Вас ще не захантили? Як знайти гідного роботодавця у 2021 році

11 лютого 2021, 10:34
Спецпроект
depositphotos

depositphotos

Ділимося відповідями на запитання, які допоможуть знайти роботу мрії.

HR або Human Resources — служба, що відповідає за пошук працівників, забезпечення гідних умов праці та розвиток професіоналів «з пелюшок». Підхід до управління персоналом формує імідж компанії та характеризує спосіб ведення бізнесу. Деякі роблять ставку на обсяги виробництва чи надання послуг, закриваючи очі на умови праці. Інші намагаються створювати здорову екосистему для співробітників та піклуються про їхній розвиток у довгостроковій перспективі. Сьогодні саме другий підхід є більш виграшним як для компанії, так і для самих працівників, адже серед цінностей молодого покоління — гідне ставлення до особистості, належна оплата праці та відчуття щастя від роботи.

Відео дня

Як розвивався HR

Один з перших в історії HR-відділів був створений у 1901 році в американській компанії The National Cash Register Company (NCR). Причиною стали масові страйки. Керівник NCR Джон Г. Паттерс започаткував нову «політику персоналу», яка мала гарантувати безпеку на робочому місці, ведення документації щодо співробітників, справедливе управління зарплатою, розгляд скарг працівників, їхнє навчання тощо. Вже у 1910 році індійський металургійний гігант Tata Steel та легендарний автомобільний виробник із США Ford Motor Company запровадили нечувану для того часу практику — восьмигодинний робочий день.

Згодом сформувались сучасні закони охорони праці, засновані на тій чи іншій культурі. Деякі з них можуть здаватися дивними та навіть безглуздими. Наприклад, у тій же Індії корпорація має отримати державний дозвіл для звільнення співробітників. На Мадагаскарі ж жінки не можуть працювати вночі, а в Італії обід триває кілька годин, що дозволяє співробітникам поїсти вдома з сім'єю. Однак, починаючи з минулого року, відбуваються кардинальні зміни, і причина цьому — пандемія коронавірусу.

Криза чи еволюція? Як пандемія COVID-19 вплинула на ринок праці

Вимушеним етапом розвитку практик світового працевлаштування стала пандемія COVID-19. Як показують результати досліджень, більшість офісних працівників не хочуть повертатися до режиму повної зайнятості та роботи з офісу. Згідно з опитуванням компанії Slack, яка розробляє один з найпопулярніших у світі корпоративних месенджерів, лише 12% працівників хочуть повернутися до штатної роботи. 72% співробітників бажають і далі працювати за «гібридною моделлю віддаленого офісу».

depositphotos
Фото: depositphotos

Така ситуація негативно вплинула на економіку країн. Один з найбільш показових прикладів — мегаполіс Нью-Йорк, що переживає найбільшу кризу за останні 20 років. Скорочення попиту на оренду житла та офісних приміщень призвело до дефіциту бюджету міста у мільярди доларів.

Але ж кризи завжди були періодом для можливостей. Тому роботодавці формують нові підходи до управління персоналом, а у пошуку роботи з’явились нові тренди. Компанії готові на постійній основі впроваджувати віддалені формати роботи, скасовувати щотижневі збори, приділяти більше уваги тімбілдингу, проводити брейншторми та професійні збори в ігровому форматі і, звісно, залишатися гнучкими та йти назустріч співробітникам.

Як знайти роботодавця у 2021 році

У процесі працевлаштування розглядають не лише вас, але й обираєте ви. Які ознаки (крім того, що компанія продовжує працювати навіть у скрутні моменти) підкажуть, що перед вами — гідний роботодавець?

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
  • Бізнес-результати компанії покращуються навіть у скрутні часи, менеджмент може впоратися з будь-яким викликом.
  • Менеджмент продовжує взаємодію з персоналом в умовах віддаленої роботи.
  • Працівники позитивно відгукуються про керівництво.
  • Підприємство піклується про створення корпоративної культури та залучення всіх співробітників до неї.
  • Пріоритет компанії — розвиток кар'єри працівників, який забезпечує зростання бізнесу у довгостроковій перспективі.
  • Розвинена HR-політика та відкритість дозволяє ділитися тим, що компанія пропонує та впроваджує для своїх співробітників.
  • Сертифікація компанії, звання найкращого роботодавця, наявність нагород та премій у сфері HR.

Своєрідним «Оскаром» у HR вважається відзнака Top Employers. Програма Top Employers Institute сертифікує організації на підставі результатів участі у дослідженні їхніх найкращих практик. Це дослідження охоплює 6 сфер HR та складається з 20 тем: стратегія управління талантами, умови праці, навчання та розвиток лідерства, благополуччя співробітників, оцінка роботи тощо. Одним з небагатьох роботодавців в Україні, який відповідає її вимогам, є міжнародна компанія Philip Morris International, що представлена на ринку України як група компаній ПрАТ «Філіп Морріс Україна» та ТОВ «Філіп Морріс Сейлз енд Дистриб’юшн». У січні 2021 року вона підтвердила свій статус, отримавши сертифікацію найкращого роботодавця в Україні, Європі та світі. Загалом в Україні цього року таке визнання отримали тільки 7 компаній.

