існують три види захисту географічних зазначень і гарантій традиційних особливостей:

 — PDO (захищене найменування місця походження) передбачає: абсолютне дотримання рецептури, використання суворо обумовленої вихідної сировини і виготовлення продукту виключно в позначеному місці, де на виробництво впливають географічні та кліматичні особливості, а також людський фактор.

 — PGI (захищене географічне зазначення): абсолютне дотримання рецептури, використання суворо обумовленої вихідної сировини, місце виробництва може бути змінено, але повинно знаходитися в межах регіону.

 — TSG (гарантія традиційності): абсолютне дотримання рецептури і технологічного процесу; виробництво може перебувати за межами регіону.

Як повідомлялося, першою географічно захищеним назвою продукту в Україні стала гуцульська овеча бриндзя.

Показати ще новини
Радіо NV
X