«Був дзвінок від Коломойського зі співчуттями». Президент МАУ дав перше інтерв'ю після катастрофи в Ірані

14 січня 2020, 20:46

Президент авіакомпанії МАУ Євгеній Дихне дав перше після катастрофи в Ірані інтерв'ю. НВ Бізнес вибрав основні тези, які стосуються бізнесу компанії

НВ Бізнес публікує основні тези, які стосуються бізнесу, з першого після катастрофи в Ірані інтерв'ю Євгенія Дихне, президента авіакомпанії Міжнародні авіалінії України (МАУ), яке він дав сайту LB.ua.

Відео дня

Коли дізналися про катастрофу

Рано вранці, я вже майже не спав, почув вібро на телефоні. Було 5:45 ранку або близько того. Дзвонив мій колега, керівник Департаменту IT авіакомпанії, він також дізнався від колеги — той перебував в США, там був день і інформація вже пройшла в місцевих ЗМІ.

Дізнавшись про трагедію, я почав діяти за регламентом.

Про взаємодію з органами державної влади

Я почав безпосередньо контактувати з Олексієм Даниловим (глава РНБО) і Вадимом Пристайко (глава МЗС). Це були мої основні контакти. Потім вони дали для комунікації з різних питань юристів.

На певному етапі на контакті з’явився Кирило Тимошенко з Офісу президента. З’явилося узгодження спільних дій з Офісом президента.

Всі діалоги, які у мене виникали з представниками влади, стосувалися тільки організаційних питань. Публічну позицію ми ніколи не обговорювали. Навіть питань про те, що кому ми говоримо не було.

Про юридичні наслідки і тонкощі комунікації

На брифінгах і навіть зараз — вам під час інтерв'ю — я говорю не все. Ми знаходимося в дуже складному юридичному процесі по багатьом факторам — це страховий процес, процеси компенсації авіакомпанії, лизингодавцям і так далі. Ці процеси будуть тривати роками. Тим більше, пасажири у нас попередньо з семи юрисдикцій — очікують дуже складні процеси. Тому кожне моє слово, як керівника компанії, що б я не сказав, може бути в кінцевому рахунку використано проти інтересів компанії.

Про реакцію основних акціонерів компанії Ігоря Коломойського і Арона Майберга

Був дзвінок від Ігоря Валерійовича зі співчуттями. Усе. З Ароном Сергійовичем (Майбергом — ред.) я був на зв’язку в режимі листування. Його не було в Україні, ми не могли говорити голосом — у нього були проблеми зі зв’язком. Я радився з ним, як з головою наглядової ради, з багатьох питань, особливо пов’язаними з юридичними аспектами.

Про вплив заборони польотів американським авіакомпаніям в Іран на інші країни

Те, що Америка для своїх бортів закрила повітряний простір — чиста формальність, вони туди і так не літали. В оцінці будь-якої події ми більше орієнтовані і імплементовані в європейські норми за нормативами вимог до авіаційної безпеки та управління цивільною авіацією.

… Авіакомпанія не повинна приймати подібні рішення (самостійно при припинення польотів — ред.). Вона виконала всі необхідні вимоги щодо дотримання безпеки.

(Рішення про заборону польотів повинна приймати) Державіаслужба країни … Того простору, яке є потенційно небезпечним для польотів.

Про перебудову бізнес-моделі і конкуренцію з лоукостами

Моя мета приходу в МАУ була якраз пов’язана з тим, що компанія вимагала змін, потрібен був кризовий менеджмент.

Ми розуміємо, що наша модель має бути іншою, ми повинні дуже ефективно працювати, тому що ми входимо в еру дуже жорсткої конкуренції з лоукост компаніями.

Ми розуміємо, що сенс лоукост — це низькі витрати, то, чого важко досягти українській компанії. Ми працюємо в умовах українських реалій: переплачуємо за паливо, сплачуємо акцизи, ПДВ за що треба і не треба, не маємо достатньо конкурентних умов з іноземними компаніями, не маємо доступу до дешевих грошей, а в даний момент взагалі до кредитування. За тими ставками, за якими сьогодні кредитують в Україні, можуть кредитуватися тільки божевільні. В рентабельності авіаційного бізнесу з 2% маржинальність, знаєте, неможливо йти в кредитування під 20%.

Про оптимізацію маршрутної мережі

До оцінки комерційних питань ми ще не приступали. У нас є комерційний відділ, який вже напевно над цим думає, оцінюють пропозиції, робить розрахунки, але прийматися рішення буде трохи пізніше.

Про можливу націоналізацію

Нам потрібно зберегти компанію. Я працюю в компанії МАУ, я не працюю у акціонерів. Тобто мене влаштовує формат збереження компанії. Будь-який.

Про ціни на квитки МАУ

Вони точно адекватні. Однозначно. Більш того, компанія давно перейшла на роботу з різними тарифними групами. Вона в процесі пошуку свого місця між класичною мережевою компанією і лоукостами, які, навіть не літаючи по тому ж маршруту (ми літаємо паралельно з Lufthansa), визначають тренд ціни на ринку.

Редактор: Артем Ільїн

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X