Ми поспілкувалися з керівником відділу із залучення талантів Філіп Морріс в Україні, Грузії, Вірменії та Молдові Альоною Хархан про те, що означає бути серед найкращих світових роботодавців та які зміни 2021 рік готує для ринку працевлаштування.

Альона Хархан,

керівник відділу із залучення талантів Філіп Морріс в Україні, Грузії, Вірменії та Молдові

Компанія підтверджує сертифікацію Top Employers з 2014 року. У чому секрет?

Головне — не стояти на місці, а розвиватися і рухатися вперед. Ми — перша тютюнова компанія, що вивела на ринок продукти з потенціалом зниження ризику для здоров’я курців (такі як IQOS та Lil), і це стало можливим завдяки нашим людям.

Ми розуміємо, що за будь-яким бізнес-результатом стоїть команда. Наші співробітники — основна цінність. Тому ми докладаємо максимум зусиль, щоб розуміти потреби співробітників і передбачати їх. Щороку ми запроваджуємо нові підходи та практики в роботі з людьми і надаємо їм можливості для розвитку. І цей рік не став винятком. Ситуація з COVID є випробуванням на міцність для практик роботи з персоналом — нам довелося повністю переглянути підхід до організації роботи та взаємодії з людьми.

Турбота про добробут та комунікація стали ще важливішими. Ми створили власний чат-бот, через який постійно підтримуємо контакт зі співробітниками. Ми забезпечили співробітників та членів їхніх родин засобами захисту, організовували інформаційні сесії та вебінари щодо добробуту та життєвого балансу, запровадили онлайн-програми розвитку і дистанційну адаптацію для новачків. Ми також повністю змінили формат програм для студентів та випускників, щоб надати їм можливість взяти участь у наших програмах онлайн. І цей перелік може продовжуватись.

Водночас ми вчимося працювати з новими поняттями, наприклад, резилієнтність — вміння адаптуватися та відновлюватись емоційно. Ця якість допомагає співробітникам у нових умовах, де стираються межі між особистим життям і роботою. Тому на перший план виходить турбота про людей і відбудова нової корпоративної культури. Культура стала одним з ключових драйверів бізнесу.

depositphotos
Фото: depositphotos

Які переваги роботи у Філіп Морріс?

Ми пропонуємо гідний рівень оплати праці та один з найкращих пакетів пільг. Окрім стандартних опцій він містить три види страхування: життя, лікування критичних захворювань за кордоном, медичне страхування. Останні два види частково компенсуються і для членів родин співробітників.

Але те, що насправді вирізняє нашу компанію, стосується нашої культури і можливостей, які ми надаємо нашим людям:

  • Ми дійсно змінюємо індустрію, запроваджуючи нові технології і пропонуючи потенційно менш шкідливі альтернативи для повнолітніх курців (такі як IQOS та Lil).
  • Кожен зі співробітників має змогу долучитися до нашої місії, втілюючи в життя ідеї та ініціативи на робочих місцях.
  • Кожен є частиною команди лідерів, і думка кожного важлива незалежно від того, чи це оператор на виробництві, чи представник відділу продажів, супервайзер чи керівник функції.
  • У Філіп Морріс ми пропонуємо безмежні можливості для розвитку. Знаю, що багато компаній це декларують, але не завжди ці можливості втілюються у життя. Тому поділюсь кількома цифрами: у 2020 році 16% наших співробітників отримали підвищення, 14% — розширення сфери відповідальності, 19% — переведені на аналогічні ролі в інших відділах чи функціях. І це тільки у 2020 році, коли СOVID вніс корективи у плани. Цифри говорять самі за себе.

Які HR-тенденції змінять сферу цього року?

COVID позначився на всіх сферах життя та бізнесу, і, здається, ми навряд чи колись повністю повернемось до того світу, яким він був раніше.

Віддалена робота стала реальністю для багатьох співробітників. Ця тенденція збережеться й у 2021 році. Поєднання роботи з дому і з офісу відкриває нові можливості для побудови кар'єри та участі у міжнародних проєктах.

Компаніям необхідно продовжувати вибудовувати діджитальну інфраструктуру, вдосконалювати практики роботи в режимі онлайн, а співробітникам і керівникам — навчатись працювати з дистанційними та «гібридними» командами (коли частина людей працює з дому, а частина — з офісу).

На перший план також виходять такі поняття, як безперервність бізнесу навіть у скрутні моменти та кризовий менеджмент. Роботодавці й надалі багато уваги приділятимуть розвитку таких навичок у своїх лідерів і пошуку людей, які ними вже володіють.

Показати ще новини
Радіо NV
X