Ринок скоротиться на 10−15%. У Спілці журналістів розкритикували поправки, які забороняють рекламу сигарет і алкоголю

2 червня 2021, 13:21

У Національній спілці журналістів застерегли депутатів від прийняття поправок до законопроєкту № 4212, які повністю заборонять рекламу тютюнової продукції та алкоголю.

Відповідне звернення опублікував в Facebook глава Національної спілки журналістів України Сергій Томіленко.

У Спілці журналістів наголосили, що в умовах економічної кризи, спричиненої пандемією COVID-19, багато медіа опинилися на межі виживання, оскільки бізнес значно скоротив витрати на рекламу. Зокрема, за даними опитування НСЖУ, 86% редакцій українських медіа відзначають, що за останній рік істотно втратили свої рекламні доходи.

Відео дня

«Така різка заборона для ЗМІ доступу до засобів на і без того слабкому українському ринку реклами може призвести до катастрофічних наслідків. Незалежні медіа припинятимуть свою діяльність, а їхня аудиторія залишиться без надійного джерела правдивої інформації», — йдеться в заяві НСЖУ.

У Спілці журналістів наголосили, що в умовах активної інформаційної війни такий крок «може стати істотним послабленням позицій у захисті».

За даними Всеукраїнської рекламної коаліції, повна заборона на рекламу алкоголю і тютюнових виробів призведе до падіння рекламного ринку України на 10−15%, йдеться у зверненні.

Поправки до законопроєкту передбачають:

  • Заборону на будь-яку згадку про алкоголь і будь-яку тютюнову продукцію в мережі;
  • Заборону для виробників на поштову та sms-розсилку про свою продукцію;
  • Тютюновим компаніям заборонять співпрацювати з громадськими організаціями та ставати спонсорами будь-яких заходів;
  • Також тютюнові компанії не зможуть проводити благодійні акції;
  • Заборону на контракти з ресторанами, барами, торговими мережами, ЗМІ;
  • Спонсорування теле- і радіопередач;
  • Заборону видимого розміщення тютюнових виробів у місцях роздрібної торгівлі.

«Національна спілка журналістів України безумовно підтримує курс, спрямований на збереження здоров’я нації, але вкотре підкреслює, що рішення, які можуть суттєво вплинути на медіасферу, слід приймати тільки після консультацій з авторитетними представниками галузі», — йдеться в заяві.

У НСЖУ закликали чиновників відкласти розгляд законодавчих правок і закликали почати процес спільного напрацювання механізму поступового скорочення обсягів реклами тютюнових виробів та алкоголю в медіа з введенням економічних заходів із підтримки ЗМІ.

Нагадаємо, що 2 червня комітет Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики готується розглянути близько 300 правок до законопроєкту № 4212. Проєкт стосується реклами тютюну і сигарет. Зміни передбачають практично повну заборону на будь-яку згадку торгових марок сигарет, включаючи електронних, і алкоголю на сторінках ЗМІ, в меню на сайтах ресторанів і в інтернет-магазинах.

Редактор: Люба Балашова

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X