Заразливий приклад Австралії. ЄС хоче змусити Google і Facebook платити за новини
Депутати Європарламенту можуть наслідувати приклад влади Австралії в питанні регулювання відносин між ЗМІ та техногігантами на зразок Google і Facebook.
Законодавці Євросоюзу хочуть змусити великі технокомпанії на зразок Google і Facebook платити ЗМІ за новини, за прикладом ініціативи, що розглядається владою Австралії. Про це пише Financial Times.
Як повідомили виданню депутати Європарламенту, які працюють над законами про цифрові послуги і цифрові ринки, вони можуть наслідувати приклад австралійської влади в питанні відносин між ЗМІ і техногігантами.
За словами депутатів, у міру проходження зазначених законів через парламент ЄС в них можуть бути внесені поправки, які включають аспекти австралійських реформ.
До таких поправок, в тому числі відносяться можливість обов'язкового арбітражу для ліцензійних угод і вимога до техно-компаніям інформувати видавців про зміни в алгоритмі оцінки новин на своїх сайтах.
Мальтійський депутат Європарламенту Алекс Саліба підкреслив, що австралійський підхід до Google і Facebook дозволив усунути «гострий дисбаланс сил на переговорах» з видавцями.
У той же час в Google відзначили, ініціатива ЄС «спрямована на досягнення правильного балансу» між видавцями і платформами. У компанії заявили, що готові платити за подальшу підтримку журналістики. У Facebook відмовилися від коментарів.
Нагадаємо, що 5 лютого Google запустив в Австралії свою новинну платформу News Showcase на тлі ініціативи місцевої влади прийняти Кодекс гравців медіаринку, який зобов'яже Google і Facebook платити австралійським ЗМІ за новини. Одне з найбільших новинних агентств країни відмовилося співпрацювати з техно-гігантом.
У жовтні 2020 року Google оголосив про плани заплатити ЗМІ понад $1 млрд протягом трьох років за новини для нового сервісу компанії Google News Showcase. Тоді наголошувалося, що таким чином техногігант намагається уникнути санкцій з боку регуляторів.
У липні минулого року Google анонсував програму ліцензування, згідно з якою компанія готова платити виданням за «високоякісний контент». Тоді техногігант підписав партнерські угоди з виданнями в Німеччині, Австралії та Бразилії.